door ErikB » do sep 01, 2005 2:45 pm
Was je al gestart met een te vol expansievatje ?
Als het correct gevuld was en bij opwarmen wordt het vatje veel te vol, dan zijn er IMHO twee mogelijkheden:
1) ergens een airlock: de lucht zet op die plaats uit, minder vloeistof in het koelsysteem, meer vloeistof in het vatje.
2) ergens een lek of een afsluitdop die niet onder druk kan gezet worden: de vloeistof begint te koken, er vormen zich bellen en waar een bel is, is geen vloeistof, dus meer vloeistof in het tankje.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)