Bruno schreefColon2 bedenkingen :
Een lambda reinigen met een spoeling ?
Forté is gekend om zijn goede (maar dure producten), maar ik vind het toch sterk dat een spoeling na verbranding nog sterk reinigende eigenschappen zou bevatten.
Daarenboven heb ik nog niet vaak gehoord van een vervuilde lambda. Een lambda die stuk is of verkeerde waardes geeft ok, maar een vervuilde ?
Ik denk dus eerder dat je probleem elders zat, en Forté wel degelijk heeft geholpen (maar op een ander vlak), of anders dat de diagnose verkeerd was.
Echter, zelf heb ik ooit op een S40 een gelijkaardig probleem gehad : Lambda-lichtje ging aan, tenzij ik een additief toevoegde iedere tankbeurt. Ik heb echter nog steeds het idee (ik ben zelfs vrij zeker), dat de Fuel guard wel degelijk toen het probleem oploste, maar het lampje van de lambda niet echt wees op een fout in de lambda, maar eerder op een fout die door de lambda wordt gemeten. Een additief verandert dan de uitstoot. T'zou dus zoiets kunnen zijn.
Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.