BUTTON_POST_REPLY 99 berichten
Alarm inschakelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Alarm inschakelen

    door Rob » zo mei 15, 2011 5:31 pm

    ttdesign6 schreefColonIk wil wel even graag weten wat de uitkomst is bij anderen, anders gaat de knipschaar weer gewoon in de draadjes van het alarm van de kofferbak.


    Tom, ik begrijp je vraag niet helemaal, wil je weten wat de knipperlichten behoren te doen. Bij mij brand gewoon alles Lampjes in de kofferbak en het vooronder en het 3de remlicht
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 6:55 pm

    Nee, ik wil wel graag weten wat nu de oorzaak van het probleem is dat het alarm het niet doet, en daarmee bedoel ik dan het inschakelen. Zoals hij eerst normaal 1x knipperen deed en daarna bij super-lock nog 3x, zo doet hij het nu alleen nog 1x met open maken, voor de rest niet. :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » zo mei 15, 2011 9:01 pm

    Nee, ik wil wel graag weten wat nu de oorzaak van het probleem is dat het alarm het niet doet, en daarmee bedoel ik dan het inschakelen. Zoals hij eerst normaal 1x knipperen deed en daarna bij super-lock nog 3x, zo doet hij het nu alleen nog 1x met open maken, voor de rest niet.



    Dat is inderdaad hetgeen wat ik ook heb en dus ook de reden van dit topic. Let wel dat bij mij het alarm wel werkt als ik de voorklep of deuren open bij ingeschakeld alarm. Is dit bij jou ook zo Tom? De symptomen zijn dat de lampen niet knipperen bij inschakelen van het alarm en super-lock, Super-lock werkt ook niet. (wel een knipper bij het ontgrendelen) .
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 10:21 pm

    Exact hetzelfde hier. De voorklep heb ik nog niet geprobeerd, maar gezien je beschrijving zal dit ook wel matchen. Even vlug door de vorige pagina's gescrolld, maar doet je binnenverlichting het toevallig ook niet?

    Ik wil wel gewoon graag even weten waar de fout zit anders is het knip en problem solved, solderen is zo weer gepiept. :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » ma mei 16, 2011 4:16 pm

    Oke, ik heb de draden van het lampje en het alarm voor de achterbak weer doorgeknipt. Zoals gezegd deed het alarm het niet meer normaal evenals de binnenverlichting en de radio en het klokje.

    Een blik op de zekering (nr.12) liet blijken dat de zekering kapot was. Een nieuwe zekering erin en het hele handeltje werkte weer. Voor het lampje ga ik nu even kijken om deze toch aan de gaan te krijgen, het alarm interesseert me niet echt. Indien er vanuit hier nog een oplossing komt wil ik het wel weer proberen, maar voor mij is dit nu veruit het handigste. Het ging me er vooral om dat het 3e remlicht het eindelijk zou doen en deze doet het zonder kapotte ledjes of zo.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » ma mei 16, 2011 7:32 pm

    Oke, ik heb de draden van het lampje en het alarm voor de achterbak weer doorgeknipt. Zoals gezegd deed het alarm het niet meer normaal evenals de binnenverlichting en de radio en het klokje.


    Waar heb je de bedrading doorgeknipt dan? Alleen het draad van het lampje zal je wel niet bedoelen, dan kan je net zo goed het stekkertje eraf halen toch? Ik ben benieuwd of dat bij mijn F ook zal gaan werken.
    Ik zat me te bedenken dat bij mij de binnenverlichting ook wel eens spookt. Bij het dichtgooien van de deur springt het ineens aan.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » ma mei 16, 2011 7:45 pm

    Kachel schreefColon
    Oke, ik heb de draden van het lampje en het alarm voor de achterbak weer doorgeknipt. Zoals gezegd deed het alarm het niet meer normaal evenals de binnenverlichting en de radio en het klokje.


    Waar heb je de bedrading doorgeknipt dan? Alleen het draad van het lampje zal je wel niet bedoelen, dan kan je net zo goed het stekkertje eraf halen toch? Ik ben benieuwd of dat bij mijn F ook zal gaan werken.
    Ik zat me te bedenken dat bij mij de binnenverlichting ook wel eens spookt. Bij het dichtgooien van de deur springt het ineens aan.



    Mijn lampje werkte sowieso niet nadat ik de kabels had verbonden gister. Toen begon mijn F ook vreemd te doen. Ik heb dus in de achterbak op het scharnierpunt de kabels verbonden, en ook weer doorgeknipt. Daarmee bedoel ik dus de 3 kabeltjes van het alarm en de 2 van het lampje. Het 3e remlicht doet het gewoon en de auto werkt weer helemaal nu. Kijk ook even je zekering na. Nummer 12 die voor o.a. het klokje, binnenverlichting e.d. staat.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » ma mei 16, 2011 9:35 pm

    Ik zal binnenkort eens kijken, ik moet natuurlijk niet de bedrading van de achterlichten doorknippen :no:
    Lopen die daar ook langs bij het scharnier?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Alarm inschakelen

    door Remieme » ma mei 16, 2011 9:50 pm

    Nee, die lopen onder je bekleding in de bak zelf :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » ma mei 16, 2011 10:31 pm

    Hoef je inderdaad niet bang voor te zijn. Let er wel op dat je de draden (2 stuks) van je 3e relicht niet doorknipt. 1 zwarte is dat en een groen/zwarte als ik me niet vergis. Als je achterbak lampje het doet, ook niet doorknippen natuurlijk. Gewoon even bij het lampje/3e remlicht/slot kijken welke kabels bij wat horen. :thumbsup: En al je zekering gecheckt? Maar die zal wel oke zijn aangezien je licht af en toe wel werkt?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » vr mei 20, 2011 8:12 pm

    Net even een stekkertje los gemaakt die bij het koffervergrendelmechanisme zit. Het vreemde is dat als ik het stekkertje los heb, het alarm afgaat bij het openen van de klep in afgesloten toestand en als ik het stekkertje weer terug klik dan kan ik de klep openen bij vergrendelde toestand zonder dat het alarm afgaat. Maar nog steeds geen knipper bij het inschakelen van het alarm :(

    stekkertje los (waarbij het alarm af gaat bij openen in vergrendelde toestand):

    Afbeelding

    Stekkertje weer vast:

    Afbeelding

    Kan ik hieruit concluderen dat dit dan de 2 draadjes zijn van het alarm in het koffer gedeelte? Of zijn er nog meer verbindingen met het alarm?
    Ik ben aan het kijken of ik Tom zijn oplossing kan gebruiken.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Alarm inschakelen

    door ttdesign6 » za mei 21, 2011 12:04 am

    Het alarm heeft 3 draadjes als ik me niet vergis. Het lampje uiteraard 2. Tape het wel allemaal goed af mocht je gaan knippen. Mijn rem en-achteruitrijlichten doen het niet meer nu. Ik denk/hoop een zekering.

    Het alarm op de achterklep dat het niet meer doet mis ik totaal niet. Nooit gehad en niet anders gewent. Ik vind het veel belangrijker dat er niemand in de auto gaat zitten.

    Succes :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » ma mei 23, 2011 11:10 pm

    Weken verder en het probleem is nog steeds niet gefixst.
    De auto is inmiddels verschillende keren aan de T4 geweest en die leest geen foutmeldingen uit.
    Alle contacten en verlichtingspunten in de voor en achterklep en bij de deuren los gehad en opnieuw gemonteerd zonder resultaat.
    De auto gaat niet meer op het interieuralarm en ik weet het niet meer.............. :-s

    Hoe kan het dat de T4 geen storing uitleest terwijl er wel degelijk storing is.
    Moet ik twijfelen aan de monteur achter de laptop?

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Alarm inschakelen

    door Andros » di mei 24, 2011 11:09 am

    Als het steeds dezelfde monteur is en het probleem blijft, probeer eens een andere garage met een T4? Kan nooit eens kwaad om een second opinion te krijgen.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » do sep 29, 2011 9:45 am

    Als de interieur sensor het niet doet, krijg je dan ook geen knipper van de alarmlichten bij het inschakelen van het alarm? En het ledje in het dasboard bgint bij ook pas na een halve minuut te knipperen bij het inschakelen van het alarm.
    Dat is eigenlijk nog het enige wat ik zou kunnen bedenken. Dan zou ik misschien eens een andere interieur sensor moeten proberen?
    MGF VVC 1996 British racing green
BUTTON_POST_REPLY 99 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten