BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr apr 17, 2009 3:41 pm

ErikB schreefColon
    MGF schreefColonDe lol zit hem dan wat mij betreft ook niet in het stoplicht-sprinten of het scheuren, maar meer het snelle bochtenwerk en het open rijden. Een BMW E36 328i compleet zoek-rijden op een bochtige weg in Frankrijk is mijns inziens veel leuker dan een simpel stoplicht-sprintje.

En ook dat is al veel minder dan 5-10 jaar geleden. De wegligging van de 'concurrentie' is ook drastisch verbeterd.

Ach zo is het ook. Daar is het plezier echt niet minder om! :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » vr apr 17, 2009 3:44 pm

Conclusie> Wat is nou de lol aan zo'n langzame slome MG... :P
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr apr 17, 2009 3:46 pm

En dan ga je tunen ;)
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » vr apr 17, 2009 9:37 pm

Sinds ik mijn Saab 93 TiD heb ingeruild voor een Dodge Avenger met een 2.0 liter benzinemotor, heb ik het gevoel dat m'n F ineens een stuk sneller is geworden.
    Overdag lekker rustig zakelijk cruisen met m'n Amerikaan en 's avonds en in het weekend even waanzinnig scheuren en uitwaaien met de Brit.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

Wi-j komt altied weer terug!
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

door DannyVVC » zo apr 19, 2009 12:24 am

.....Ik wil niet me eigen MG afzeiken, maar me vorige auto was dus wel een stukkie sneller... en dat was een 106 ( wel een gti )
    Maar ik rij de MG niet omdat ik keihard wil rijden, en elk stoplicht een sprintje wil trekken... Ik rij mijn MG omdat ik verliefd ben geworden op de auto omdat het gewoon een van de mooiste ( misschien wel mooiste ) roadsters is die er in deze prijsklasse te koop is ( helaas is dat nu veel minder dan toen ik hem kocht )......
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » zo apr 19, 2009 12:37 am

Jah de roadsters in deze klasse zijn stervenden..... al die harde dakjes ook alleen maar zijn gewoon niet goed voor de klasse ondanks dat het wel degelijk voordelen heeft natuurlijk :wink:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » zo apr 19, 2009 12:37 am

DannyVVC schreefColonIk rij mijn MG omdat ik verliefd ben geworden op de auto omdat het gewoon een van de mooiste ( misschien wel mooiste ) roadsters is die er in deze prijsklasse te koop is ( helaas is dat nu veel minder dan toen ik hem kocht )......

Ik heb voor mijn TF zo'n 33.000 euro betaald in 2004. Kijk ik nu naar de prijzen dan springen inderdaad de tranen in je ogen.
    Ondanks dat heb ik er nog geen minuut spijt van gehad. Sterker nog ik zou morgen dezelfde beslissing nemen als vijf jaar geleden.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

door DannyVVC » zo apr 19, 2009 12:45 pm

Brooklands schreefColon
    DannyVVC schreefColonIk rij mijn MG omdat ik verliefd ben geworden op de auto omdat het gewoon een van de mooiste ( misschien wel mooiste ) roadsters is die er in deze prijsklasse te koop is ( helaas is dat nu veel minder dan toen ik hem kocht )......

Ik heb voor mijn TF zo'n 33.000 euro betaald in 2004. Kijk ik nu naar de prijzen dan springen inderdaad de tranen in je ogen.
    Ondanks dat heb ik er nog geen minuut spijt van gehad. Sterker nog ik zou morgen dezelfde beslissing nemen als vijf jaar geleden.

Ja dat zou ik ook nog steeds doen, alleen toen "wij" zeg maar de MG kochten toen was het nog auto die je niet al te vaak zag rijden, en als je ze zag dan waren het over het algemeen liefhebbers... Nu zie je er steeds meer en steeds jonger volk erin (Niet dat ik erg oud ben ofzo ), gewoon omdat ze hem nu wel kunnen betalen en 3 á 4 jaar geleden nog niet...
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo apr 19, 2009 5:03 pm

Dit gaat echter terug veranderen. Ze gaan binnen een paar jaar volgens mij weer veel duurder zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

Prijs

door Heinrich » zo apr 19, 2009 5:16 pm

Waarom denk je dat Bruno?
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » zo apr 19, 2009 5:29 pm

Bruno schreefColonDit gaat echter terug veranderen. Ze gaan binnen een paar jaar volgens mij weer veel duurder zijn.

Dat zal nog wel even op zich laten wachten. Ik zie geen reden waarom de F/TF binnenkort weer snel in waarde zou kunnen stijgen. Het aanbod wordt in Nederland steeds groter (door de vele import auto's) en de auto's beginnen gewoon op leeftijd te raken.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo apr 19, 2009 5:30 pm

Omdat van de F er maar een dikke 70.000 zijn gemaakt. In auto termen is dat 2X niks.
    Daarenboven is een MG (vooral roadster) gedoemd om een begeerde oldtimer te worden. Kijk naar de gangbare prijzen van een MGA : 25 a 30.000 euro, voor een mooi exemplaar. Een MGB schommelt tussen de 20 a 25.000 euro voor een mooie. Weet dat er van de MGB bijna 4 keer meer wagens zijn gemaakt dan van de F. Wat denk je dat dat gaat geven eens ze youngtimer worden.
    Daarenboven zijn de F'jes nu historisch goedkoop, en bereikbaar voor de jongere generatie. Ik zeg het niet graag, maar er worden er nu dus ook serieus wat in de vernieling gereden. Ze worden er dus alleen maar exclusiever van. :wink:
    Ik spreek dus niet over een 2 tal jaren, maar binnen 10 jaar bv. gaan ze veel duurder zijn IMO.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » zo apr 19, 2009 5:31 pm

kijk maar wat je voor een goede MGA of MGB betaalt. daar koop je een nieuwe TF voor!

Het is een kwestie van tijd...
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » zo apr 19, 2009 5:46 pm

Dat is mooi! Moet ik dus proberen om de mijne in het vervolg heel te houden... :oops:
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » zo apr 19, 2009 7:17 pm

DannyVVC schreefColon
    Brooklands schreefColon

Ja dat zou ik ook nog steeds doen, alleen toen "wij" zeg maar de MG kochten toen was het nog auto die je niet al te vaak zag rijden, en als je ze zag dan waren het over het algemeen liefhebbers... Nu zie je er steeds meer en steeds jonger volk erin (Niet dat ik erg oud ben ofzo ), gewoon omdat ze hem nu wel kunnen betalen en 3 á 4 jaar geleden nog niet...

lol, ben ik blij dat ik bij de jonge generatie hoor die hem 5 jaar geleden al wel kon betalen. Zit ik dan aan de goede kant van de weegschaal?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten