BUTTON_POST_REPLY 108 berichten
Resultaten van Ghostrider's mods
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo okt 13, 2004 6:57 pm

    Bruno schreefColonprioriteiten !
    Ach... :?


    Tja die liggen nu eenmaal elders. Maar tenzij ik de lotto win, of ik een of andere schandalige erfenis binnenrijf komt er toch geen andere auto op den hof. Dus, in de komende 10 jaar zal er nog wel wat opzij gelegd kunnen worden zeker. Zo blijven we bezig. Lekker toch, hebben die onze vrouwen minder last van ons, zijnde in dromenland :lol: :lol: :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 13, 2004 8:17 pm

    Jupilerman schreefColonvelgen, velgen, velgen, velgen, money, money, money :lol: :lol: :lol:


    €580,- euries heb je me gekost ;)
    4 gloedje nieuwe Abingdon velgen ingesealed en al :)
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo okt 13, 2004 9:06 pm

    dat bedoel ik nou! 580 euri x (bijna) 2 en je hebt het KI (jaarlijkse heffing op onroerend goed) dat op tafel ligt. :twisted: :twisted:
    die verdomde belastingvreters, begrijpen die gasten dan niet dat we wat anders willen voor ons geld. :lol: :lol: :lol:
    En straks mogen we in België (allez, Vlaanderen) even lang werken als in NL, 67jr :lol: :lol: :lol:
    *g*:roll: way off topic :arrow: :arrow:

    Oh ja, zacht prijsje hoor voor de velgen. Van bij Maarten?

    BTW zou je het echt bij DVA halen, :arrow: ghost
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo okt 13, 2004 9:38 pm

    ? 280.00 lijkt me een redelijk aanvaardbare prijs..... en dan komen er natuurlijk nog de banden bij, en als je dan nog steeds voor de Potenza's van Bridgestone wil gaan..... money, money, money
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo okt 13, 2004 9:40 pm

    BTW, zjagoewar's winter velgjes daarnet gezien.... Nice en helemaaaaaal niet duur. Fran zag het ook wel zitten :lol:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 13, 2004 9:57 pm

    Velgen komen idd van Marten, bij de dealer €350,- per velg.
    Banden worden Toyo's, ik overweeg OF voor 195 en achter 215 OF voor 205 en achter 225 (Bruno-Style)
    Kost me een kleine €100,- per band inclusief montage. Dus ben ik €980,- verder aan het einde van de rit. Maar mijn ouwe velgjes (van één jaar oud) hebben natuurlijk ook een restwaarde.
    Achterbanden waren toch al versleten (Gisteren donut getracht te leggen maar na 10 rondjes nog geen serieuze hoeveelheid rubber op asfalt :()

    En wat DVA/Ghostrider betreft:
    * MS zegt dat het aan jezelf ligt bij problemen
    * PTP maakt geen gaatjes in de EFi units
    * DVA passen de nokkenassen niet

    Die nokkenas van Ghost kon DVA nooit testen in de kop daar deze in NL lag. Ik koop de K13 + Piper BP270 (overweeg ik als de kop het echt opgeeft) dan neem ik aan dat DVA die nokkenassen wel ff in die exchange kop steekt.
    Als ik serieus geld steek in performance upgrade is het om in een later stadium te kunnen upgraden naar 180pk ZONDER dat de kop er nog af moet. Dat kan met de K13 van DVA; Jenveys erop met een emerald en een 4-2-1 en je kan volgens DVA 185pk verwachten. :D

    Enig nadeel: Als ik nu een K13 bestel duurt het 5 weken eer er een kratje voor de deur staat :(
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do okt 14, 2004 1:31 am

    Emerald:
    Zorg voor een goeie mapping. Is bij Dave erg moeilijk kennelijk. Moet nu een weekje of twee inrijden, en dan nog bijstellen op de rollenbank, aan de laptop.
    Jenveys:
    Vergeet de vacuumslang van de rembekrachtiger niet!! Die krijgt bij mij op dit moment niet genoeg om goed te remmen :( . De reden dat ik er nog niet echt veilig mee kan rijden.
    Piper:
    Reactie van Dave op de Nokkenasaffaire -> wij gewoon pech. In 1 op de 1000 Fjes zit er een kop bij die afwijkt. Geleuter vind ik, omdat de bestaande nokkenassen geen custom made sporen vertonen.....
    Dat het een halve mm kan afwijken tot daar aan toe, maar geen 3 mm!
    Filter:
    ITG filter moet los besteld worden. Dan ook nog een blanko baseplate. Die wordt op maat aan de hand van de venturies geboord en aan de achterkant van de venturies verlijmd. De ITG filter erop. Maar wel even de oliepeilbuis een stukkie verleggen. Anders past het niet. Reken op extra kosten ongeveer 150 euro voor de plate en de filter, en ongeveer 40 euro voor een ITG carterontluchter 16 mm en een van 19 mm. Oilcatch-can van 100 euro kan ook.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do okt 14, 2004 8:06 am

    Ik zou beginnen met een FGA box.... zeker in het stadium dat de kop er niet af moet. Moet de kop er wel af, dan zoek je best een garage/tuner die een beetje gepassioneerd is, dat vergemakkelijkt de zaak aanzienlijk.

    * PTP maakt geen gaatjes in de EFi units

    'k Neem aa dat ze dat nu wel doen..... Groter negatief punt is, dat de EFI (net zoals enkele andere ECU's) de engine bay fan niet aanspreekt.
    Wat doet de Emerald ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do okt 14, 2004 11:25 pm

    GhostRider schreefColonEmerald: Zorg voor een goeie mapping. Is bij Dave erg moeilijk kennelijk.


    Ik zou aanvankelijk voor de K13 gaan nog zonder Emerald; zou latere upgrade kunnen zijn en zou ik bij voorkeur b.v. door Dave Walker laten uitvoeren.

    GhostRider schreefColonVergeet de vacuumslang van de rembekrachtiger niet!! Die krijgt bij mij op dit moment niet genoeg om goed te remmen :( . De reden dat ik er nog niet echt veilig mee kan rijden.


    Idem voor de DTH TB's, kan altijd nog wel...

    GhostRider schreefColonPiper:
    Reactie van Dave op de Nokkenasaffaire -> wij gewoon pech. In 1 op de 1000 Fjes zit er een kop bij die afwijkt. Geleuter vind ik, omdat de bestaande nokkenassen geen custom made sporen vertonen.....
    Dat het een halve mm kan afwijken tot daar aan toe, maar geen 3 mm!
    Filter:


    Ik laat Dave een kop leveren met de nokkenassen er al in. Ik denk dat jij een probleem hebt met de combinatie DVA/DBM. Als Dave de kop gezien had was er misschien niks aan de hand geweest ?

    GhostRider schreefColonFilter:
    ITG filter moet los besteld worden. Dan ook nog een blanko baseplate. Die wordt op maat aan de hand van de venturies geboord en aan de achterkant van de venturies verlijmd. De ITG filter erop. Maar wel even de oliepeilbuis een stukkie verleggen. Anders past het niet. Reken op extra kosten ongeveer 150 euro voor de plate en de filter, en ongeveer 40 euro voor een ITG carterontluchter 16 mm en een van 19 mm. Oilcatch-can van 100 euro kan ook.


    Hmmm, dan misschien toch maar een VVC-style spruitstuk met een Green Twister XL o.i.d. om problemen te voorkomen ? Kan ik meteen mijn 52mm TB hergebruiken ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr okt 15, 2004 11:37 pm

    @Sander: PTP komt binnenkort met een kitje op de markt waarbij de eigen cillinderkop aangepast/gebruikt wordt... om het zo nog een stuk betaalbaarder te maken. Misschien, als het mogelijk is, nog even de kat uit de boom kijken. Je kan ook altijd contact opnemen met Simon Watts, zéér bekwame salesman. PM/mail me desnoods voor contact gegevens.

    'k Heb ook geprobeerd te ontfutselen welke cams ze gebruiken.... maar daar kunnen/willen ze geen details over geven: scrhrik dat men hun profiel gaat namaken. Anderzijds is zoiets natuurlijk wel na te meten.

    Cheers,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za okt 16, 2004 12:13 am

    Kitje staat overigens al op hun website: onder Performance Kits voor MG-ZR.... aangezien er een uitlaat bijzit voor een ZR. Maar je bent niet verplicht die onderdelen erbij te nemen, dus....

    "X-SPORT PERFORMANCE PACKAGE FOR THE MG ZR" voor een 1.4 en/of 1.8.

    £1150 ex. VAT
    - £200 ex. VAT voor de uitlaat
    - £200 ex. VAT voor de ITG Maxogen
    --------------------------------------------
    ca. £750 ex. VAT zou IMO een richtprijs moeten zijn, niet ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za okt 16, 2004 12:40 am

    Is een leuk kitje maar zoals ik het lees zul je nooit echt over de 150pk heen komen. Als ik iets doe wil ik het goed doen en moet 180pk een optie voor toekomstige upgrades blijven zonder de kop er weer af te halen.

    Weet trouwens iemand of het mogelijk is de nokkenassen eruit te halen zonder de kop erag te halen ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » vr okt 29, 2004 7:48 pm

    Dag luitjes!

    Weer even een update in het tunen van de K-Engine....
    Ben vandaag naar mijn garagist geweest, alwaar mijn F staat te wachten tot er paddestoelen op dak komen...
    De F moest immers APK gekeurd worden, maar kwam hier niet positief uit doordat de rembekrachtiger niet meer werkte, ondanks er vacuum is afgetapt van de inlaat. Na veel gebel, en uitzoekerij ben ik (de auto nog steeds niet APK gekeurd) met de F naar DBM terug gereden, met de tekst... Los maar op.
    Wat blijkt. In het inlaatspruitstuk zit een terugslagklep, die er voor zorgt, dat de vacuum, die al rijdend wordt opgebouwd, in de rembekrachtiger blijft, en dus niet wegstroomd. Bij het toepassen van DTH's worden de spruitstuk-onderdelen, dus incl. die klep verwijderd. Vacuum kan dus niet meer worden opgebouwd. Een klep uit een sloopauto halen en op de rembekrachtiger zetten deed wonderen, het gevoelsmatige blokje onder het pedaal was nu weg. Al rijdend met mijn F terug naar mijn eigen garagist bleek de F met goede toeren wel te remmen, dus bij gewoon provincialeweg-werk. Maar in de bebouwde kom, remmend voor diverse rotondes, heuvels, bulten etc. (lang leve Nederlandse verkeersbeleid :evil: ) bleek het blok er nog te zitten.
    Ik bij de garagist aangekomen, met de boodschap eerst de uitstoot te checken alvorens iets te doen aan de remmen. Voor de APK waren dit de enige overgebleven struikelblokken. Bleek de uitstoot ook nog eens veeeeeeeeeel te hoog. Nog geen APK. Ik dus enorm in de zeik! :? :shock: .
    Na lang te hebben nagedacht, en alle ellende nog eens te hebben overzien, en het vertrouwen in de hele zaak kwijt, vandaag naar mijn garagist gegaan met de melding. Breng maar terug in oude staat. (Mijn garagist zou enkel de APK en een beurt verzorgen, daar ze geen ervaring hebben met het extreem tunen van auto's). Dit bedrijf had dit truucje al eens eerder gedaan, toen mijn riem gebroken was....
    Alvorens de zaak terug te bouwen zouden ze (vanmiddag) eerst nog wat belletjes plegen voor het terug brengen van de uitstoot. En om te vragen of de rembekrachtiger-problemen op te lossen waren. Niemand weet hier dus het fijne van, dus nogsteeds een probleem. En dat na bijna een uur rondbellen, door heel Nederland.
    Word ik nog geen anderhalf uur geleden gebeld, dat het remprobleem is opgelost. De monteur van mijn garagist heeft even de vacuumslangen op een andere manier op de DTH's weten te monteren. Hoe weet ik nog niet maar blijkbaar werkt het gezonde boeren verstand beter dan een uitgebreide expertise op tuning-gebied. Chapeau voor de monteur en de garagist Schalkwijk. (Patrick, sta je weer op een forum :wink: !)
    Ook is er contact gelegd met iemand die ervaring heeft met de Emerald en de MG. Hij zou naar alle waarschijnlijkheid de uitstotproblemen kunne oplossen... Ziet er eindelijk, na een lange tijd busje-rijden weer een beetje hoopvol uit. Maar, is alles toch vergeefs, en lukt het hele verhaal echt niet, dan is het voor mij einde oefening. Ik houd jullie op de hoogte.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr okt 29, 2004 8:01 pm

    Een kerel hier uit het dorp heeft een (sl)Opel kadett met 350pk (ja echtwaar met een turbo enz) en die doet zijn DTA systeem voor de APK steeds ff anders instellen om er doorheen te komen. Dus een andere map erin en het moet goedkomen.

    Kun je de originele ECU niet gewoon ff terug steken voor de APK ? Of gaat dat niet meer ivm dumpen VVC/DTH TB's ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » vr okt 29, 2004 8:10 pm

    Gaat idd. niet ivm dumpen VVC.
    De mapping die Dave doorgestuurd heeft klopt echt van geen kant. Onder de 3000 toeren rijdt de F als een krant, en dan nog niet eens als een zaterdageditie!! Moet 'm echt op toeren houden voor het stoplicht, en bij het optrekken in z'n twee, vooral in woonwijken waar je niet wilt scheuren, met toerental rond 2500 toeren, stottert 'ie als een gek.
    Dan een uitstoot van rond de 4 en een continu geknal tijdens het langzaam laten dalen van het toerental, vooral rond de 80 km/u, net een snelheid die je veel beoogt te rijden...
    Maar de kit van Dave is kant en klaar. Plug and play. ME SOKKEN!
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 108 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten