Water aan het koken
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jun 03, 2009 9:49 am

oei, klinkt niet zo goed eerlijk gezegd...
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » do jun 04, 2009 12:56 pm

Ik heb net even gebeld met het restauratiebedrijf en hij zegt dat het beter is een ander blok te monteren. Anders zou ik komen op een totale motor revisie en nog wat andere dingen.

Dus nu even nadenken wat te doen. Blok heeft ook al 160 gelopen en dan een revisie... Heeft dat zin? Of ga ik opzoek naar een ander blok met minder kilometers dat wel goed is? En dan de vraag, monteer je dat zelf of laat ik dat doen? Hoelang ben je ermee bezig?

Heeft iemand hier nog een goedlopend blok liggen?
    Laatst bijgewerkt door 1 op jaapieooo, in totaal 0 keer bewerkt.
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jun 04, 2009 1:03 pm

Goeie vraag,

Wil je gewoon een standaard blok? dan kan je gewoon hier bij schade F-jes navragen of eens in GB informeren. of wil je als je gaat reficeren ook meteen modificeren?

Mijn gevoel zecht me dat je gewoon een trip naar GB moet maken met een aanhanger, en een blok halen. Steven heeft vorige maand zijn blok vervangen, hij moet kunnen vertellen hoe lang het duurt en wat dat ongeveer zou kosten.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jun 04, 2009 1:11 pm

Let bij een vervangingsblok er wel op dat je er een kiest met dezelfde MEMS. Anders komen er nog diverse andere zaken bij.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jun 04, 2009 4:28 pm

Ah, net wat ik dacht dus, ik kon me niet voorstellen dat ze een onderblok met gezakte liners gingen repareren. Die info hadden ze je ook direkt kunnen meegeven.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jun 04, 2009 6:36 pm

In de zomerperiode komen er spijtig genoeg weer wat schadegevallen bij.
    Wellicht vindt je binnen een paar weken een F die vooraan total loss is en als donor kan dienen.
    Plaatsen als doe-het-zelf job lijkt me niet zo'n goed idee.
    Qua ruilmotoren is 1999 een heel goed jaar voor de F, deze modellen hebben statistisch gezien het minste kans op HGF. De modellen van 1996 hebben het meeste kans. Gemiddeld gezien neemt het aantal gevallen trouwens af met het recenter worden van de motors, maar deze discussie vindt je zeker elders op dit forum ook al.
    Een Engelse ruilmotor gaan halen is wel een tof idee, maar als je de extra transportkost rekent, het feit dat je moeilijker terugkan in geval van problemen en het gegeven dat het demonteren en monteren van de motor het grootste aandeel in het budget is, kan je wellicht beter een lokale rulmotor vinden.
    Als een VERANTWOORDE revisie mogelijk is dan is dat zeker te overwegen, een goed uitgevoerde revisie is bijna even betrouwbaar als een nieuwe motor, en komt waarschijnlijk met veel meer garantie dan een ruilmotor. Het is natuurlijk steeds balen als er wat met je auto gebeurt, maar bedenk dat hoe goedkoper de auto is, hoe relatief duurder de herstelkosten worden. De RHD die ik in Engeland ging halen was goedkoper dan het grote onderhoud dat eraan gebeurde, en zelfs dat gebeurde dan nog op de goedkoopst mogelijke (maar zeer verantwoorde) wijze. Bedenk ook dat enkel het gaan halen van de wagen ook al een belangrijk deel van de uitgaven was. Staar je dus m.a.w. niet blind op de lage prijs in Engeland, maar overdenk wel goed alle mogelijk opties met hun voor- en nadelen. Misschien helpt het zelfs om even een overzichtje met alle opties in excel te maken, het maakt beslissen soms eenvoudiger en makkelijker.
    Veel sukses in elk geval met deze moeilijke opdracht! Als je twijfelt, gooi je vragen hier in de groep, daar zijn we voor!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do jun 04, 2009 10:06 pm

heb ditzelfde probleem zo'n 2,5 jaar geleden ook gehad. Er is bij mij een gereviseerde motor geplaatst en die doet het tot de dag van vandaag fantastisch.

Inmiddels zo'n 40.000km weer mee gereden... dus wordt nu met gekruisde duimpjes rijden ;)

Een lastige keuze inderdaad. niet alleen de kosten van de vervangende motor, maar vooral de arbeidsuren bepalen de kostenpost. :?

Overigens geen spijt van mijn keuze gehad. ik rijd nog met heel veel plezier in mijn F-je rond :)
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » do jun 04, 2009 10:19 pm

Mijn vrouw is ook wel weer voor de revisie, mede het geval dat je dan weet wat je hebt en een stukje garantie. Met een ruilmotor weet je ook niet wat je hebt en de uren ontkom je niet aan.
    Laatst bijgewerkt door 1 op jaapieooo, in totaal 0 keer bewerkt.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » do jun 04, 2009 10:31 pm

euhm ik had een heeeeele trage garage... 36 manuren!

Maar misschien dat StevenMG daar een beter antwoord op kan geven. Hij heeft onlangs zijn motor nog verwisseld. Weet niet wat hij met zijn vorige TF 135 motor heeft gedaan :idea:

maar dan komt er nog wat meer bij kijken. MEMS en mogelijk ook de kabelboom?

Zitten bij die €2000,- de uren al berekend? dan zou het niet eens zo verkeerd zijn.
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » do jun 04, 2009 10:47 pm

Ja, maar is niet de ruilmotor, maar de revisie van de huidige motor. Ik zal morgen nog eens vragen hoe het met garantie en dat soort gevallen zit. Met een compleet gereviseerde motor is op vakantie gaan naar Italie ook prettiger denk ik
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » do jun 04, 2009 10:51 pm

een gereviseerde motor is net zo goed of mogelijk nog beter dan een nieuw exemplaar.
    als ze je eigen motor gaan reviseren, ben je hem nog wel even kwijt denk ik...

weet niet of ze hem daarvoor ook uitbouwen? denk het haast wel?
    in dat geval zou ik, net als ik destijds, voor een reeds gereviseerde motor gaan.
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » do jun 04, 2009 10:59 pm

Ik zie niet echt een verschil tussen reeds gereviseerde of mijn eigen laten reviseren. Ik kan bij mijn eigen wel de vorderingen zien.

En je weet dan 100% zeker wat er gebeurd is
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » do jun 04, 2009 11:03 pm

daar heb je helemaal gelijk in.

enige voordeel van een reeds gereviseerde motor is dat je je wagen sneller terug rijdend hebt. (mits er een gereviseerde motor op voorraad is natuurlijk)

vond de MG van de hand doen destijds geen optie. zie maar een auto te verkopen, waarvan de motor defect is...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jun 04, 2009 11:05 pm

voordeel van je eigen motor reviseren is dat je het originele motornummer in de auto houdt.

Voor velen een onbetekenend detail. Reken erop dat over 20 jaar dit een van de onderscheidende dingen is die de auto een meerwaarde geven.

Ligt er dus maar aan wat voor toekomstplannen je met je auto hebt.

Drie maal raden wat ik zou doen.....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » do jun 04, 2009 11:07 pm

Nee wegdoen is zeker geen optie, maar heb ook geen haast (meer). De rally die ik mede organiseer ik zondag over een week en dat haal ik toch niet meer. Ik denk ook niet dat de firma waar mijn auto nu staat deze blokken heeft.