Lier is een prachtige oude stad, reeds vele malen bezocht.
Je kunt er natuurlijk gewoon wat rondwandelen en winkelen, maar eigenlijk is dat een beetje zonde.
Als je iets echt interessants wilt zien kan ik je een bezoek aan de Zimmertoren aanraden:
Genoemd naar Louis Zimmer die een heel bijzonder uurwerk, de 'Jubelklok', in deze oude toren bouwde. Er ligt ook een museum naast waarin nog meer bijzondere klokken te vinden zijn zoals de 'Wonderklok'.
Meer info kun je vinden op:
http://www.aboriginemundi.com/timmermans/15-zimmertoren.htm
En als je in Lier bent kun je natuurlijk niet vertrekken zonder op een terras genoten te hebben van een kop koffie met Lierse Vlaaikes
Ergens op een terras aan de Grote Markt met uitzicht op het Belfort:
Of op een terras aan het water:
Wil je er 's-avonds nog wat eten: restaurants genoeg !