BUTTON_POST_REPLY 56 berichten
Raar geluid
  • spattex
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON zo aug 08, 2010 11:36 am
    WoonplaatsCOLON Eindhoven, Nederland

    door spattex » ma aug 23, 2010 8:50 pm

    Wat de stekker betreft van de enginebay temperatuursensor, er zit een metalen vergrendeling op.
    Als je deze indrukt met een schroeverdraaier, dan pak je de stekker zo van de sensor af.
    Bij het monteren de metalen pen weer indrukken en de stekker aandrukken.

    op de fan zit een kort kabeltje met een stekker, ook hier zit een vergrendeling op.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 9:08 pm

    Aah oke.

    Ja ik heb bij Angelo Parts gekeken daar stond die hele fan enz voor bijna €500,- op.......maar alleen de sensor dus?

    Want de garagist heeft zostraks de sensor er even afgehaald en de draden naar de auto doorgemeten en toen gebeurde er niets.

    Maar dus de sensor? En wat heb je daarvoor betaald?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • spattex
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON zo aug 08, 2010 11:36 am
    WoonplaatsCOLON Eindhoven, Nederland

    door spattex » ma aug 23, 2010 9:13 pm

    ttdesign6 schreefColonAah oke.

    Ja ik heb bij Angelo Parts gekeken daar stond die hele fan enz voor bijna €500,- op.......maar alleen de sensor dus?

    Want de garagist heeft zostraks de sensor er even afgehaald en de draden naar de auto doorgemeten en toen gebeurde er niets.

    Maar dus de sensor? En wat heb je daarvoor betaald?


    Nee nee, sorry.
    Het probleem wat jij hebt, heeft te maken met je enginebayfan.
    Ik probeer uit te leggen dat de stekkers op de fan als op de sensor geblokkeerd worden en hoe je ze los kunt nemen.

    De fan had ik dus gehaald bij Jelle, gebruikt en voor ongeveer 10,-.
    Hij heeft er genoeg op voorraad.
    Voor de gegevens van Jelle (mocht je die nog niet hebben) vraag maar even, dan pm ik je wel.

    Als je fan in orde is en je zekering F6 (in zekeringhouder links onder je stuur) is goed, dan moet je fan gaan draaien zodra je de stekker van de sensor losneemt, ongeacht of je kontakt aan of uit staat.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma aug 23, 2010 11:47 pm

    PM alstublieft haha.... :lol:

    Ik denk dat de fan dan stuk is. Zostraks al de sensor losgemaakt en hij deed helemaal niks. Doorgemeten en ook niks. Dus als je me kan helpen heel graag.

    Maar je auto maakte daarbij niet het rare geluid dat ik eerder in dit topic beschreven heb? Zal dat wat anders zijn :cry:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • spattex
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON zo aug 08, 2010 11:36 am
    WoonplaatsCOLON Eindhoven, Nederland

    door spattex » di aug 24, 2010 12:40 am

    ttdesign6 schreefColonPM alstublieft haha.... :lol:

    Ik denk dat de fan dan stuk is. Zostraks al de sensor losgemaakt en hij deed helemaal niks. Doorgemeten en ook niks. Dus als je me kan helpen heel graag.

    Maar je auto maakte daarbij niet het rare geluid dat ik eerder in dit topic beschreven heb? Zal dat wat anders zijn :cry:


    Je hebt pm.

    Het zou kunnen dat je fan in het begin de geest aan het geven was, i.v.m. het irritante geluid en daarna zo zwaar is gaan draaien dat de zekering er regelmatig uit ging.

    Ik kwam er bij toeval achter dat mijn fan vast zat i.v.m. andere werkzaamheden onder de kap.
    Na het vervangen van de fan, bleek dat deze nog niet werkte.
    Ik heb toen de zekering nagekeken en deze was doorgebrand, deze vervangen en na de test met de stekker van de sensor los te nemen, deed de fan het weer :lol:

    Tijdens de kempenrit merkte ik dat de fan regelmatig aansloeg, dus ook wel belangrijk is als je motor het een beetje warm krijgt.

    Succes met sleutelen.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di aug 24, 2010 1:24 am

    Inderdaad ja. Dan is dat probleem (hopelijk) opgelost zo.

    Het andere geluid blijft trouwens, ik zal eens proberen wat opnamen ervan te maken :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 12, 2010 12:15 pm

    Na weer een weekje geen last te hebben gehad van het eerder bechreven geluid kwam het deze week toch weer terug.

    Op de autobaan begon het en duurde deze keer zeker 5 minuten. Even gestopt op de vluchtstrook en weg was het.

    Toen weer 2 dagen niets en gister opeens wel weer. Toen ik remde om te kijken of het bij stationair ook is, ebde het geluid meteen weg. Ik vraag me echt af wat dit is, en niemand lijkt het te weten. Irritant klinkt het zeker en ook echt gezond is het volgens mij niet...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo sep 12, 2010 12:19 pm

    't is precies de week van de wederkerende geluiden :lol: (zie mijn gekraak...)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 12, 2010 12:39 pm

    Ik zag het al ja. Maar is het bij jou niet gewoon die nippel in de veerbol of wat het was, die eens gesmeerd moet worden.

    Dat heb ik links voor.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo sep 12, 2010 7:08 pm

    Nee, de pin in de veerbol zelf vrees ik.
    Afwachten wat het de komende tijd gaat doen :?

    Heb jij er ook nog altijd last van?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 12, 2010 7:13 pm

    Jep,

    Maar ik maak me meer zorgen om het geluid wat bij de motor vandaan komt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 56 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten