Autocontrole -> compleet gefaalt
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma maart 23, 2009 6:29 pm

    Ian schreefColontuurlijk, het is nu niet dat het één of andere louche garage is, we kennen de man persoonlijk en al meer dan 8 jaar. Vader ziet hem constant op bezoek.


    Als die gast je dus naait krijgt hij volgende keer vast een leuk recept. :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » ma maart 23, 2009 7:51 pm

    idd!
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » ma maart 23, 2009 8:57 pm

    Ian schreefColon....Vader ziet hem constant op bezoek.


    Payback-time :lol:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma maart 23, 2009 9:10 pm

    Ian schreefColonVader ziet hem constant op bezoek.


    Dan kan het kloppen dat hij bij jou 2500 euro berekend. Moet toch ergens de kosten van je vader vandaan halen :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma maart 23, 2009 9:14 pm

    remcovankuilenburg schreefColon
    Ian schreefColonVader ziet hem constant op bezoek.


    Dan kan het kloppen dat hij bij jou 2500 euro berekend. Moet toch ergens de kosten van je vader vandaan halen :lol:


    Yep, want die rijdt niet voor niets in een dikke porsche
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma maart 23, 2009 9:56 pm

    Nem58 schreefColonYep, want die rijdt niet voor niets in een dikke porsche


    Ach is toch gewoon een volkswagen met wat meer PK's :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » ma maart 23, 2009 10:59 pm

    en we zen weer begonne, van autocontrole tot de porsche, miljaar!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di maart 24, 2009 9:51 am

    Tja, zo word jij een beetje de dupe van de vicieuze cirkel van je vader. Je vader rekent iedereen wat extra om zijn vrijstaande vila en auto te betalen, en de klanten op hun beurt sturen u een gepeperde rekening om daar weer wat van terug te verdienen. Ik denk dat je een deel van de kosten dan bij hem weer kan verhalen..

    Even serieus, wat gaan ze voor dat geld allemaal doen?
    Nieuwe cat, nieuwe koplampen, setje nieuwe banden (met plaatsen en uitlijnen) op hoogte zetten, setje niewe remmen en blokken en schokdempers?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di maart 24, 2009 4:21 pm

    gelieve te stoppen over mijn vader, persoon werkt wel vrij hard (8u smorgens tot 02.00 s'avonds meestal ipv sommige doppers of luiaards!)

    wat ze er allemaal aan doen:

    nieuwe cat, nieuwe lambda sonde, nieuwe banden plaatsen, uitlijnen en op hoogte zetten, nieuwe remmen en klauwen, schokdempers, handrem, batterij...

    indien ik merk, dat volgend jaar de kosten hetzelfde zijn dan wordt hij naar de junkyard gebracht hoor. Er zijn voor dat geld betere autos of van dezelfde aard!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di maart 24, 2009 4:25 pm

    en je koplampen die zijn voorlopig nog goed genoeg?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di maart 24, 2009 5:29 pm

    die waren wa vuil vanbinne, dus gewoonweg kuizen en dan is dat oke. Juist gebeld, hij ging morgen de lambdasonde binnekrijge.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di maart 24, 2009 8:18 pm

    Er is iets mis met je toetsenbord denk ik (gelieve postings na te lezen en SMS taal voor de GSM te laten, want hier worden online vertalers op los gelaten) :wink:

    Anyway,

    Tja, als je bij een garage gaat waar ze normaal Porsches etc. onderhouden, betaal je ook de prijs alsof je met een Porsche zou rijden, da's logisch. Vandaar dat ik zou buiten blijven uit zo'n garage met mijn MG. Als je morgen Porsche rijdt, verandert dat dan weer.
    Trouwens, t'is niet omdat men goede mechaniekers in dienst heeft, dat deze ook maar iets af kennen van de "tips en truuks" om aan een F te werken.
    - Kunnen ze bv. zelf de F op hoogte zetten ? Lijkt me sterk dat ze een hydragaspomp zouden hebben.
    - Nieuwe klauwen en remmen ? Om welke reden dan wel ? een upgrade naar AP's ?
    - Lambda sonde ? waarom, draaide de F niet goed dan, en indien dat al nodig zou zijn, hebben ze dan de OEM besteld of de Bosch ? Ik hoop de Bosh lambda, want die is bijna 150 euro goedkoper.
    - Nieuwe cat ? Al eens aan een aftermarket cat gedacht ?

    M.a.w. als ik even vlug reken, denk ik dat je ongeveer een kleine 2000 euro te veel gaat betalen. Opgelet, ik richt mijn pijlen niet op de garage, maar ik vind het gewoon dom een MG binnen te doen bij een garage waar men gewoon is aan sportwagens te werken, en er dus de prijs voor vraagt, maar verder geen notie heeft van een F in het bijzonder.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di maart 24, 2009 9:41 pm

    Zo zie ik het ook nog steeds... ik verwijs naar mijn posting op pag 1
    In een sportgarage heb je vaak een XXL geldbeugel nodig :wink:
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di maart 24, 2009 9:57 pm

    wow, is geen officiele garage ofzo van porsche, ik heb gezegd, ze doen sportwagens ZOALS porsche en ferrari en andere sportwagens. Er staat zelf een zwarte tf binnen en een mg (trekt op seat ibiza, ken het type niet)

    Remklauwen waren niet meer goed, barsten in schijfremmen enz.

    Enfin swoit, doet er niet toe..
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di apr 14, 2009 1:08 pm

    Eindelijk goed nieuws boyz! :D

    Hij is door de autocontrole :applaus: (na ongeveer twee ton uittegeven :evil: )

    wat is er nu aan veranderd?

    nieuwe schokdempers
    stuurbouten (chappeuh!)
    nieuwe catalysator
    verhoogd
    terug verlaagd
    nieuwe achterbanden
    parkeerrem


    bijkomende zaken nog: verzekering en tax

    en aangezien ik zag dat ik maar de euro's er flink doordreef dacht ik maar van 'hey, nog een paar honderdjes!' dus ineens 52mm gasklep en decatpijp (moet nog bij carl gehaald worden) gestoken.

    Motor eens deftig gekuist en alles is heerlijk blinkend zwart! Ik ben zeker blij maar heb nog wel stevig tumult gemaakt bij deurne controlecenter en ik raad deze zeker niet aan! Zogezegd was de vering niet origineel! Ik moest bij brasschaat gaan en daar een wielgeometrie uitvoeren, die mannen zeiden dat het wel een originele veer was en dat ik terug naar deurne moest gaan en dit zeggen. Indien er problemen zouden zijn moesten ze maar bellen. Pfff, aub! OP het einde begon de controle man toch met zijn lat van 9 cm onder de auto te zweven om te zien dat hij toch niet te laag was, ondanks de zever van brasschaat! Ik zei da hij in orde was via MG Garage en Brasschaat en dat ik geen rotte euro meer betaal aan die zever en hij raakte idd even een onderdeel van de auto maar hij zei dat het wel in orde was! Brasschaat raad ik aan en Heist den berg voor je MG.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten