Zjagoewar schreefColonHet is niet plamuren en solderen maar het wordt gewoon helemaal in ijzer gemaakt, niet met warmgewalste plaat maar met koude daarna wordt het stelselmatig in elkaar gelast en dan wordt het aangewerkt met lood ipv plamuur. Dan wordt de ruwe vorm erin gevijld en daarna geschuurd. Zo staat de vorm erin.
Een foto dan heb je een idee wat ik bedoel. Dit is nog echt als vroeger, hier moet je geduld voor hebben en zeker en vast de kennis.
Dus je wil zeggen dat Erik zijn MS-lichten in de container kan kieperen en nieuwe mallen moest laten maken in metaal, waarna als wordt in elkaar gelast ? Klopt, zal een stuk beter zijn, maar dat was niet echt de bedoeling denk ik.
Zjagoewar schreefColonHiermee wil ik zeker en vast niet zeggen dat Faes de kennis niet heeft maar dat het gewoon niet te betalen...
Is het trouwens niet zo, Bruno, dat alles zijn tijd nodig heeft om uit te harden en uit te drogen vooraleer we de volgende stappen doen??
Maar iig ik ben benieuwd naar het resultaat.
En ja, alles heeft zijn tijd nodig uit te harden. Alhoewel, soms kan je ook nat in nat werken, als je met een polymeer werkt !
Als je met de UV-lamp werkt moet je inderdaad elke laag één voor één drogen, om te voorkomen dat lagen aftekenen, of doorbloeden, maar dat had ik al in een vorige reply gezegd.