Sander schreefColonHet is natuurlijk een benadering en de weerstand van de versnellingsbak is niet constant. Maar als je de 16% regel consequent toepast (voor het vermogen) klopt het aardig. Uiteindelijk wil je weten wat je op de weg zet, je hebt niet aan 1000pk als er 900pk verloren gaat in je aandrijving. 4-wiel aangedreven wagens hebben overigens meer verlies.
T'lijkt me logisch te spreken over het vermogen, waar ook over wordt gesproken in het boekje van de wagen, om een mooi vergelijk te maken, dus 145 aan het vliegwiel standaard en nu 170 aan het vliegwiel. "Aan het vliegwiel" is het vermogen waar men altijd over spreekt, als er over pk's wordt gesproken. Als het over het vermogen aan de wielen gaat, wordt dat erbij vermeld.
Sander schreefColonWat ik overigens al vaker heb gezien; met alle "normale bolt-on modz" gecombineerd kom je ongeveer uit op vermogen aan de wielen wat je normaal op je krukas hebt. Zonder extremere ingrepen is het haast onmogelijk uit een N.A. wagen meer te persen.
Ik ben het dus helemaal niet eens met deze stelling.





