Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier..
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma jul 11, 2005 11:01 pm

    Dit is zonder meer het record aantal postings op 1 dag. Heb ook wel wat lekkages achter de rug maar slechts ene via de ramen en daar hielp idd het astellen in de hoogte en wat siliconespray. Als het water in het vooronder binnenkomt ter hoogte van de voeten kan ik je nog wat tips geven. Alleszins niet door laten afschrikken, er bestaat geen probleem zonder oplossing :!:
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di jul 12, 2005 6:38 pm

    ray1983 schreefColonDeze truukjes beschouw ik maar als laatste reddingsmiddel, maar ik ga er van uit dat de Rover dealer ook beschikt over deze kennis en het niet de eerste MG-F is die ze voor deze klachten onder handen krijgen ;)


    eeeuh Ray, er zit slechts één truukje bij, de rest zijn afstellingen en vervangingen die een dealer zou moeten uitvoeren of minstens controleren of ze nodig zijn.

    Geloof mij, de meerderheid van Rover dealers weten werkelijk niets van een MGF af (een beetje vreemde eend in de bijt toendertijd). Je doet er goed aan de beschrijvingen op pg 2 te printen en mee te nemen naar de "bevriende" garagehouder. Zo heb ik het destijds ook gedaan. Want uit zichzelf vinden ze de oplossing meestal niet hoor! geloof me.

    nou,
    succes
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » wo jul 13, 2005 9:46 am

    Welkom bij de MGF waterclub.

    Ik had dit probleem ook bij de eerste regenbui.

    Heb nu een hardtop :idea:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » wo jul 13, 2005 10:04 am

    Powerman schreefColonWelkom bij de MGF waterclub.

    Ik had dit probleem ook bij de eerste regenbui.

    Heb nu een hardtop :idea:


    Haha bedankt.

    Maar even vraagje he, als het water nou via de "driehoek" (ik maak zo even foto's) naar binnen komt, is het lekkage probleem dan wel te verhelpen met een hardtop?
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » wo jul 13, 2005 10:26 am

    Ok ik heb zojuist even wat foto's gemaakt.

    Aan de bestuurders kant kun je als je in de auto zit door een kier naar buiten kijken. Dit is echter pas gekomen nadat de dealer er mee heeft lopen stellen, dit was dus niet het originele probleem.

    Je ziet ook bij de foto's dat het raam niet goed om het rubber heen sluit (foto1) (foto2). Aan de passagierskant is dit echter wel het geval (foto).
    Verder heb ik nog een foto gemaakt van waar het water naar binnen toe liep in eerste instantie, de "driehoek" (foto).
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jul 13, 2005 10:51 am

    Het is erg lastig te zeggen maar het lijkt alsof je softtop rubbers aan vervanging toe zijn. Ook denk ik dat het raam iets verder naar binnen gekanteld moet worden. Waar woon je (en vul dit meteen in bij het profiel) misschien woon je bij iemand in de buurt die eens kan kijken.

    Anders zullen we er iig op de Kempenrit eens met z'n allen naar kijken :lol:
    Building >200BHP K-series
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » wo jul 13, 2005 11:25 am

    Sander schreefColonHet is erg lastig te zeggen maar het lijkt alsof je softtop rubbers aan vervanging toe zijn. Ook denk ik dat het raam iets verder naar binnen gekanteld moet worden. Waar woon je (en vul dit meteen in bij het profiel) misschien woon je bij iemand in de buurt die eens kan kijken.

    Anders zullen we er iig op de Kempenrit eens met z'n allen naar kijken :lol:


    In woon in Maarssen en mocht het nu allemaal niet vlotten met die MG dealer dan hoop ik zeker op jullie een beroep te kunnen doen! Het lijkt me zoiezo grandioos om met zijn allen een ritje te maken :)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo jul 13, 2005 12:49 pm

    idd Sander, ofwel het raam hoger laten komen, bij mij klikt het geloof ik pas op het laatste naar binnen en hier lijkt het of het raam niet hoog genoeg komt, ook aan de driehoek.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 12:58 pm

    De raam komt inderdaad hoog genoeg, maar zit te veel naar buiten. De raam ligt OP de rubber i.p.v. er tegen te zitten.
    Ray, als je je ruit sluit terwijl de deur gesloten is, komt de ruit dan zo te zitten, als op de foto, of is dit alleen wanneer je de raam sluit met een open deur ?
    Zo ja, moet je je raam zelfs LAGER laten afstellen. :!:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jul 13, 2005 3:57 pm

    Bruno schreefColonDe raam komt inderdaad hoog genoeg, maar zit te veel naar buiten. De raam ligt OP de rubber i.p.v. er tegen te zitten.


    niet lullig bedoeld, maar is het niet HET raam en HET rubber? of is dat in België anders?
    Lotus Elise S2 111s
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jul 13, 2005 7:02 pm

    Als het raam te veel naar buiten zit, moet je de deur afstellen ! Makkelijk gewoon het ding waar het slot "ingrijpt" loschroeven en verschuiven,
    succes,
    j
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 9:12 pm

    Best mogelijk dat het "het raam" is, maar in mijn oren klinkt het alle 2 even goed. Ach, t'zal wel een Vlaams dialekt zijn, dat perfect verdwijnt tussen alle DT-fouten hier op dit forum. :? :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » wo jul 13, 2005 9:45 pm

    Ach, het vlaams is mooi genoeg, of je woorden nou anders zegt of niet! :wink:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jul 13, 2005 9:46 pm

    Jupilerman schreefColonAls het raam te veel naar buiten zit, moet je de deur afstellen ! Makkelijk gewoon het ding waar het slot "ingrijpt" loschroeven en verschuiven,
    succes,
    j


    :shock:

    No-way ! dat is perfect in te regelen door het raam te verstellen. De deur moet je zo afstellen dat hij een piepklein beetje uitsteekt t.o.v. de kont van de auto, dit om steenslag op de naad te voorkomen. Je moet de deur niet gebruiken om het raam te stellen.
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jul 13, 2005 10:01 pm

    kan je een raam dan naar binnen en buiten afstellen?

    De vertikale wordt door de stop geregeld, maar de horizontale zelf? Nu, het kan zijn dat de deur een beetje uit de lijn staat, waardoor uiteraard het raam ook verkeerd staat.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten