BUTTON_POST_REPLY 109 berichten
bandentest
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: bandentest

    door RemcovanKuilenburg » vr mei 20, 2011 12:55 am

    crazywolf schreefColonmaar de yoko's hebben nog een stootrand :)



    Aha het is dus een vrouwen band aangezien ze je velg voor borduurschade behoeden :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: bandentest

    door ovi » vr mei 20, 2011 11:07 am

    Ik ga eens kijken wat er op onze TF staat vanvoor want door af en toe toch eens even te kunnen spelen op de Brabandrit gevoeld dat hij vanvoor niet echt wil luisteren en veel onderstuur ondervonden! :evil:
    Kan iemand uit ervaring zeggen wat de beste bandendruk is voor een TF dan moet ik zelf niet gaan uitproberen! :wink:
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: bandentest

    door lucas » vr mei 20, 2011 12:54 pm

    Is subjectief maar ik verkies voor de F en de TF 1.9 voor, 2.2 achter.
    1.8 voor vind ik "zwaarder" insturen
    Btw, in de editie april 2011 Safety Fast wordt de Falken ZiexZE912 en de Toyo Proxes T1R als alternatief voor de GSD2 aanbevolen ... maar vermoedelijk weten de meesten onderons dit al
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: bandentest

    door Ronald MG TF » vr mei 20, 2011 6:46 pm

    Ik zit ook ergens rond die getallen...2.0 vooraan, 2.2 achteraan...
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: bandentest

    door BlackFox » vr mei 20, 2011 6:49 pm

    Ronald MG TF schreefColonIk zit ook ergens rond die getallen...2.0 vooraan, 2.2 achteraan...

    En voor circuit? :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: bandentest

    door Ronald MG TF » vr mei 20, 2011 7:17 pm

    BlackFox schreefColon
    Ronald MG TF schreefColonIk zit ook ergens rond die getallen...2.0 vooraan, 2.2 achteraan...

    En voor circuit? :)


    Hangt ervan af...hoe warm het weer is bvb.
    Zou zeggen, voor de TF met straatbanden, starten op 2.2 vooraan en 2.4 achteraan...
    Eenmaal de banden goed warm, kan je ze eventueel iets aflaten maar niet onder de normale normen gaan, tenminste niet met straatbanden.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: bandentest

    door BlackFox » vr mei 20, 2011 7:19 pm

    Banden op temperatuur dus rond de 2.0 - 2.2 houden? (voor een F weliswaar)

    Of natuurlijk gewoon op gevoel 8)
    Wil enkel mijn nieuwe banden niet om zeep rijden :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: bandentest

    door Ronald MG TF » vr mei 20, 2011 7:43 pm

    Hangt van zoveel faktoren af, weersomstandigheden, warmte van 't asfalt, het type en samenstelling van de banden...
    Van een enkele keer op circuit zullen je banden niet echt verslijten...
    Heb ooit met de TF een 5 tot 6 maal ( ik bedoel geen laps hè :wink: ) op circuit gereden, je merkt wel abnormale slijtage nadien, maar valt al bij al nog mee vind ik, althans toch met Yoko's... :thumbsup:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: bandentest

    door philipvanv » za mei 21, 2011 4:36 pm

    Bruno, ik vind u genen toffe meer nu dat ge hier mijn banden aant promoten zijt en ik dus minder origineel ben met mijn yoko's ;) Nu moet ik weer gaan zoeken naar goede banden waar nog niet te veel mensen mee rondrijden :D
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: bandentest

    door Kasper » za mei 21, 2011 5:49 pm

    Nou Philip dan begin je het aardig moeilijk te krijgen ik test de S Drive in 15". M'n garagist zei al dat ik niet lang plezier zou hebben van mijn keuze! Meteen gevolgd door "maar wel veel!" :D

    Ik ben dus benieuwd. Meer ervaringen over 500 km.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: bandentest

    door philipvanv » zo mei 22, 2011 1:07 pm

    Dat is het 2e paar dat ik erop liggen heb. Ze gaan bij mij zo'n 15-17 000 km mee en ik ben er heel tevreden over. Kheb ook al Toyo proxes R1R gehad en die plakken nog veel beter tegen de baan, maar daar deed ik zelfs geen 13.000km mee.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: bandentest

    door Ronald MG TF » zo mei 22, 2011 1:22 pm

    Rijstijl heeft hier zeker met te maken.
    Mijn voorste Yoko's hebben nu toch al minimum 15.000 gedaan ( hou dat eigenlijk niet zo bij... :oops: ), maar mogen nog steeds gezien worden. :thumbsup:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: bandentest

    door philipvanv » zo mei 22, 2011 3:32 pm

    Ronald MG TF schreefColonRijstijl heeft hier zeker met te maken.

    Feit! Maar ook of ze vooraan of achteraan liggen. Mijn voorste banden heb ik nog niet moeten vervangen, achteraan ligt nu het 3 paar op 50 000km. Waarschijnlijk heeft speling op de lager vroeger er ook niet veel goed aan gedaan...
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Bart-K » do dec 08, 2011 4:57 pm

    Zijn er inmiddels nog updates qua ervaringen??
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Re: bandentest

    door bartje01 » do dec 08, 2011 7:56 pm

    Hoi, ik heb begin deze zomer de Falken ZIEX ZE 912 in 195/45 16 en in 215/40 16 gekocht en heb er inmiddels zo'n 6500 km mee gereden. Ik ervaar het als prettige en comfortabele banden. Moet er wel bijzeggen dat ik niet echt een scheurijzer ben en dus over het algemeen lekker tour en af en toe eens even goed doortrek maar over het algemeen rustig rijd. Ook op de snelweg met een snelheid van 150 km per uur geven de banden mij een goed beeld, waarbij ik de wegligging in zowel droog als net weer als goed ervaar.
    Dus voor mij een goede vervanger van de vorige banden.

    Autobandentest.com: Gemiddelde uit 2956 testbeoordelingen Ø2.3
    Score: 1-zeer goed 6-slecht
    Grip bij droge condities 1.9
    Remeigenschappen bij droge condities 1.9
    Grip bij natte condities 2.6
    Remeigenschappen bij natte condities 2.6
    Grip bij sneeuw 3.6
    Comfort 2.2
    Geluid (binnen auto) 2.3
    Geluid (buiten auto) 2.3
    Slijtage band 2.5
    Hoeveel kilometer gereden? 10.575
BUTTON_POST_REPLY 109 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten