BUTTON_POST_REPLY 199 berichten
Rotor kabel kapot!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » di jan 18, 2011 12:03 am

    Vandaag wederom twee keer een ritje gaan maken.

    Bij mijn ritje vanmiddag schokte de motor nog een keer, voor de rest liep deze heel soepel.
    Bij mijn ritje van zojuist schokte hij helemaal niet meer en beide keren was de motor op temperatuur.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door schrokke » di jan 18, 2011 9:54 am

    ttdesign6 schreefColonVandaag wederom twee keer een ritje gaan maken.

    Bij mijn ritje vanmiddag schokte de motor nog een keer, voor de rest liep deze heel soepel.
    Bij mijn ritje van zojuist schokte hij helemaal niet meer en beide keren was de motor op temperatuur.


    En was dat dan nog steeds met de oude verdeler?

    ttdesign6 schreefColonHet enige wat mij zo opviel aan de verdelerkap was dat er bij de pakking ervan een stukje plastic afgebroken was??

    Je hebt die ronde pakking (plastice ring), waarbij aan de binnenkant een opstaande rand is, en daar was een driehoekje uitgebroken.


    Zolang er geen opening naar buiten door ontstaat,( die dan vochtindringing zou toelaten), is dat niet meteen een probleem denk ik.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » di jan 18, 2011 11:00 am

    Nog steeds met de oude verdeler ja. Ik had gister geen tijd om een nieuwe te kopen. Ik zal vandaag nog een ritje maken om te kijken of hij zich houdt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » wo jan 19, 2011 12:48 pm

    Zojuist wederom een kilometer of 30-40 met de F gaan rijden. Op het einde ook een beetje goed doorgetrapt maar hij doet niks vreemds meer??

    Ik denk dat ik voor de zekerheid toch die nieuwe rotor en kap koop...just in case.

    Kan dit misschien nog wat met het benzine filter te maken hebben? Dat door vuil het een en ander is fout gegaan?

    Slechte benzine lijkt me in ieder geval uitgesloten.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » zo jan 23, 2011 11:03 pm

    Het viel al wel een beetje te verwachten na een hele dag niet gestart en nat weer.

    Hij start weer eens niet. Voor het derde weekend op rij dat hij open kan.

    Morgen ga ik direct een nieuwe rotor en verdeelkap halen want ik vertrouw het voor de duivel niet.

    Op een ander forum las ik iets over de krukas sensor, kan deze er nog iets mee te maken hebben of niet?

    Laten we hopen dat her hierna eindelijk eens is opgelost en dat ik eens wat meer dan een week kan rondrijden zonder dat ik het motorcompartiment van dichtbij hoef te kijken. :evil:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Ultimate » zo jan 23, 2011 11:27 pm

    Sterkte :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » zo jan 23, 2011 11:43 pm

    Theoretisch gezien mag ik deze keer niet meetellen omdat het vorige probleem zonder enige aanleiding ook weer is gestopt......er is dus niets vervangen.

    Hopelijk helpt een nieuwe kap en gelukkig heb ik de afdekplaat van de motor maar met 3 boutjes vast zitten.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » ma jan 24, 2011 9:30 pm

    Kleine update,

    De F wilde zojuist ook weer bijna aan, maar dan toch niet. De auto naar huis geduwd en onderweg bergaf in de 2 gezet en koppeling laten opkomen. Hierna startte hij meteen. Even een rondje gereden om de accu wat bij te laten en zoals ik al verwacht had begon de motor ook weer te schokken.

    Nu de auto was warm gereden startte hij daarna ook uit zichzelf weer meteen zonder problemen.

    ?? ??
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door schrokke » di jan 25, 2011 8:58 am

    ttdesign6 schreefColonOp een ander forum las ik iets over de krukas sensor, kan deze er nog iets mee te maken hebben of niet?


    schrokke schreefColonDus voorlopig zeg ik ontsteking met voorop verdelerkap/rotor of de bobine die de losgekomen kabel slecht verteerd heeft of de krukassensor die kortstondig onderbreekt.


    Een moeilijke koudestart vanuit de krukassensor zou min of meer wel kunnen, maar dat gebeurt maar zelden.
    Wat wel kan is dat er vocht in de stekker van de krukassensor of de behuizing van de sensor kan binnendringen. Je kan de stekker eens controleren en de sensor op barsten.

    Als het aan de sensor zou liggen heb niet enkel geen ontsteking maar eveneens geen inspuiting. Dus als er geen injector sturing is, kan dat van de krukassensor komen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » di jan 25, 2011 1:49 pm

    En waar zit de krukas sensor precies?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » wo jan 26, 2011 1:43 pm

    Het wil niet echt meewerken.

    Mijn order is voor de 2e keer blijven vast hangen bij elise-shop, vorige keer ook al. Nu tot morgen wachten... :roll:

    Wel goede service als je ze belt trouwens...dat dan weer wel.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Ultimate » wo jan 26, 2011 3:33 pm

    ttdesign6 schreefColonHet wil niet echt meewerken.

    Mijn order is voor de 2e keer blijven vast hangen bij elise-shop, vorige keer ook al. Nu tot morgen wachten... :roll:

    Wel goede service als je ze belt trouwens...dat dan weer wel.


    Het zit je niet mee hea :x
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » wo jan 26, 2011 3:45 pm

    Het is nu gelukkig droog, hij start nu weer zonder moeite.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Rick » wo jan 26, 2011 9:15 pm

    Als je voor je bestelling even belt, dan heb je het binnen 2 dagen in huis, dat is mijn ervaring bij de Elise shop. Ze zijn behulpzaam bij de Elise shop als je ze belt.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door schrokke » wo jan 26, 2011 9:18 pm

    ttdesign6 schreefColonEn waar zit de krukas sensor precies?


    Links van de inlaatmanifold, dicht tegen de versnellingsbak.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 199 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten