MG TF 80th verwijderen
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » zo dec 21, 2008 10:55 am

Mr. Dj M. schreefColonTjah ik denk ik ga geen uitgebreid commentaar meer geven, Powerman scoort een punt en Bruno ook; het is gelijk heren :P

Ik denk nochtans dat we stilaan onze forumnaam veel oneer aandoen...
    voor mij is dit forum nog steeds het forum van MG liefhebbers ... en ja, veel andere woorden wil ik hier niet aan verspillen.
    Duidelijkheid spreekt voor zich.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » zo dec 21, 2008 11:39 am

Ook een punt gescoord door Lucas :!:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » zo dec 21, 2008 11:10 pm

Helemaal mee eens, ik wil nog wel even benadrukken dat ik een alcantara interieur WEL mooi vind :o Alleen te duur :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma dec 22, 2008 12:49 am

Powerman schreefColonNee MG heeft hier niet zn beste beentje voor gezet bij het herhalen van het TH kunstje

Ik denk dat je daar vanuit een verkeerd uitgangspunt vertrekt. Het zou van MG Rover heel nobel zijn geweest om 1600 piekfijne, de-beste-van-het-beste auto's af te leveren om zo hun 80ste verjaardag te vieren. Het is echter anders: MG moest kost wat kost auto's aan de man brengen en dan nog wel een auto die al wat leeftijd begint te krijgen. Een veel toegepaste truuk in autoland zijn dan de SE's en de LE's.
    Elk type auto dat ooit een succes verhaal is geweest maar waar de verkoopcijfers van (dreigen te) dalen, kent aan het einde van z'n carrière nog 1 of meer speciale versies.

Nu kan een speciale/gelimiteerde versie op verschillende wijzen worden gecreeerd. Eentje daarvan is de al dan niet unieke aankleding. Deze methode is goedkoop om een model terug even in de spotlight te zetten.

Samengevat: de taart om een verkoopsucces te vieren van de 80th LE is groter dan de taart met de 80 kaarsjes.

Voor de rest: Alcantara (R) en nep passen niet echt bij elkaar, aangezien Alcantara (R) een beschermde merknaam is. Dat het niet is wat je verlangt dat het is, is jammer.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » ma dec 22, 2008 2:09 am

bedankt voor de mooie uitleg en de subtiele manier van suport :wink:

Zijn we het toch een beetje eens . . .

80th uitvoering is leuk maar door sommige een beetje te veel op een voetstuk geplaatst . . . maar ok dat mag :worship(

Ga toch voor de LE 500 look , is wat meer mijn smaak van MG luxe .

Ga in het nieuwe jaar stoelverwarming in de zwart lederen stoelen monteren.

Lekker warm voor je rug op de koude dagen :)
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » ma dec 22, 2008 9:25 pm

PieterV schreefColon
    Powerman schreefColonGa er vanuit dat als je wat te vieren hebt (80th) dat je met chreme de la chreme komt en er wordt op niks bespaard , zeker als ze genummerd worden en limit edition zijn :|

om te beginnen hebben ze de kofferklep met cijfers besmeurd :D :D

Zit standaard geen eens een reserve wiel bij , en cheap finish wat betreft de 80th ass.

De stoel bekleding rood is nep leer en slijt heel snel waardoor het er oud en versleten uitziet.(vorige eigenaar zat op een kussentje om dat te voorkomen vandaar mn stoelen nog als nieuw)

En dan nog maar niet over de soft top te beginnen , met zn bekende gaten op schanier punt en alle bekende lekkages.

en dat allemaal voor dik 37000 euro , schande :no:

Gelukkig kreeg ik hem 2e hands voor minder en extra korting omdat het maar een 80th uitvoering was.(je gelooft het niet maar is echt waar)

2e hands vind ik het een hele mooie wagen voor te weinig maar zou er niet aan moeten denken hier ooit 37000 full options voor te betalen.

Met een beetje pimpen is er nog een veel mooiere wagen van te maken die niet uit de toon valt tussen de huidige wagens. 8) zowel de mgf als tf en dat doen de meeste ook met veel plezier :D

Had gelukkig een hele nieuwe lederen TF interieur van voor de 80th tijd staan en die geeft weer een degelijke uitstraling net als de nieuwe TF LE 500 waar ze weer door kregen dat er wat kwaliteit in moest.

Al de orginele 80th rood/zwart bekleding ook van deze kwaliteit was geweest had ik hem lekker laten zitten , maar ja het mocht niet zo zijn. :cry:

Rij regelmatig in nieuwe wagens zoals chrysler 300 dodge magnum charger Viper ram ford saleen corvette enz dus kan wel wat verschil zien.

Maar MG TF blijft toch leuk om mee te hobbyen :D

AU !

Beste Powerman, mag ik de badges van je hebben als je die eraf hebt gehaald :?: We zijntoch vrinden, niet :wink:

Zou eerst nog een handje van je krijgen , stuur maar op in een envelop :D :wink:
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » ma dec 22, 2008 10:39 pm

Powerman schreef: "Zou eerst nog een handje van je krijgen , stuur maar op in een envelop :D :wink:"

geen probleem :!: Kun je een PBtje met het adres van je sturen : handje is onderweg :!: :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma dec 22, 2008 10:45 pm

PieterV schreefColonPowerman schreef: "Zou eerst nog een handje van je krijgen , stuur maar op in een envelop :D :wink:"

geen probleem :!: Kun je een PBtje met het adres van je sturen : handje is onderweg :!: :wink:

@ PieterV : Vergeet niet "port betaald door bestemmeling" op je envelop te vermelden ... eerlijk duurt het langst :wink:
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma dec 22, 2008 10:48 pm

lucas schreefColonIk denk nochtans dat we stilaan onze forumnaam veel oneer aandoen...
    voor mij is dit forum nog steeds het forum van MG liefhebbers ... en ja, veel andere woorden wil ik hier niet aan verspillen.

Ik heb mijn F om aan te sleutelen, ik ben dus een echte liefhebber, doe ik dan MG oneer aan? Ik heb immers speciaal een Engelse auto omdat ik graag sleutel....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma dec 22, 2008 10:57 pm

Carl schreefColon
    lucas schreefColonIk denk nochtans dat we stilaan onze forumnaam veel oneer aandoen...

Ik heb mijn F om aan te sleutelen, ik ben dus een echte liefhebber, doe ik dan MG oneer aan? Ik heb immers speciaal een Engelse auto omdat ik graag sleutel....

Boodschap is : doe met je MG wat je wil, maar zet ook de + eigenschappen van de MG in de verf... het moet niet altijd - zijn.
    We weten allemaal dat MG enkele gebreken kent maar het rijden met en het hebben van MG geeft me zoveel meer dat ik graag de minder goede eigenschappen er bij neem.
    Een "liefhebber" is nog steeds iemand die veel van iets houdt ... :wink:
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » ma dec 22, 2008 11:02 pm

@lucas : de + eigenschappen:

Toegeven : de looks zijn onweerstaanbaar en maakten de eerste factor van beslissen uit. Het rijden met was de tweede factor, de technische kant de derde.
    Moest de F nu het summum van betrouwbaarheid en onverwoestbaarheid zijn dan had ik ook nog een F gekocht, reken me dus zeker maar bij de liefhebbers.
    Aan de andere kant: de meeste supercars zijn veel minder betrouwbaar, en er zijn cabrio's van andere merken die compleet in de mist gaan vergeleken met de F. (ik wéét dat de F geen supercar is, maar er ergens mee aankomen heeft eigenlijk wel hetzelfde resultaat)

Vergeet tenslotte niet dat de F ook nog eens zeer goed uit crashtest komt.....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » ma dec 22, 2008 11:27 pm

heb het alleen maar over + eigenscapen hoe je een MG weer in ere kunt herstellen , daar waar MG wat steekjes heeft laten vallen , zet ik ze weer goed. :D :D

Ben denk ik 1 van de grootste MG liefhebbers op het forum , vandaar mn moeite om mn MG een level hoger te zetten :wink:
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » ma dec 22, 2008 11:32 pm

Ach, we zijn hier op dit forum allemaal op datzelfde automerk verliefd, geef maar toe :-)

Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » ma dec 22, 2008 11:42 pm

.. en kennelijk toch allemaal beetje op eigen wijze :P
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » ma dec 22, 2008 11:50 pm

Mr. Dj M. schreefColon.. en kennelijk toch allemaal beetje op eigen wijze :P

En die moeten we respecteren :love: