BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door etienne » do jul 07, 2011 7:32 pm

    andere inlaatspruitsuk monteren van bv een vvc of van een mgtf !!!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » do jul 07, 2011 9:13 pm

    Dat van een VVC is toch niet zomaar bolt-on?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » vr jul 08, 2011 9:19 am

    Tukker schreefColon
    schrokke schreefColon
    Uiteindelijk vind ik dat plastic inlaatspruitstuk toch een spijtige zaak aan de MPI.


    Is er een oplossing voor?


    Dat weet ik niet, ik heb er nog niet naar gezocht. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn F, maar uit ervaring met andere merken weet ik dat die plastic rommel uiteindelijk gaat vervormen en zelfs met een nieuwe dichting niet meer af te dichten valt.

    Ik denk dat een 1.8 K motor met een paar ingrepen al een stuk minder kwetsbaar is te maken, zoals een alu spruitstuk en een betere temperatuur regeling. De motor komt veel te snel op temperatuur, dat is ideaal voor verbruik en milieu maar op een stevig opgeboorde motor niet meteen een voordeel.
    Wil je op circuit gaan rijden zou je zelfs de bedrijfs temperatuur met minstens 10°C moeten laten zakken dmv een andere thermostaat.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door mailman » zo jul 17, 2011 8:03 pm

    Het gedrag van het lopen op 3 cilinders lijkt sterk op wat ik had: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=9044

    Het begon met alleen lopen op 3 cilinders bij stationair en daarna was het af en aan. Afpersen / drukmeting van koelvloeistof leverde meestal niets op, maar toch was de kop gescheurd. Bij mij konden ze dat aantonen door eerst de bougies te verwijderen en te drogen met perslucht of even de bougiekamer open laten staan. Daarna rijdt hij even goed, maar 20 minuten later door even uit te zetten bijv. lekte het weer en ging hij weer op 3 cilinders lopen.

    Geen idee of dit het bij jou is, maar wil het wel even delen, voordat je ook een zoektocht van een jaar begint, zoals ik. :)
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Bruno » zo jul 17, 2011 8:23 pm

    heel de boel niet meer doorgelezen, maar heb ik ook ooit gehad op een MPI. Het bleek de MPI inlet manifold te zijn die was gebarsten (plastiek). Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een andere en een nieuwe pakking er tussen steken uiteraard...maar diagnoses blijven altijd moeilijk zonder ze zelf te kunnen uitvoeren.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » vr jul 22, 2011 2:44 pm

    Weinig up te daten hier, af en toe start 'ie nog ruw en op het motorblok hangen sporen van rode koelvloeistof.

    Het LIJKT van de leidingen in de buurt van de waterpomp te komen, maar het kan evengoed hoger liggen ook, zie het moeilijk.

    Ook blijft 'ie nog altijd wat hangen in toeren als je gas los laat, mogelijk de inlaat die valse lucht trekt?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » vr jul 22, 2011 6:29 pm

    mijne lekt geen vloeistof meer dankzij K-seal!
    :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Bruno » za jul 23, 2011 6:27 pm

    Goed voor je, maar ik zie niet graag hier al te veel reklame voor verschijnen, alvorens men dit "klakkeloos" ook gaat gebruiken, "want op mgf.be, zei men dat het goed was."
    Voor zei die nu twijfelen om het ook te gaan gebruiken : NIET DOEN DUS, het kan andere problemen geven zoals verstopping of slechte doorstroom...t'is en blijft een gevaarlijk lapmiddel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » zo jul 24, 2011 12:47 am

    K- seal was een rommel productje dat iemand hier in de thread had gepost. We zeiden allemaal dat het rommel was. (blackfox reageerde er ook op). Maar blijkbaar denkt u da ik het meen.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » do jul 28, 2011 9:14 pm

    Arrgh, evolutie.

    Deze week is mijn LLW alarm weer afgegaan, dacht eerst vals alarm wegens rotonde, maar het bleef piepen.

    Was bijna op mijn werk dus temperatuur in de gaten gehouden en doorgereden.
    Tankje was iets onder minimum gezakt.

    Bijgevuld en so far so good.

    Deze middag toen ik wegreed uit mijn garage zag ik opeens een plas op de grond liggen...
    Thuis aangekomen nog even gaan kijken naar de auto na een halfuur en yup.. plas eronder en nog steeds aan't druppelen zelfs.

    Nu wordt het echt wel tijd dat ik er naar ga zoeken wat het is :? Auto blijft voorlopig even staan tot ik tijd heb om er naar te kijken... Net nu het fatsoenlijke weer er begint aan te komen :roll:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ttdesign6 » do jul 28, 2011 9:27 pm

    Damn! Het wordt tijd dat dit probleem wordt opgelost! :twisted:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door Ian » vr jul 29, 2011 3:03 am

    Waterpomp, pakking ofzo. Zal die problemen zijn. Bij mij is het probleem nu precies opgelost. Ie staat nu een tijd stil omdat ie aan het drogen is van het spuitwerk.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » vr jul 29, 2011 10:54 am

    Waterpomp is pas nieuw, zou sterk zijn...

    Lekt precies wel enkel met warme motor, deze morgen was er niets meer te zien.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door Ian » vr jul 29, 2011 9:39 pm

    inlaatpakking dan ? Bij mij lekt ie nu niet meer!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door RemcovanKuilenburg » vr jul 29, 2011 10:12 pm

    Trek gewoon een keer de kap er af en ga eens goed kijken. Dat gezever over wel of niet lekken, wel of niet rouw lopen. Mijn god een beetje actie en peper in je reet! ;-)
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten