BUTTON_POST_REPLY 124 berichten
F zwaar in de problemen
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 9:32 pm

    Paul,

    Ligt de oorzaak van de cyl kop dichting niet bij de kapotte waterpomp in combinatie met de slechte staat van de rooster
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 9:35 pm

    zion

    dat zou inderdaad kunnen maar ik moet helaas nu afronden want ik ga nog wat terasjes doen het is nl turnhout kermis.

    grtn en tot de volgende

    PAUL MGZR 160
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 9:42 pm

    Veel plezier en nogmaals dank. We spreken mekaar morgen avond dan wel.
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » wo aug 04, 2004 10:04 pm

    Solly vergeten in te loggen...

    Mischien is dit het wel........

    Vond ik een keer op een site:

    Found in a coolant expansion tank.
    This pipe is inserted in the expansion tanksconnector to prevent it from beeing bended by any warm clamp:
    Aluminum metal pipe, 0.8mm
    rolled with open seam
    app 32mm long, outer diameter 5mm

    it fell out of the upper backflow connector down to the expansion tanks bottom.
    BTW. it can get into the coolant system on this way through the lower suction connector which inner diameter is app 10mm down to the water T-junktion in front of the thermostat !!

    In je koelsysteem expansie vat (reservoir) zit een rvs pijpje gestoken dit kan loslaten en in je koelsysteem komen. Zorgt dus voor een verstopping wat leidt tot hoge druk en paf kopping eruit... Foto's staan eronder. Alle beetjes helpen in dit geval we leven met je mee.

    http://www.mgfcar.de/defects/alurolle.jpg
    http://www.mgfcar.de/defects/alurolle_place_t.jpg
    http://www.mgfcar.de/defects/upo_torsten_1729_t.jpg

    Mvg Maurice (MPMGF)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do aug 05, 2004 12:14 am

    MGZR160 schreefColonhey zion

    en als je zoals ik "zoon van een dealer" nu is gratis een diagnose stel bv op een zaterdagvoormiddag of na mijn uren.
    want ik kan je verzekeren er zijn nog mensen dealers die ook een beetje uit passie aan alles wat rijdt willen werken.

    grtn

    paul MGZR 160


    Ik heb toch goei vrienden hé, gasten ?? :D
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » do aug 05, 2004 12:33 am

    INderdaad Bruno dat mag zeker gezegd worden !! :!:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 05, 2004 6:14 am

    Kunnen we geen forumkorting regelen bij Paul ? 8)
    Building >200BHP K-series
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » do aug 05, 2004 8:03 am

    Kunnen we geen forumkorting regelen bij Paul ?


    Ne......ander zeker :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 05, 2004 9:15 am

    Uiteraard :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » do aug 05, 2004 7:40 pm

    Nieuwe informatie,
    Er is een terugslagklep gevonden (splitting van exspansievat naar motor en radiator) hier zit normaal een bolletje in dit bolletje is verdwenen,dus kan het ergens in de leidingen zitten of ergens in het motorblok....en eventueel de doorstroming belemmeren,maar ja .....? begin maar eens te zoeken aan 56€ per uur.
    een ander (niet katholiek) voorstel is een extra ventilator te plaatsen om extra koeling v d radiator te voorzien...maar wat geeft dat op langere termijn?.dit is het laatste ga de werken laten stopzetten.
    Heb straks nog Paul prob te kontakteren maar niet meer kunnen bereiken
    zit zeker al op terras op turnhout kermis. :lol:
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do aug 05, 2004 8:31 pm

    Dat kan ook nog ja, dat terugslag klepje is je automatische ontluchting, deze laat normaal gesproken lucht door en houd koelvloeistof tegen. Wat je zou kunnen proberen is vanaf de andere kant terugspoelen met een tuinslang. Je kan dit doen door de toevoer slang onder je auto los te halen die naar je radiator gaat. hier moet je een verloop op zetten en er een tuinslang aankoppelen. Dan kan je het dunne slangetje vanaf je expansie vat naar je blok los halen en hier een zeefje voor houden en dan voorzichtig spoelen er zou dan een balletje te voorschijn moeten komen. Staat ook op de site van dieter www.mgf-net.de

    Succes grtz Maurice

    (met een beetje geluk is het zo verholpen ik denk dat paul hier wel wat op weet)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 05, 2004 11:30 pm

    Maar een verstopping door dat balletje zou het effect op hogere toeren toch moeten verergeren. Je weet natuurlijk niet waar het terecht is gekomen; wellicht is er hierdoor een soort "ventieltje" ontstaan op één of ander randje....

    Gaat dat omgekeerd doorspoelen wel op ivm waterpomp en thermostaat ? Als dat lukt is het wel een hele goede methode !!!
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr aug 06, 2004 5:32 pm

    hey zion

    het enigste bolletje bij mijn weten zit in de overdruk leiding op het spruitstuk, alez ik denk toch dat die andere mannen het daar over hebben.
    En ik heb ook nog is goed in het schema van de koeling van een mgf aan het kijken geweest en er is wel degelijk een bypass leiding voor als de verwarming afgezet wordt.
    Ik heb ook is in mijn agenda aan het kijken geweest en eventueel heb ik op zat 14/08 een gaatje om is naar je mgf te kijken.

    grtn

    PAUL MGZR 160
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr aug 06, 2004 7:28 pm

    MGZR160 schreefColonhet enigste bolletje bij mijn weten zit in de overdruk leiding op het spruitstuk

    Op het spruitstuk ? Dat was toch op de cilinderkop ?

    MGZR160 schreefColoner is wel degelijk een bypass leiding voor als de verwarming afgezet wordt.

    Een (dichte?) bypass op de verwarming verklaart toch niet dat met een warme motor (thermostaat open) er enkel stationair problemen optreden ?

    :idea: Zit er nergens een rubberen koelleiding naar de radiateur dicht gedrukt (knik erin ofzo) welke open gedrukt wordt op hogere toeren omdat dan de vloeistofdruk stijgt ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » za aug 07, 2004 12:43 pm

    Ontluchtingsklep zit toch op de kop, volgens mij gaat er geen koelwater door het spruitstuk

    Kijk maar is op de site van dieter daar staat het precies beschreven.

    Anyway goodluck Zion
BUTTON_POST_REPLY 124 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten