door Bruno » za sep 29, 2012 10:03 pm
Het gaat niet alleen over vermogen, maar ook over de combinatie met een laag gewicht en met een achteraanwielgedreven wagen, die zijn vermogen veel beter aan de grond brengt dan de meeste voortrekkers.
T'is hier al zo dikwijls gezegd, maar ik rij steeds de modernste diesels (nu een C200 met heel veel koppel) en echt, ondanks sneller dan de meeste diesels in zijn klasse, heeft hij geen schijn van kans tegen een F (zelfs een MPI). Juist schakelen met de F is de boodschap en dan haal je het echt wel van de meeste dieseltjes. Verder is een MPI ook bv. sneller dan mijn C70 (turbo-benzine), die ook bakken koppel heeft en meer dan 200pk. Dus echt geen puber dromen, ik heb de bewijzen hier gewoon voor de deur staan, en doe regelmatig (als vinger aan de pols oefening) de test.
Een F heeft weinig koppel, maar bij een F rij je optimaal op het vermogen. Zijn maximum vermogen haalt een F meestal redelijk dicht bij de begrenzer, dus als je optimaal schakelt, kom je steeds op het juiste toerental. Als je daarenboven traag schakelt (niet iedere F schakelt even vlot) ben je direkt per schakelmanoeuvre bijna een seconde kwijt (reken even uit).
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer