K&N 57i + 52mm TB
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » do jun 11, 2009 3:17 pm

nou nog Vpower er in en je bent helemaal niet meer te houden :wink:

http://www.shell.nl/home/content/nld/products_services/on_the_road/fuels/v_power_pkg/
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » do jun 11, 2009 4:27 pm

RacingGreen schreefColonGisteren heb ik de sterke indruk gekregen dat mijn F echt wel wat beter optrekt nu met de K&N en de 52mm TB... Ik reed flink door op een stuk waar ik al 1000x ben langsgekomen. Zat aan 130 toen ik moest remmen. Er ligt daar een verkeersdrempel en die kwam veel te snel dichterbij! Ik had dus het gevoel dat ik op een even lang stuk een hogere snelheid haalde... Of is dit gewoon gevoelsmatig dankzij de harde sound?

Wie zal het zeggen...

Nu nog een mooie aftermarket uitlaat... dat maakt echt de pret compleet!

Ik reed lange tijd met K&N... toen uitlaat en gelijk erachteraan ttb.. heerlijk die sound
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jun 11, 2009 7:39 pm

RacingGreen schreefColonGisteren heb ik de sterke indruk gekregen dat mijn F echt wel wat beter optrekt nu met de K&N en de 52mm TB... Ik reed flink door op een stuk waar ik al 1000x ben langsgekomen. Zat aan 130 toen ik moest remmen. Er ligt daar een verkeersdrempel en die kwam veel te snel dichterbij! Ik had dus het gevoel dat ik op een even lang stuk een hogere snelheid haalde... Of is dit gewoon gevoelsmatig dankzij de harde sound?

Wie zal het zeggen...

Niet vreemd dat je merkt dat de F sneller geworden is, de combi zorgt voor een toename in vermogen en ook koppel. Vandaar dat je nu een stukje sneller bent met je F.

Ik denk wel dat van auto tot auto de winst wat kan schelen. Ik vond dat met name de 52 TTB erg veel effect had op het koppel, daar waar ik van de K&N modificatie een paar jaar eerder eigenlijk niets gemerkt had, behalve het aangename gebulder :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » do jun 11, 2009 7:54 pm

Nem58 schreefColon

Wie zal het zeggen...

Nu nog een mooie aftermarket uitlaat... dat maakt echt de pret compleet!

Ik reed lange tijd met K&N... toen uitlaat en gelijk erachteraan ttb.. heerlijk die sound

Andere uitlaat is misschien nog een mod voor de toekomst. Eerst mijn smoked lexus style achterlichten :-) Heb ze gisteren besteld en betaald op ebay.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » do jun 11, 2009 8:02 pm

Ik dacht dat je de getinte OEM achterlichten ging bestellen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr jun 12, 2009 8:35 am

Rick schreefColonIk dacht dat je de getinte OEM achterlichten ging bestellen.

Ik ben uiteindelijk toch voor de andere gevallen... Heb ze op een paar foto's gezien en was meteen verkocht. De lexus lichten die ik heb besteld zijn ook getint, maar niet zo pikzwart als de getinte originele units.
    Ben zeer benieuwd naar hoe mijn F er gaat uitzien :-)
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

• Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102

door Nem58 » vr jun 12, 2009 9:00 am

RacingGreen schreefColon
    Rick schreefColonIk dacht dat je de getinte OEM achterlichten ging bestellen.

Ik ben uiteindelijk toch voor de andere gevallen... Heb ze op een paar foto's gezien en was meteen verkocht. De lexus lichten die ik heb besteld zijn ook getint, maar niet zo pikzwart als de getinte originele units.
    Ben zeer benieuwd naar hoe mijn F er gaat uitzien :-)

Hij heeft dezelfde achterlichten als mij gekocht.
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » vr jun 12, 2009 9:13 am

zoiets dus , de mooiste update voor een MG een groot gemis als je het nog niet hebt :wink:

maar ze zijn nogal duur ,dus niet voor iedereen bereikbaar :shock:

Afbeelding
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr jun 12, 2009 9:29 am

Powerman schreefColonnou nog Vpower er in en je bent helemaal niet meer te houden :wink:

http://www.shell.nl/home/content/nld/products_services/on_the_road/fuels/v_power_pkg/

Bedoel je dit ironisch of is V-power de moeite waard?
    Indien ja ben ik wel bereid om een stukje verder te rijden voor een Shell pomp...

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr jun 12, 2009 9:32 am

Powerman schreefColonzoiets dus , de mooiste update voor een MG een groot gemis als je het nog niet hebt :wink:

maar ze zijn nogal duur ,dus niet voor iedereen bereikbaar :shock:

Afbeelding

Jep dat zijn ze. In combinatie met mijn getinte hardtop denk ik wel dat het mijn F wat stoerder gaat maken. Ik heb EUR 136 betaald (inclusief verzendkosten vanuit DE naar BE). Weet niet of dat duur is? Op ebay waren de prijzen hiervoor toch gelijkaardig. Op een Nederlandse site kwam ik de chrome exemplaren tegen en die kostten meer dan EUR200!!!
    Talk about ripoff.

Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » vr jun 12, 2009 10:07 am

Die chromen zijn eigenlijk ook maar fout op een F of Tf, teveel lexus tuning hype en past eigenlijk alleen op een zilvere al moet het dan nog steeds je smaak zijn :roll:

@Racing Green: Wij hebben op vakantie in de bergen wel degelijk verschil gemerkt met de 1.4 75 pk Megane (ja veel te kleine motor voor de Megane dus...), we konden een versnelling hoger de berg oprijden en het scheelde zo'n 10-20 km/uur. Ik zou zeggen probeer het eens! maar met de verschillen in prijs en het feit dat de Shell nu ook euro95 met adatief heeft is het te verwachte verschil tussen die twee erg klein! maar misschien wel de moeite waard dat te gaan tanken dan. Ik hoor al vele positieve verhalen dat mensen ook echt verder komen met de nieuwe euro 95.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102

door Nem58 » vr jun 12, 2009 10:17 am

Afbeelding
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102

door Nem58 » vr jun 12, 2009 10:19 am

Afbeelding

Hier mijn F met black lexus. Dit is nog wel een foto zonder derde remlicht en zonder Daytona. Deze twee items maken de achterkant nog stoerder. Zal even een nieuwe foto maken...

Hier de link voor grote foto: http://94.100.118.67/234150001-23420000 ... _Mh07.jpeg
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr jun 12, 2009 11:15 am

Mr. Dj M. schreefColonDie chromen zijn eigenlijk ook maar fout op een F of Tf, teveel lexus tuning hype en past eigenlijk alleen op een zilvere al moet het dan nog steeds je smaak zijn :roll:

@Racing Green: Wij hebben op vakantie in de bergen wel degelijk verschil gemerkt met de 1.4 75 pk Megane (ja veel te kleine motor voor de Megane dus...), we konden een versnelling hoger de berg oprijden en het scheelde zo'n 10-20 km/uur. Ik zou zeggen probeer het eens! maar met de verschillen in prijs en het feit dat de Shell nu ook euro95 met adatief heeft is het te verwachte verschil tussen die twee erg klein! maar misschien wel de moeite waard dat te gaan tanken dan. Ik hoor al vele positieve verhalen dat mensen ook echt verder komen met de nieuwe euro 95.

Ik ga zeker eens Vpower tanken in de toekomst. Baat het niet dan schaadt het niet.

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr jun 12, 2009 11:18 am

Nem58 schreefColonAfbeelding

Hier mijn F met black lexus. Dit is nog wel een foto zonder derde remlicht en zonder Daytona. Deze twee items maken de achterkant nog stoerder. Zal even een nieuwe foto maken...

Hier de link voor grote foto: http://94.100.118.67/234150001-23420000 ... _Mh07.jpeg

Zeer mooi!
    Ik geloof wel dat de exemplaren die ik besteld heb niet het zilveren randje rond de aparte lichten hebben. Maakt mij niet uit, zolang het er maar donker en stoer uitziet :twisted:
    Een Daytona is misschien nog iets voor in de toekomst. Heb ze nog nooit in het echt gehoord, enkel op youtube enz...