Big Brakes "zonder gaatjes"
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr nov 12, 2004 10:14 pm

    Heb je wel gelezen dan :lol: Omdat de schijf dan gemakkelijker scheurt.
    En schrijf je ff in in de dynojet topic a.u.b.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » za nov 13, 2004 12:07 am

    Hij is afgekeurd omdat het niet originele remmen zijn. Ze zijn wel voor de MG gemaakt maar niet door Rover.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za nov 13, 2004 12:37 am

    Onze F is niet met gaatjes gehomologeerd en met remmen mag niet geprutst worden.... dus een "no go".

    Remtest is wel dik in orde hoor.... maar ja.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za nov 13, 2004 12:59 pm

    Ik veronderstel dat´ie niet gehomologeerd is met de PTP kop...Waar kan ik dat keuringsstation eens opbellen :lol: :lol: :lol: :lol:
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 12:30 am

    Erik is daarstraks langsgeweest en is effe naar de schijven gekeken en vergeleken. Op het eerste zicht was het wel in orde dus hebben we dan maar doorgebeten. Na wat boor- en meetwerk en een uurtje zweten, stonden de schijven erop.
    Nu hopen dat die pannenkoeken van de keuring dit goedkeuren, ze zouden immers nog kunnen zeggen dat de schijven te groot zijn...
    Effe afwachten natuurlijk hoe dit gaat remmen, Greenstuffs op geventileerde schijven???????
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 12:48 am

    Leuke vorderingen ! Heb je nog gekeken naar de bracket ? (of het namaken haalbaar is?)
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 12:53 am

    Namaken is zeker en vast geen probleem maar ik vind de bracket zelf maar zus en zo. Normaal moet zoiets gemaakt zijn dat het juist juist is. Hij is dat juist niet dwz dat de klauw niet helemaal over de schijf past met als gevolg dat de eerste millimeter van de blok niet gebruikt wordt. Vind ik redelijk dom, je hebt al schijf over en dan moet je nog een millimeter afgeven ook. Ik zou eerder opteren voor ineens een andere klauw die een stuk groter is. Principieel, elke klauw die past bij +/- 300mm grootte en 20mm dikte zou te monteren kunnen zijn op je F. Het kost niet veel meer tijd om een bracket te maken... Ben gewoon nog op zoek naar een stoere klauw. :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 12:56 am

    Hou je wel rekening met de balans in het systeem ? Als je zo extreem bezig gaat zijn met het systeem moet je ook achteraan grotere schijven hebben wil het echt in balans blijven...
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 1:13 am

    Die klauw alleen dient echter voor je schijf 100% te benutten want je laat 20 à 30% schijfcapaciteit liggen. Vind ik een beetje dom. Achteraan zou je dan eventueel ook nog iets kunnen uitzoeken. Het verschil tussen voor en achter kan je wel regelen aan je rempomp, dacht ik.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 1:28 am

    Dus wordt na zaterdag het volgende uitstapje misschien naar een rembank 8)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di nov 16, 2004 10:48 am

    Met vertraging (!!) kan ik inderdaad melden dat er gisteren een ferme stap vooruit gezet is. Zjagoewar had twee fonkelnieuwe Brembo schijfjes liggen, normaal geschikt voor een Golf/Corrado en toevallig hadden die nogal veel weg van de geperforeerde schijven.

    Begonnen met het opmeten van het centrale gat.... hmm verschillend van de originele (kleine) schijven..... maar wel exact hetzelfde als de geperforeerde... en eigenlijk beter passend dan de OEM.
    Na wat meten en nameten met de schuifpasser, besluiten we dat er zeker 2mm naar het midden moet uitgeboord worden, zodat de 'PCD' in orde komt. Er wordt eveneens een bijkomend gaatje geboord voor het schroefje dat de disk vast zet.

    Voila... schijven zonder gaatjes.

    Straks waarschijnlijk naar de keuring.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 2:10 pm

    Het grote gat in het midden is groter. Komt dan het centreren van de schijf niet in het geding ? Als de schijf een beetje zwabbert kun je een rare trilling krijgen met het remmen (goedkoop alternatief voor ABS :lol:)en een trilling in je stuur verwachten lijkt me.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di nov 16, 2004 8:26 pm

    Het grote gat in het midden is groter.

    Nope, ... 't Is kleiner.

    Update
    In de namiddag naar de schouwing geweest... Opnieuw remtest en inspectie gedaan en 't is in orde. MAAR, door de koude (en de tijd) was de F nog een ferm stuk gezakt.... hij geraakte niet over het randje van 10cm :!: en raakte nog es ferm bij het afrijden van de brug - DOUGHHH

    Anyway, groene kaart zonder een opmerking en geldig tot de volgende referentiedatum (ik dacht eigenlijk dat het weer een jaar geldig zou zijn).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 11:48 pm

    Mike verkoopt de brackets ook los voor ongeveer €150,-
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 11:56 pm

    Met bracket bedoel je toch zeker en vast spacers??
    Voor de klauwen op vast te schroeven.

    Om terug te komen op de schijven: je hebt nog een klein metalen ringetje nodig dat je op de naaf schuift om de schijf te centreren. Bij originele schijven zitten ze 90% gecentreerd op de bouten maar in dit geval op de naaf. De naaf is altijd 100%. Als een schijf uit het center zou staan, zou je bij het rijden constant een trillend gevoel hebben. Als de schijven krom staan dan pas geeft hij een trillend gevoel in de pedalen of het stuur.

    @ Erik: Wat bedoel je? Heb je nu voor een jaar keuring of opnieuw maar voor een paar dagen??

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten