nieuw broertje voor de F
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 08, 2009 11:53 pm

T'zal waarschijnlijk niet de meest verstandige keuze zijn geweest, maar als je de looks van de ZT-T bekijkt, zowel binnen als buiten, is de aankoop vooral emotioneel geweest.
    T'is niet de snelste, niet de meest luxueuze, wel de meest tijdloze en bruute verschijning vind ik, zelfs na 4 of 5 jaar nog steeds volledig up to date, vooral als ik met mijn E90 vergelijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di jun 09, 2009 12:02 am

Bruno schreefColonT'is niet de snelste, niet de meest luxueuze, wel de meest tijdloze en bruute verschijning vind ik, zelfs na 4 of 5 jaar nog steeds volledig up to date.

Ik rij één keer per twee maand mee met een plaatsgenooit naar de MG clubavond. Dit is in een Rover 75 V6. Van deze zijn de
    rijeigenschappen prima.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » di jun 09, 2009 12:08 am

Brooklands schreefColon
    Kasper schreefColonDat was bij mij de enige storing in 235.000 plezierige kilometers!

Een half jaar terug ook op zoek geweest naar een ZT in dieseluitvoering. De garagehouder die nergens op antwoorde is uiteindelijk de oorzaak dat het destijds niet door is gegaan. Omdat ik weinig ZT's te koop zie staan en als ik er eentje zie is deze in ieder geval vier jaar oud. Dit zal de reden zijn waarom ik wat anders ga kopen.

Dit exemplaar is ''3'' jaar oud. ;)

Mij zou de leeftijd niet veel kunnen schelen. Liever een ZT van 4 jaar oud dan een burgerbak van een half jaar oud waar je na een jaar alweer op uit gekeken bent omdat de halve buurt er eentje heeft gekocht.
    Laatst bijgewerkt door 2 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jun 09, 2009 12:09 am

Bruno schreefColonT'zal waarschijnlijk niet de meest verstandige keuze zijn geweest, maar als je de looks van de ZT-T bekijkt, zowel binnen als buiten, is de aankoop vooral emotioneel geweest.

Kijkend naar afschrijving heb je wellicht gelijk, dit is echter alleen gebaseerd op waardering door het grote publiek. Weet wel dat normaal gesproken je een auto hebt gekocht die van hoge kwaliteit is, zowel technisch als voor wat betreft rijeigenschappen.

Gaat het daar eigenlijk niet om :?:

Het kan niet maar ik zou zo weer terug willen en afstand nemen van m'n 159. (en dat is dan zo'n bejubelde auto)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di jun 09, 2009 12:14 am

MGF schreefColonMij zou de leeftijd niet veel kunnen schelen. Liever een ZT van 4 jaar oud dan een burgerbak van een half jaar oud waar je na een jaar alweer op uit gekeken bent omdat de halve buurt er eentje heeft gekocht.

Deze had ik ook gezien. De kleur had wat mij betreft Pearl Black mogen zijn en de prijs net onder de 20.000 euro.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » di jun 09, 2009 12:14 am

RSV schreefColon
    Valt die BMW diesel te chippen?
    Want bij MG's toch wat PK's zoek geraakt tov BMW.

Initieel wel, maar ik heb gehoord dat zodra je de BMW voor de 1e service binnenbracht men snel zorgde dat de auto ge-detuned werd om de motor te sparen. Zeker is de motor te tunen ik denk tot ongeveer 175 pk.

Tja BMW wilde toch het hoogste vermogen in hun eigen auto's hebben.
    voordeel: wellicht kan Bruno gewoon 1:1 onderdelen uitwisselen :wink:
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » di jun 09, 2009 12:19 am

Kasper schreefColon
    Bruno schreefColonT'zal waarschijnlijk niet de meest verstandige keuze zijn geweest, maar als je de looks van de ZT-T bekijkt, zowel binnen als buiten, is de aankoop vooral emotioneel geweest.

Kijkend naar afschrijving heb je wellicht gelijk, dit is echter alleen gebaseerd op waardering door het grote publiek. Weet wel dat normaal gesproken je een auto hebt gekocht die van hoge kwaliteit is, zowel technisch als voor wat betreft rijeigenschappen.

Gaat het daar eigenlijk niet om :?:

Het kan niet maar ik zou zo weer terug willen en afstand nemen van m'n 159. (en dat is dan zo'n bejubelde auto)

Ik vindt de 159 nochtans een zeer mooie verschijning.
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » di jun 09, 2009 12:30 am

RSV schreefColonIk vindt de 159 nochtans een zeer mooie verschijning.

Mooi OK maar ik ben niet overtuigd van de kwaliteit van een AR in vergelijking met een product uit Longbridge :!:

Ja een ZT voelt als een grote auto maar dat doet een 159 ook. Ja een 159 is een mooie auto, ik vind de ZT evenzo mooi en onderscheidend. Wat mij vooral opvalt is de kwaliteit van een product uit Longbridge (ik heb er meerdere gereden) ten opzichte van een Alfa.

Een ZT is veel betrouwbaarder!
    Een argument wat voor mij als lease rijder volledig onbelangrijk is, maar als privé investering wel meetelt.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » di jun 09, 2009 10:12 am

Brooklands schreefColon(...)
    Deze had ik ook gezien. De kleur had wat mij betreft Pearl Black mogen zijn en de prijs net onder de 20.000 euro.

Iets ouder, wel ruim onder de €20.000,- en in de kleur Pearl Black.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » di jun 09, 2009 6:41 pm

Brooklands schreefColonDeze had ik ook gezien. De kleur had wat mij betreft Pearl Black mogen zijn en de prijs net onder de 20.000 euro.

Geen Pearl Black, maar wel een V8 :twisted:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

door bakel » di jun 09, 2009 6:52 pm

MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di jun 09, 2009 6:55 pm

Verbaasd me eigenlijk nog wel dat de Zt nog zoveel geld waard is :)
    Die V8 is bruut, maar blijf het oude front mooier vinden dus die met V8 is mijn ultieme Zt 8) . Helaas is dat ook erg duur.
    Zonde trouwens dat die diesels kromme pijpjes hebben. Staat zeker op de zwarte, waarbij het zilvere deel boven de uitlaat extra opvalt, toch wel echt minder...
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » di jun 09, 2009 7:54 pm

Gefeliciteerd, prachtwagen!
    Afbeelding
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » di jun 09, 2009 8:23 pm

Mr. Dj M. schreefColon(...)
    Die V8 is bruut, maar blijf het oude front mooier vinden dus die met V8 is mijn ultieme Zt 8) . Helaas is dat ook erg duur.
    (...)

De MK1 V8 is (vrijwel) alleen maar rechtsgestuurd geleverd. Trouwens helemaal niet zo duur meer in de aanschaf als je hem uit Engeland haalt. Over de rijkosten hebben we het maar even niet. ;)

• Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » di jun 09, 2009 11:11 pm

Ik hoorde je erover praten tijdens de verrassing voor Aline en Erwin, afgelopen zaterdag. Veel plezier ermee en natuurlijk vele (veilige) kilometers. Wat worden de modeficatie's?
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album