Vaak gingen enige tijd later (bij het weglopen of zo) toch de knipperlichten knipperen. Op zich vond ik dit niet echt storend.
Het werd pas vervelend toen af en toe midden in de nacht het alarm van de auto afging.
Ik heb me wezenloos gezocht en me suf geëxcuseerd bij de buren
Ik was in Berlijn toen ik een keer na het afsluiten van de auto (geen knipper) per toeval op de voorklep drukte. De lichten knipperden en met dat ik los liet ging het alarm af.
Om een lang verhaal kort te maken: De sensor van de voorklep werkte niet meer goed, waardoor het systeem dacht dat de klep vaak nog open stond bij het afsluiten van de auto (geen knipper), later werd dichtgedaan (spontane knipper) en (helaas vaak 's nachts) weer werd opengedaan (alarm!).
Ik hoor jullie denken: Hoe zit het met lampje onder de voorklep? Die was al enige tijd stuk en had ik niet vervangen... dat zorgde ervoor dat de accu (gelukkig) niet leegliep.
Succes!




