Maupie schreefColonGoedenavond ik ben hier nieuw op dit forum.
Ik ben sinds een week in het bezit van een mgf 1.8 16v met een kleine ton op de teller. En ik ben stapel op het herrie makende ding..
Ik vind hem alleen een beetje traag. Dus ik zou graag wat info,ervaringen ,willen wbt het iets laten tunne van de auto. Heeft bv zo n open lucht filter zin. Met zeer vriendelijke groet Maup
Je hebt de verkeerde auto gekocht dan!
Ik vindt de Tf ook maar een sloom bakje maar het plezier en de luxe maken dat allemaal goed.
Je weet toch dat dit niet echt een lichte auto is dus enkel door echt extreem te tunen zoals er hier een paar zijn zal je hem echt een pak sneller kunnen maken. Langs de andere kant heb ik de MGF altijd één van de mooiste autokes gevonden en nu dus één gekocht voor het vrouwke maar ik vindt het zelf ook een heeeeeel zalige auto en meer dan snel genoeg. Ik heb ook wel gezien dat deze 8.8 seconden nodig heeft om naar 100 te gaan dus je weet op voorhand toch dat je geen race auto koopt!
Als je snel wil moet je een Elise kopen maar dan geef je eerst al veel te veel eurokes uit om daarna in een go kart rond te rijden waar je gebroken uit komt. Als je het nog sneller wil koop je een Super Seven replica maar dat is helemaal hardcore!
Volgens Bruno geeft de K&N luchtfilter wel wat verschil en vooral het geluid wordt veel mooier want dat vindt ik bij onze TF wel wat zwakjes dus dat is toch iets dat ik stiekem ook ga doen.
De uitlaat mag ik van mijn vrouw niet veranderen en het is haar otoke dus... 



9 a 10 sec)). Zelfs een 325i van de vorigere generaties (gemiddeld rond de 7sec) vind ik nu niet echt snel te noemen en een Z4 in de gewone motorisaties al helemaal niet (2l +/- 8sec). Wat is snel ? Alles is relatief. Is een Lotus Elan snel ? Sneller dan een TF135 zeker en vast (Elan : net geen 7sec), maar is dit snel te noemen ? Mijn F doet waarschijnlijk net beter dan een standaard Elan, en is dat snel ? Alles is relatief. Zo reed ik onlangs een Elise 160 pk en eerlijk, hij voelde zeker niet sneller aan (maar zal dat waarschijnlijk wel zijn, cijfermatig gezien) en ook menig Boxter hebben me nooit overtuigd, integendeel zelfs. Onlangs knalde ik een dagje met een nieuwe 911 Turbo (3.8 sec), heel snel inderdaad en ik ben wel wat gewend, maar op het einde van de dag, leek het gewoon normaal, tot ik in mijn C70 stapte; Een heel vlotte wagen btw, maar oh zo sloom na de Porsche ervaring !
