wordt de remweg van een F korter door het plaatsen van grote
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » ma jun 30, 2008 8:45 pm

Kasper schreefColonedit:
    da's nou kudde www.movit.de
    alleen op de voorwielen: jongens we zoeken balans!

Misschien wel leuke info:
    http://www.stoptech.com/tech_info/tech_white_papers.shtml
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jun 30, 2008 9:09 pm

MGF_TV schreefColonZoals in mijn vorige post ook al gezegd: theoretisch gezien heeft Bruce gelijk.

Demor schreefColonMijn gedachte zijn hetzelfde

Goed genoeg, theoretisch heb ik gelijk...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jun 30, 2008 11:19 pm

Ik denk dat we in eerste instantie wel allemaal op hetzelfde spoor zitten, nl. Als zowel bij de kleine als de grote remsetup je de banden net niet laat blokkeren je in beide gevallen een zelfde vertraging hebt.

Verder zijn we het eens dat de grotere setup beter met warmte "uit de voeten" kan.

Waar er in wezen een meningsverschil is: kan je met de kleine schijven en 1-pot klauw wel tot bijna aan het blokkeren van de banden remmen vanaf een deftige snelheid ?

En dan heb je nog eens het verhaal van de rembalans die verschuift.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jul 01, 2008 7:21 am

Er zijn inderdaad verschillende dingen die nog van invloed kunnen zijn op het remmen en de remweg, maar ik geloof niet dat die met het blote oog waarneembaar zijn. ik geloof dat dat echt maar centimenters zou schelen.

Grote remmen zijn vooral mooi en je hoeft minder hard te trappen..

Ik heb altijd gelijk, nou ja meestal, nou vaak, ok soms..... misschien een beetje? :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jul 01, 2008 8:33 am

Waarbij we allemaal natuurlijk er wel van uitgaan dat we vanaf moment 0 vol remmen en tegen blokkeren aan zitten.

De grotere doseerbaarheid, de groter arm: hier kom je op het domein van de grotere schijf, de 4-pods truuck........
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di jul 01, 2008 9:16 am

While almost every current passenger car is capable of a single stop from maximum speed at or near the limit of tire adhesion, the braking systems of most passenger vehicles and light trucks and some sports cars are not adequate for hard or sport driving or for towing.

Bron: Stoptech.com

Zoals ik al zei bij normaal gebruik geen verschil, bij racen wel.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » di jul 01, 2008 9:22 am

Dat is wel een erg vrije interpretatie :lol:.
    Afbeelding
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » di jul 01, 2008 9:37 am

Om dit topic even warm te houden :-)
    Ik heb verschillende jaren ervaring in de motor racerij.
    Er is dus best WEL een groot verschil in mijn ogen.Met een redenering dat mijn verschillende moto's waar ik mee geracet heb,ongeveer alleen rond hetzelfde droog gewicht zaten,ik steeds met dezelfde remblokken en banden reed(sponsering):-)Was er toch een merkbaar verschil van remafstand naargelang de motor(met enkel andere klauwen en pompen tov de andere)
    Anders gesteld.Met een standaard japanse motorfiets rem je je gemakelijk overkop op straat moest je dit willen :-) maar toch veranderd iedereen zijn remmen als dit toegestaan is in een kampioenschap.Nu terug naar de MG...Zoals ik ergens hierboven al gelezen heb zal een stop bij 100km/h geen verschil uitmaken,maar bij een stop bij 200km/h ben ik er van overtuigd dat je met AP's merkelijk vlugger tot stilstand zal komen.
    Proef op de som: ik weet niet welke remblokken er in mijn MG steken(heb hem pas dikke 4 maand)maar dat ik mijn wielen bij 120 km/h NIET kan laten blokeren heb ik al daadwerkelijk ondervonden bij een noodstop :oops: Nu denk ik wel dat het gesynterde zijn omdat ze bij warm worden beter remmen
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jul 01, 2008 10:19 am

RSV schreefColonProef op de som: ik weet niet welke remblokken er in mijn MG steken(heb hem pas dikke 4 maand)maar dat ik mijn wielen bij 120 km/h NIET kan laten blokeren heb ik al daadwerkelijk ondervonden bij een noodstop

Voilà, nog iemand in die richting.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » di jul 01, 2008 11:51 am

Better of slechter , het feit is dat die 304 schijven met 4 pots calipers er tien keer better uitzien als ze op je MG zitten :shock:

Maakt van een watje een echte kerel :lol:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jul 01, 2008 1:00 pm

ErikB schreefColon
    RSV schreefColonProef op de som: ik weet niet welke remblokken er in mijn MG steken(heb hem pas dikke 4 maand)maar dat ik mijn wielen bij 120 km/h NIET kan laten blokeren heb ik al daadwerkelijk ondervonden bij een noodstop

Voilà, nog iemand in die richting.

Inderdaad, zo is het simpeler te verstaan. Met gewone klauwen krijg je de wielen inderdaad niet geblokeerd bij hogere snelheden, met AP's gaat dit wel, dus ze klauwen en remmen dus harder. Of nog beter gezegd, van bv. 200 naar 0 sta je sneller stil met AP's, simpel, en dat heeft in dit geval niks te maken met gemakkelijker induwen (doseren), want in de 2 gevallen ging ik met mijn volle gewicht op de rem. :roll:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jul 01, 2008 1:01 pm

Weet iemand hoe het ABS te saboteren, zodat ik het zelf kan testen :?: :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jul 01, 2008 1:04 pm

Zekering uittrekken :wink: ? Maar waarom zou je, als je bij hogere snelheden de ABS kan laten werken, zou dat in theorie willen zeggen dat je wielen blokeren. Echter jij kan niks testen want je hebt geen OEM en geen AP's :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » di jul 01, 2008 1:18 pm

En niet te vergeten Roestvrijstaal geweven remslangen voor een optimale remweg. :idea:

Dus voor opimaal remmen heb je nodig :

304 remschijven geperforeerd
    AP 4 pots calipers
    EBC remblokken
    Roestvrijstaal geweven remslangen

of hebben we nog wat betters in de aanbieding :?:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » di jul 01, 2008 1:30 pm

Powerman schreefColonof hebben we nog wat betters in de aanbieding :?:

Remparachute ;).
    Afbeelding