ErikB schreefColon1) luchtbel ontstaat niet zomaar. Er moet bvb. koken of waterverlies aan voorafgaan
2) de rook die je bedoelde was waarschijnljk "stoom"
3) koelvloeistof moet en is buiten het koelcircuit geraakt ... alles via de overdruk van de expansievatdopje lijkt me sterk, zeker omdat er aardig wat stoom moet zijn geweest (afgaand op je omschrijving)
4) zoals eerder aangegeven moet er een oorzaak zijn, zelfs al was het maar een luchtbel
5) VVC is geen ******motor: er zijn niet meer problemen met een VVC dan met een non-VVC. Werken aan het VVC systeem is niet makkelijk, maar dat is geen reden om een staaltje technolgie af te kraken.
ja die zei dat hij de wagen een half uur ofzo liet draaien, en hij heeft er ook mee gereden, en niets op aan te merken zegt de garagist...
ik heb hem gezegd dat ik op internet zag ( hier op deze prachtige forum ) dat het dopje misschien niet meer goed is ofzo... die zei dat dat kan, en dat hij die zal veranderen...
ik hoop dat ik er morgen om kan... duimen dat er niets gebeurd onderweg terug naar huis ( 115 km )



