Slachtoffer van een HGF...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo aug 29, 2007 10:30 am

In de topic tips van DVA, hadden we het er al eens over. ( http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=4853 )
    Dit is Dave's idee over de koppakkingen soap :

Bruno schreefColon....
    - Een landrover pakking is ontworpen om de Ford mensen tevreden te stellen maar haalt weinig uit. Het herbouwen van de K-engine was finacieel immers niet haalbaar, maar er moest iets gebeuren of Ford zou elders op zoek gaan naar motoren. Dave is dus verre van een voorstander ervan. Een landroverpakking kan eventueel een beperkte meerwaarde bieden indien de liners niet allemaal gelijk zitten, maar volgens hem is de gewone roverpakking nog steeds superieur. In geval van twijfel stelt hij zelfs voor de pakking zelf te "verbouwen". Dit doe je door de metalen beugeltjes voorzichtig op de zijkanten van de pakking te wippen en de pakking op die plaatsen licht te schuren (zodat ze iets dunner wordt). Tenslotte plaats je de beugeltjes terug. Dit zou beter zijn omdat het blok licht gebogen staat na het aandraaien.

Vanaf nu kunnen we de eindeloze discussie's over beter en best dus staken. De Guru heeft gezegd.
    De gewone Rover pakking is dus beter !

Als je toch opteert voor de LR pakking, moet je er in ieder geval IMO best de oil ladder bij plaatsen. In ieder geval, geen LR-pakking voor mij !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

door Christian » wo aug 29, 2007 10:41 am

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er in mijn motor allemaal gedaan is behalve de LR pakking. er schijnen ook aanpassingen gedaan te zijn in mijn koelsysteem. misschien kunnen jullie dat beter beoordelen dan de leek :oops: maar hij functioneerd prima en ik hoop dat dat zo blijft.
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo aug 29, 2007 8:13 pm

In ieder geval, geen LR-pakking voor mij !

Omdat Dave het zegt. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo aug 29, 2007 8:41 pm

Ook ik zou weer gaan voor de laatste revisie originele pakking!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

door Christian » wo aug 29, 2007 9:21 pm

dus de originele pakking is op den duur ook gewijzigt?
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » wo aug 29, 2007 10:06 pm

ergens in 2000 of zo. Als je dus een Mk2 hebt, dan kijk je daar niet naar om. Voor een oude Mk1 zou je de keuze kunnen hebben tussen het echte originele of de opvolger daarvan.
    Alhoewel ik sommige delen van mijn F origineel wil houden, zou ik dat hier niet doen.

Overigens, om het nog wat complexer te maken: er is ook nog een competition gasket...
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo aug 29, 2007 10:54 pm

Kasper schreefColonergens in 2000 of zo. Als je dus een Mk2 hebt, dan kijk je daar niet naar om. Voor een oude Mk1 zou je de keuze kunnen hebben tussen het echte originele of de opvolger daarvan.
    Alhoewel ik sommige delen van mijn F origineel wil houden, zou ik dat hier niet doen.

Overigens, om het nog wat complexer te maken: er is ook nog een competition gasket...

Maar zoveel beter is die pakking dus niet, want ook MK2 hebben veel last van HGF's. Wat zou de reden zijn om voor zo'n pakking te kiezen t.o.v. een standaard ''MK1'' pakking?
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo aug 29, 2007 11:14 pm

Omdat deze versterkt zijn, en beter dan de MKI modellen. Ik denk trouwens niet dat de oude pakking nog verkrijgbaar is. Als je er één besteld krijg je automatisch de MKII pakking...denk ik.
    Waarom zou je trouwens een slechter model kiezen ??
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do aug 30, 2007 8:34 am

MGF schreefColon
    Kasper schreefColonergens in 2000 of zo. Als je dus een Mk2 hebt, dan kijk je daar niet naar om. Voor een oude Mk1 zou je de keuze kunnen hebben tussen het echte originele of de opvolger daarvan.

Maar zoveel beter is die pakking dus niet, want ook MK2 hebben veel last van HGF's. Wat zou de reden zijn om voor zo'n pakking te kiezen t.o.v. een standaard ''MK1'' pakking?

Volgens mij, maar niet iedereen deelt deze mening, is het falen van de pakking anders afhankelijk of het een mk1 of mk2 pakking is. Vroeger kwam een externe HGF (clouds of steam) veel meer voor dan tegenwoordig (mayo on dipstick). Ik heb dit onlangs opgezocht op de verschillende fora en merkte dat er tegenwoordig veel meer mayo's voorkomen dan vroeger.
    Met die gegevens staaf ik ook mijn bewering dat de switch van mk1 naar mk2 gasket en hel neem er de switch van plastic naar steel dowels ook maar bij, wel degelijk een probleem heeft opgelost. Alle problemen (incl. o.a. de hoogte van de cillinderbussen) moeten echter opgelost zijn vooraleer men een betrouwbare motor heeft.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do aug 30, 2007 10:28 am

Maar zoals je weet hadden de steel dowels niks te maken met uitlokken van een HGF zonder meer. Ze zijn er gewoon in gekomen omdat bij montage van het blok, de steel dowels heel soms bij de productie ervoor zorgden dat de onderkant van het bovenblok werd beschadigd.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

door Marynus » do aug 30, 2007 11:56 am

De HGF lijkt te zijn veroorzaakt door een kapotte/lekker waterpomp.

Een LLW kit had mij hier dus voor kunnen behoeden.

Maar goed, hij is waarschijnlijk morgen klaar en dit weekend kan ik dus eindelijk gaan rijden*!!

*(door importeren, nieuwe nummerplaat, verzekering, vakentie, nieuwe banden nodig en de HGF heb ik er nog bijna niet in kunnen rijden!)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do aug 30, 2007 12:35 pm

Bruno schreefColonMaar zoals je weet hadden de steel dowels niks te maken met uitlokken van een HGF zonder meer. Ze zijn er gewoon in gekomen omdat bij montage van het blok, de steel dowels heel soms bij de productie ervoor zorgden dat de onderkant van het bovenblok werd beschadigd.

Allez, allez... hoe kunnen plastic dowels de onderkant van een alu kop beschadigen terwijl de steel dowels dat niet doen. De plastic dowels zullen eerder beschadigd worden tijdens de montage..... Of de steel dowels beschadigden de kop en zijn dan tijdelijk vervangen door plastic (ondertussen worden de eerste F's met plastic geleverd) totdat die aap van de productie band werd genomen en vervangen door iemand die nauwkeuriger te werk ging waardoor de plastic weer door metaal kon vervangen worden.
    Een volgende keer bij Dave nog eens vragen he het in elkaar zit.... en als ie zegt dat de plastic dowels de koppen beschadigde, mag hij dat demonstreren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do aug 30, 2007 2:59 pm

ErikB schreefColonVroeger kwam een externe HGF (clouds of steam) veel meer voor dan tegenwoordig (mayo on dipstick).

Zou me niet verbazen dat dit de reden is voor de aanpassing, mijn '96-er had ook een externe HGF.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo sep 05, 2007 12:11 pm

Remieme schreefColonzojuist nog eens ff gechecked. vloeistofniveau is weer 1 cm gezakt, maar nergens een spoortje te bekennen.

de ontluchtingsdop van de radiator ziet er ook normaal uit. geen troep in waterreservoir en geen mayo.

had Bruce ook niet zoiets? was toen toch de radiator?
    heb een litertje koelvloeistof in het vooronder gelegd en hou de boel nauwlettend in de gaten.

wordt hopelijk niet vervolgd..... ;)

Klopt, bij mij begon het ook met heel langzaam zakken en op een gegevan moment zag ik door de gril heen dat mijn radiator een beetje nat was aan de voorkant en dat was inderdaad het probleem..

Ik dacht: LLW = Low Level Warning
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo sep 05, 2007 2:18 pm

nog eens bij B&G opgezocht. daar wordt geen woord gerept over LLW. enkel over MGF/TF water level sensor kit :P