BUTTON_POST_REPLY 53 berichten
Manifold voor de TF
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: Manifold voor de TF

    door Hippert » do jan 20, 2011 4:19 pm

    LEBLAR schreefColonJij hebt een F. Dit is de manifold van een TF. De F heeft deze lasnaden niet.

    Weet ik, ik wou even meedenken.

    LEBLAR schreefColonBij de APK geld een afkeur norm die niet altijd overeenkomt met de emissie eisen, af fabriek, gesteld aan produktie voertuigen.

    Dat wist ik niet
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Manifold voor de TF

    door Bruno » do jan 20, 2011 7:21 pm

    Waarschijnlijk zou het weghalen van de lassen wel degelijk iets uithalen, maar wat ook zeker is, is het feit dat een 4-2-1 wel degelijk nog extra verschil uitmaakt t.o.v. de TF manifold, en net daar zit de kern van de zaak. Hoe je de TF uitlaat ook noemt, 4-2-1, of niet, hij is gewoon OEM, en hij bestaat uit meerdere delen. Hij levert minder winst en dus minder vermogen dan een aftermarket 4-2-1, en daarom noemen we de aftermarket dan ook 4-2-1 en de OEM TF uitlaat net niet. T'is gewoon om het duidelijk voor iedereen te houden en in mijn ogen, is de TF daarom dus geen 4-2-1, ondanks hij technisch misschien mee onder de lijst van de 4-2-1's zou moeten vallen. Architecturaal is de aftermarket alvast net nog wat meer 4-2-1 dan de TF variant, zo simpel is het. Ik weet alvast wat te kiezen, en velen die de upgrade deden, met mij.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Manifold voor de TF

    door Kasper » ma jan 24, 2011 8:23 pm

    Bruno schreefColonWaarschijnlijk zou het weghalen van de lassen wel degelijk iets uithalen, ....


    Puur vanuit oogpunt van stromingsleer is de blokkade door de dikke lassen, daar deze zeer kort van lengte is, beperkt. (kun je gewoon een orifice berekening op loslaten.)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Manifold voor de TF

    door Bruno » di jan 25, 2011 1:49 am

    Mogelijk, maar vertel dat vooral eens aan mensen wie van TF135 manifold over zijn gegaan naar 4-2-1. Jos bv., je herkent de wagen gewoon niet meer qua specs....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Manifold voor de TF

    door RemcovanKuilenburg » di jan 25, 2011 9:29 am

    Dus even korte samenvatting.

    Is het verstandig om bij een F je uitlaatspruitstuk onderhanden te nemen met een Dremel?
    Is het verstandig om bij een F je inlaatspruitstuk onderhanden te nemen met een Dremel?
    Is het verstandig om bij een TF je uitlaatspruitstuk onderhanden te nemen met een Dremel?
    Is het verstandig om bij een TF je inlaatspruitstuk onderhanden te nemen met een Dremel?

    Aangezien mijn F je nog even stil staat in de garage en toch wat wil gaan doenen heb voor mijn verjaardag een Dremel gekregen wil ik toch eens gaan kijken wat ik met de in en uitlaat spruitstukken kan gaan doen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Manifold voor de TF

    door Sander » di jan 25, 2011 9:47 am

    Als je weet wat je doet kan je altijd verbetering boeken. Met een dremel begin je niks in een uitlaatspruitstuik, koop beter een goede half ronde vijl. ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: Manifold voor de TF

    door Hippert » ma feb 14, 2011 4:07 pm

    Ik was deze topic net even aan het door lezen, en nu heb ik wat vraagtekens bij deze text(en)


    Carl schreefColonSamenvatting van mijn opinie:
    van slecht naar best:
    standaard F-stuk: standaard TF-stuk; larini; andere 4-2-1 van Bruno.


    LEBLAR schreefColonJij hebt een F. Dit is de manifold van een TF. De F heeft deze lasnaden niet.



    wat heeft mijn spruitstuk wat hem dan slechter maakt dan een standaard TF-stuk MET lasnaden?
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Manifold voor de TF

    door etienne » ma feb 14, 2011 5:17 pm

    jou uitlaatspruitstuk is niet slechter dan die van een tf integendeel ... juist door de lasnaden bij een uitlaatspruitstuk van de tf werkt hij ongunstig
BUTTON_POST_REPLY 53 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten