BUTTON_POST_REPLY 43 berichten
Trophy front splitter
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » ma apr 20, 2009 10:37 pm

K+H blijkt de betere splitter te zijn .... niet de Trophy
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 20, 2009 10:43 pm

Wedden dat je het verschil haast niet voelt ?
    De Trophy is op zich een serieuze verbetering en heeft het voordeel van de looks. Ik weet wel wat kiezen. :wink:
    Zelf ervaar ik geen verschil tussen wagens met K+H en Trophy splitters eerlijk gezegd. Er zal misschien verschil zijn, maar dat is minimaal.
    Winst is winst !

Als je de K+H liever ziet, moet je voor de K+H kiezen. Veel mensen zien dat immers liever.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma apr 20, 2009 10:47 pm

lucas schreefColonDe jongste van ons forum heeft me overtuigd om .... geen splitter te plaatsen :wink:

Goed om te horen dat ik eindelijk iemand van iets heb weten te overtuigen. :lol:

Bruno schreefColon:shock:
    (...) ik snap de logica van de "origineel-puriteinen" nog steeds niet.(...)

Iedereen heeft zo zijn andere invulling van de MGF-hobby, of hoe je dat ook kunt zeggen. Voor mij is het een sport om de auto zo veel mogelijk te upgraden met originele opties en accessoires en tuning die je verder niet kunt zien, omdat ik dat gewoon het mooist vind. Ik vind het leuk om een auto een ''fully loaded'' uitstraling te geven zonder daarbij al te veel af te wijken van het origineel. Dat jij jou MGF graag upgrade met allerhande andere styling modificaties en tuning is jouw keuze, ieder zijn ding.

Dat ik Lucas gezegd heb dat ik het niet zo mooi vind een gelimiteerd model te stylen met onderdelen van een ander model MGF is mijn mening, ik heb daarin verder niet gepusht.

Dat we dit forum wel kunnen sluiten als iedereen zijn MGF origineel houdt is natuurlijk de grootste onzin. Alsof het hier alleen om modificeren gaat, gelukkig niet zeg! :)
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma apr 20, 2009 10:53 pm

Jos Brink doet hier niet mee :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 20, 2009 10:55 pm

uiteraard, ieder zijn ding, maar ik snap gewoon nooit dat een zogenaamde LE niet, en een andere F dan weer wel mag ge-upgraded worden. Ze zijn heus niet meer waard op de 2de hands markt, hoe mooi ze ook zijn.
    We hebben het al zo dikwijls gezegd, maar modificeren is iets wat inherent aan het "MG-zijn" vasthangt, reeds vanaf de eerste vooroorlogse MG die van de band rolde.
    Er is dus niks heiligschendend aan om een MG te modificeren, zeker niet met originele onderdelen zoals bv. een trophy splitter.
    Ik heb uiteraard niks tegen maagdelijke MG's, aub zeg, ik heb wel iets tegen het feit dat het steeds heiligschendend zou zijn, om vooral een gelimiteerde MG, naar eigen smaak up te graden.

MGF schreefColonDat we dit forum wel kunnen sluiten als iedereen zijn MGF origineel houdt is natuurlijk de grootste onzin. Alsof het hier alleen om modificeren gaat, gelukkig niet zeg! :)

Hey, er staat wel een " :wink: " achter he !
    Laatst bijgewerkt door 3 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma apr 20, 2009 10:59 pm

Heb ik het over heiligschennis? Ik was niet van plan Lucas op de brandstapel te gooien omdat hij een splittertje op zijn bumper plakt hoor. ;)

Iedereen moet lekker doen met zijn MG wat hij/zij wil doen. Het forum is er echter om meningen uit te wisselen en mensen op ideeën te brengen of ze juist aan het denken te zetten. Ik vind het mooier om een LE origineel te houden en dus zeg ik dat, wat Lucas daar dan wel of niet mee doet is zijn keuze. :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 20, 2009 11:06 pm

Klopt, maar geeft toe, dat als je tussen de lijnen leest toch dikwijls je niet van de indruk kan ontdoen dat dit toch soms ten onrechte als "not done" wordt beschouwd. Hoe jij er over denkt, daar heb ik het hier niet over, t'is een algemene indruk, waar ik soms mijn vragen over heb.
    Maar we wijken echter wel sterk af van het onderwerp lijkt me !
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » di apr 21, 2009 9:35 am

Voor alle duidelijkheid :
    1/ ik heb niks tegen mod's van speciale series of wat ook.. kwestie van persoonlijke smaak ... trouwens mijn F heeft al voldoende technische mod's mee
    2/ ik had graag de Trophy splitter maar in eerdere topics bleek dat de K+H splitter beter zou zijn... het uitzicht van een K+H geniet echter niet mijn voorkeur
    3/ de gedachte dat het plaatsen van een Trophysplitter niet zomaar ongedaan kan worden
    4/ TL-Rev wil wel (met volle goesting) een Trophysplitter
    5/ ik ben één en al oor voor verschillende meningen maar de beslissing neem ik steeds zelf
    6/ nu ga ik zitten en een koffie drinken

:wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op lucas, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di apr 21, 2009 9:43 am

Bruno, ik ben van mening dat er wel degelijk een merkbaar verschil is tussen een trophy en een KH splitter,
    Mijn F reed iets prettiger\beter met de KH splitter dan met de Trophy.

Ik denk dat de Trophy 80% van de KH splitter haalt.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » di apr 21, 2009 9:56 am

Zelf heb ik zo groot dit verschil niet ervaren, bij proefritten, maar ik ontken het ook weer niet. Echter denk ik, dat er ook dikwijls veel tussen de oren zit. T'is allemaal moeilijk meetbaar in ieder geval, of heeft er iemand een windtunneltje op overschot ?
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » di apr 21, 2009 11:29 am

Bruno schreefColonZelf heb ik zo groot dit verschil niet ervaren, bij proefritten, maar ik ontken het ook weer niet. Echter denk ik, dat er ook dikwijls veel tussen de oren zit. T'is allemaal moeilijk meetbaar in ieder geval, of heeft er iemand een windtunneltje op overschot ?

Na de uiensoep, altijd welkom :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » di apr 21, 2009 11:31 am

Je kan dan inderdaad maar beter, de juiste splitter hebben :lol:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di apr 21, 2009 2:46 pm

:lol: Ik zou maar in iedergeval maar oppassen als omstander, want zo'n windgenerator kan vrij explosief zijn na uiensoep en dan samen met een beetje warmte :twisted:
BUTTON_POST_REPLY 43 berichten