BUTTON_POST_REPLY 33 berichten
Afkeur TUV
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 23, 2009 1:17 pm

2 bedenkingen :
    Een lambda reinigen met een spoeling ?
    Forté is gekend om zijn goede (maar dure producten), maar ik vind het toch sterk dat een spoeling na verbranding nog sterk reinigende eigenschappen zou bevatten.
    Daarenboven heb ik nog niet vaak gehoord van een vervuilde lambda. Een lambda die stuk is of verkeerde waardes geeft ok, maar een vervuilde ?

Ik denk dus eerder dat je probleem elders zat, en Forté wel degelijk heeft geholpen (maar op een ander vlak), of anders dat de diagnose verkeerd was.

Echter, zelf heb ik ooit op een S40 een gelijkaardig probleem gehad : Lambda-lichtje ging aan, tenzij ik een additief toevoegde iedere tankbeurt. Ik heb echter nog steeds het idee (ik ben zelfs vrij zeker), dat de Fuel guard wel degelijk toen het probleem oploste, maar het lampje van de lambda niet echt wees op een fout in de lambda, maar eerder op een fout die door de lambda wordt gemeten. Een additief verandert dan de uitstoot. T'zou dus zoiets kunnen zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » ma nov 23, 2009 2:35 pm

Gezien de plaats van de lambda en de werking van Forté kan ik je bedenkingen plaatsen.

Alleen de T4 geeft na de flush aan dat de lambda goed is. Ook is de CO uitstoot een stuk verbeterd.

Dus voor iemand die problemen heeft met de uitstoot raad ik het zeker aan om forté te gebruiken (het is inderdaad prijzig spul 400ml, €25,-).
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » wo nov 25, 2009 8:11 pm

Bruno schreefColon2 bedenkingen :
    Een lambda reinigen met een spoeling ?
    Forté is gekend om zijn goede (maar dure producten), maar ik vind het toch sterk dat een spoeling na verbranding nog sterk reinigende eigenschappen zou bevatten.
    Daarenboven heb ik nog niet vaak gehoord van een vervuilde lambda. Een lambda die stuk is of verkeerde waardes geeft ok, maar een vervuilde ?

Ik denk dus eerder dat je probleem elders zat, en Forté wel degelijk heeft geholpen (maar op een ander vlak), of anders dat de diagnose verkeerd was.

Echter, zelf heb ik ooit op een S40 een gelijkaardig probleem gehad : Lambda-lichtje ging aan, tenzij ik een additief toevoegde iedere tankbeurt. Ik heb echter nog steeds het idee (ik ben zelfs vrij zeker), dat de Fuel guard wel degelijk toen het probleem oploste, maar het lampje van de lambda niet echt wees op een fout in de lambda, maar eerder op een fout die door de lambda wordt gemeten. Een additief verandert dan de uitstoot. T'zou dus zoiets kunnen zijn.

Een vervuilde lambda sensor, dat bestaat wel. De sensor wordt dan zeer traag en word door sommige diagnose testers dan als"vervuild" herkent.Iets dat IMO niet altijd correct is.
    De sensor reinigen met een systeemreiniger is volgens mij ook onmogelijk. Vervangen is dan de beste oplossing.
    Forté heeft zen werk gedaan, in de injectors, daar ben ik ook vrij zeker van.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 33 berichten