wegligging bij een snelheid van 120 km/h
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » zo sep 02, 2007 10:21 am

    vervang de bussen voor powerflex en ik denk dat je dan van het probleem af bent. Ik had dat ook. Ik rij op Koreaanse banden, Nexen, zijn goedkoopen rijden perfect.
    2003 MG TF 160.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 02, 2007 12:04 pm

    :roll:

    Powerflexen zijn echt geen wereldschokkende verbetering qua wegligging, maar zorgen ervoor dat je een direkter gevoel hebt (ik denk wel dat ik ondertussen weet waarover ik praat) . Als in jouw geval het een hele verbetering was, was het waarschijnlijk omdat jouw voorste bushes (bv. Stabilisator stang) gewoon volledig "rot" waren (verondschuldig me de woordkeuze). Het vervangen van deze door gewone nieuwe OEM exemplaren had ook een oplossing geweest. Dus om te zeggen dat Powerflexen je wagen een totaal nieuw gevoel geven, vind ik zwaar overdreven.
    Besparen in banden is dan weer het domste dat je zou kunnen doen, omdat, iedereen weet dat een goede band zowat het belangrijkste is op een auto, en zeker op een Mg, waarvan iedereen weet dat het een listige kar is, die gewoon onbetrouwbaar is op slechte banden. Ik heb echter geen ervaring met Nexen, dus daar vel ik geen oordeel over. Als je tevreden bent met je banden is dat het belangrijkste, maar ik ga de gok ZEKER NIET wagen. Voor mij een kwaliteits band graag (4 dezelfde) op mijn F, omdat mijn F dit gewoon verdient.
    Emile heb je al eens andere banden op je F gehad, ik denk dat je nog meer tevreden zou zijn van de baanligging van je wagen als je nu al bent.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo sep 02, 2007 12:40 pm

    Bruno schreefColonBesparen in banden is dan weer het domste dat je zou kunnen doen


    de 4 banden vormen samen een paar vierkante centimeter welke de enige contactpunten vormen tussen jou, de auto en de grote boze wereld :wink:

    Je kunt er niet veel eer aan behalen maar betere banden zijn voor een auto veel meer van belang dan allerlei aanpassingen die je doet om hem zo gezegd beter of sneller te maken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » zo sep 02, 2007 8:27 pm

    Bruno schreefColonElke MG heeft op de achterste trekstangen na enkele jaren een speling op zitten. Deze speling kan gaan tot bijna 1/2 cm. Opvullen met compliance washers is de oplossing, of gewoon nieuwe powerflex bushes plaatsen. De speling zorgt ervoor dat je da achterkant van de wagen minder "voelt". Check de achterwielen inderdaad op speling, maar zoek het zweven, in uw geval dus met een bijna 100% zekerheid in de banden, zoals we reeds aanhaalden.
    Speling op de lagers kan uiteraard wel, maar komt bijna niet voor. Satbilisator stang vooraan ook gechekt ?


    @ Bruno,

    Ik zal de speling na laten kijken. Wat is de prijs van de complicanse washers en de powerflex???

    Nu de vraag over de banden zoals eerder beschreven in dit topic: Hebben deze een stuggere zijkanten of zo iets of moet ik aan iets anders denken???

    Bruno en natuurlijk ook andere deskundigen mogen ook reageren.

    Ben nieuwsgierig.

    Groetjes Jeroen.
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo sep 02, 2007 8:32 pm

    Powerflex bushes kun je ook via Bruno bestellen.
    Zie hier het topic in "Te Koop": http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3978
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 02, 2007 9:28 pm

    Een goedkopere oplossing als een set bushes is uiteraard de compliance washers : http://www.ukmgparts.com/cgi-bin/gen5?r ... &head2=MGF

    Ze kosten slechts 10£ per set.


    De powerflexen neem je daarentegen best per set, bv. complete achterkant of complete voorkant.
    De complete set voor en achter kost 420 euro. (da's uiteraard wel een ander bedrag dan de washers.)


    Wat de banden betreft, gewoon 4 dezelfde nemen. Je kan ook best een merk/type nemen dat al uitvoerig is getest in de MG gemeenschap, dan ben je zeker, tenzij je zelf pioneer wiel spelen en een set banden uittesten. De gemeenschap zal u dankbaar zijn, als je dan je ervaringen met ze deelt. :wink:

    Meest genomen banden zijn dus Goodyear eagle F1, Bridstone Potenza S-03, Toyo T1-R, BF Goodridge, ....
    Neem dus gewoon een sportieve, degelijke kwaliteitsband. Respecteer ook de juiste maten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » ma sep 03, 2007 10:15 am

    Bruno schreefColon:roll:

    Powerflexen zijn echt geen wereldschokkende verbetering qua wegligging, maar zorgen ervoor dat je een direkter gevoel hebt (ik denk wel dat ik ondertussen weet waarover ik praat) . Als in jouw geval het een hele verbetering was, was het waarschijnlijk omdat jouw voorste bushes (bv. Stabilisator stang) gewoon volledig "rot" waren (verondschuldig me de woordkeuze). Het vervangen van deze door gewone nieuwe OEM exemplaren had ook een oplossing geweest. Dus om te zeggen dat Powerflexen je wagen een totaal nieuw gevoel geven, vind ik zwaar overdreven.
    Besparen in banden is dan weer het domste dat je zou kunnen doen, omdat, iedereen weet dat een goede band zowat het belangrijkste is op een auto, en zeker op een Mg, waarvan iedereen weet dat het een listige kar is, die gewoon onbetrouwbaar is op slechte banden. Ik heb echter geen ervaring met Nexen, dus daar vel ik geen oordeel over. Als je tevreden bent met je banden is dat het belangrijkste, maar ik ga de gok ZEKER NIET wagen. Voor mij een kwaliteits band graag (4 dezelfde) op mijn F, omdat mijn F dit gewoon verdient.
    Emile heb je al eens andere banden op je F gehad, ik denk dat je nog meer tevreden zou zijn van de baanligging van je wagen als je nu al bent.


    De Nexen banden hebben een maat van 205/40/zr17 84W. De banden hebben een V-groefen en slijten nauwelijks. Ik heb ze uitgeprobeerd omdat ze al op de velgen zaten en ik ben er erg tevereden over. Op het oude setje VVC velgen zaten Michelin banden. Dat waren zwabberbanden.

    powerflexen.
    ik had achter op de trekstang ook een enorm verschil tussen de rubbers en de stang. Op alle bussen zat speling wat uiteraard slecht is voor de wegligging. Bijna alle bussen zijn vervangen voor powerflex, dit in combinatie met de Nexen geeft een prima voorspelbaar rijgedrag.
    2003 MG TF 160.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » ma sep 03, 2007 10:33 am

    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » ma sep 03, 2007 1:54 pm

    Is er iemand die deze leveransier en/of de kwalteit van de bushes kent?
    De prijs is zeker interessant

    Thomas


    http://cgi.ebay.nl/Polyurethane-Bushes- ... dZViewItem
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma sep 03, 2007 1:57 pm

    Sander dacht ik heeft deze ooit besteld....en terug gestuurd. Ze zaten vol luchtbellen en waren slecht afgewerkt. Welke hardheid hebben ze trouwens ?
    Als ik bushes zou plaasten (deed ik uiteraard ook), plaats ik de echte Powerflexen ofwel niks.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » ma sep 03, 2007 2:05 pm

    Bruno schreefColonSander dacht ik heeft deze ooit besteld....en terug gestuurd. Ze zaten vol luchtbellen en waren slecht afgewerkt. Welke hardheid hebben ze trouwens ?
    Als ik bushes zou plaasten (deed ik uiteraard ook), plaats ik de echte Powerflexen ofwel niks.



    De man heeft honderden verkocht en in z'n feedback nog nooit een klacht gehad 100% positieve feedback??
    Ik ben benieuwd of dit dan dezelfde leveransier is?

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma sep 03, 2007 2:09 pm

    Je kunt er ook op bieden, dat scheelt ook nog meer.
    Vraag me af of het wel van goede kwaliteit is. Je zou aannemen van wel gezien de feedback score.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma sep 03, 2007 6:37 pm

    Ik denk dat de verkoper iemand is die in de kunststofindustrie zit en deze bushes zelf giet. Powerflex bushes zijn echter niet zomaar een polymeer rubber maar zijn in hardheid e.d. getest en speciaal gemaakt voor een ideale torsie/hardheid/shore A.
    De meeste mensen weten echter niet wat het verschil is en zetten deze polybussen eronder, en denken dat het ok is. Ik heb de bussen echter zelf nooit in handen gehad en zeg maar wat een mogelijkheid is waarom ze zo goedkoop zijn. Het enige dat ik weet is dat Sander ze dus niet hoefde vanwege de luchtbellen erin. Niet iedereen kijkt zo nauw uiteraard, maar nogmaals, ik bespaar niet op zo'n onderdelen.
    Iedereen zijn keuze uiteraard.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma sep 03, 2007 11:26 pm

    Ik ga voor onderdelen waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is.
    Het is toch belangrijk om goede spullen in/om/onder je auto te hebben.
    Maar inderdaad ieder zijn keus.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • mgf en mgb
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON do jul 06, 2006 6:17 pm
    WoonplaatsCOLON middelharnis
    CONTACTCOLON

    door mgf en mgb » di sep 04, 2007 10:55 pm

    Ik rijd in combinatie van powerflex en vredestijn banden met v groef rijden perfect zeer goede banden zijn ook goed aan de prijs maar een werelds verschil banden onder een mg je moet er zekker een hebben met stugge wangen mijn banden krijg je bijna niet op de velg je moet er echt met 2 man op gaan hangen en dan heeft het banden apparaat het er nog moeilijk mee :oops: 8) :P
    een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten