Resultaten Powerbox (nog niet !)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma mei 17, 2004 12:21 am

    Hoofdoorzaak voor HGF is volgens mij andere problemen, zoals lekke radiator, kapotte slang, lekkende waterpomp en slechte ontluchting..

    Daardoor is er niet meer voldoende koelvloeistof en poef. Dus als dat allemaal goed is heb je volgens mij niet veel kans op HGF, maar de uitzondering bevestigd de regel.

    Johan
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 17, 2004 12:37 am

    Klopt volledig, daarenboven spreken we over 15pk meer, wat dus niet "overtunen" is, integendeel, we blijven nog ruim onder de marges die een K-engine aankunnen (cfr. Exige). Als dat trouwens allemaal steek zou houden, zou bv. ook Erik met zijn PTP, problemen kunnen krijgen, en zou PTP dat voorzien hebben in hun "te monteren onderdelen". Daarenboven zouden powerbox leveranciers, zoals FGA zelfs geen garantie op motorblok durven geven. Heus, dit is niet mijn eerste powerbox, en ik heb nog nooit problemen gehad door er eentje te hebben.
    Trouwens HGF oorzaak 1 is ,buiten de dingen die Johan opgaf, volgens mij nog steeds hoog in toeren gaan bij een koude motor, that's all, en zeker geen extra 15pk !
    Dus, op dat vlak , geen paniek.
    Tot slot, nog dit, als het allemaal zo risicovol was qua schade, zouden er, ten eerste niet zoveel powerboxen worden verkocht, en ten tweede zou een mg-specialist als mgzr160 er ook zeker geen willen.
    just my two pence, en here rest my case, alvorens jullie denken dat ik ook aandelen heb bij FGA, zoals Sander aandelen heeft bij Green :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » ma mei 17, 2004 7:46 am

    Och, zolang de powerbox niet van KENT is vertrouwen we je Bruno :wink:
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma mei 17, 2004 10:22 am

    Hmmm, toch even de euforie temperen en mijn visie even intikken:
    De reliability van de FGA Motorsport box op een K-series is nog absoluut niet bewezen. En als dit zo was, dan kunnen dezelfde twijfels weer ontstaan aangezien er misschien reeds een wijziging is doorgevoerd in de karaktersitieken/spec's/prestaties van de motor (v. plaatsing van een K&N).

    Daarenboven zouden powerbox leveranciers, zoals FGA zelfs geen garantie op motorblok durven geven.


    Hahaha.... waarschijnlijk zolang je kan bewijzen dat het probleem is veroorzaakt door de box: veel succes. Anders is de FGA Motorsport box wel de meest goedkope garantie die er te vinden is: € 380.00 en je bent veilig (finncieel gezien) voor HGF's.

    ivm. oorzaken van HGF... 'k denk dat een andere thread hiervoo starten misschien een beter idee zou zijn.... 't kan nogal oplopen, ziet u.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma mei 17, 2004 12:34 pm

    Okee.....maar hoe zit het nu?

    Is het WEL of NIET schadelijk voor het blok.....

    Ik heb nu zoiets van, zolang ie goed rijdt, doe ik er niets aan.....
    Maar ja.....15Pk meer......en dan ook nog de luchtfilter vervangen en nog eens wat Pk's erbij is wel erg leuk.....

    :?: :?: :?:
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma mei 17, 2004 12:45 pm

    In mijn optiek is het onschadelijk. ALS het al de kans op b.v. een HGF vergroot had je die zonder FGA box even later toch wel gehad... IMO even schadelijk als een luchtfilter of een uitlaat...

    @Johan; een FGA box icm een (uiteraard) Green Twister geeft je wellicht Trophy160 performance :-)
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma mei 17, 2004 12:47 pm

    Nou, sterker nog, ik hoop met beide toch ZEKER over die performance te komen..... 8)
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 17, 2004 1:15 pm

    ErikB schreefColonDe reliability van de FGA Motorsport box op een K-series is nog absoluut niet bewezen. En als dit zo was, dan kunnen dezelfde twijfels weer ontstaan aangezien er misschien reeds een wijziging is doorgevoerd in de karaktersitieken/spec's/prestaties van de motor (v. plaatsing van een K&N).


    Je moet eigenlijk in dit geval niet bewijzen dat het onschadelijk is, maar eerder dat het schadelijk zou zijn, en dat laatste heb ik tot nu toe (en dan bedoel ik niet alleen op mg) nog niet ondervonden. Want nogmaals, ik heb op vorige wagens al een powerbox gehad zonder problemen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma mei 17, 2004 3:05 pm

    en dat laatste heb ik tot nu toe (en dan bedoel ik niet alleen op mg) nog niet ondervonden. Want nogmaals, ik heb op vorige wagens al een powerbox gehad zonder problemen.


    Maar dat is natuurlijk geen garantie dat elk type van powerbox onschadelijk is. 'k Wens je uiteraard geen problemen toe, after all onze F moet het ook stellen met een aftermarket chip.... die evenveel miserie kan veroorzaken dan de Powerbox.

    Elke handige Harry kan immers een add-on chip ontwikkelen, maar gefoefel met waarden kunnen toch leiden naar omstandigheden die verre van ideaal zijn voor de motor. Met wat gepruts en geknoei haal je uit een 1.8 K-series +200pk (meer dan alleen een chip) en dan kan je zeggen dat ie de eerste 100m lekker en vlotjes rijdt/reed.... maar 't hoeft toch geen verder betoog dat om een bedrijfszekere 1.8 K-series met +200pk te bouwen je net iets voorzichtiger moet omspringen met alle parameters.

    Voor zij die toch ook eens de andere richting willen uitkijken, enkele keywords om te zoeken op 't Engelse BBS: Icon, manifold, gasket, Dirk

    PS: Ik zeg niet dat de FGA Motorsport Powerbox slecht is, ik wil enkel maar weergeven dat ik toch met een bepaalde gereserveerdheid tegenover deze quick wins sta.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 17, 2004 3:35 pm

    T'is dan ook geen 200pk + maar een winst van 15pk, dus enige vorm van paniek is hier echt wel overdreven. Een goede uitlaat en luchtfilter en je hebt die winstmarge ook, maar geen kat die zich hier zorgen om maakt.
    Een trophy heeft fabriek uit toch ook 15pk meer dan een VVC, en deze heeft statistich gezien niet meer last van een HGF dan die VVC, evenals een VVC niet meer last heeft van een HGF ten opzichte van een MPI. Nogmaals, HGF heeft als oorzaak echt wel andere dingen , zoals o.a. Johan en Sander aanhaalde. Ik vraag me tot slot af wat het veranderen van inspuitmoment en hoeveelheid brandstof kan te maken hebben met een HGF :?: :?: :? , het veranderen van rijstijl daarentegen....

    Want wat doet de powerbox, en ik citeer :

    DE WERKING:

    De aditionele box wordt in parallel verbonden, tussen de calculator en de injectieinstallatie van uw wagen , in de meeste gevallen is de injectieinstallatie een hogedrukbuis 'COMMON RAIL' HDI-type.
    In geen geval speelt men met de informaties die de originele calculator verstuurt.
    De box onderschept gewoon de signalen die de calculator verzendt naar de alimentatiesysteem en verzamelt de bevellen die de duur van de injectietijd bepalen en volgens de variatie van deze signalen beslist de aditionele box om deze tijd te veranderen of niet.

    De VP 44:
    Dit systeem is voor alle wagens die beschikken over een injectiepomp met radiale VP 44-zuiger.
    (vbn: Audi/VW V6 2.5TDI, BMW 320D, OPEL DTI) enVP 37 (vbn: FORD FOCUS 1.8 DI) van Bosch. In dit geval, is er een verbetering van de gegevens afgeleid door de karakteristieken op het niveau van de CAN-BUS, zodat een actieve opzetting van de injectiepomp een krachtvermeerdering inhoudt.

    De Common Rail:
    Dit systeem geldt voor alle wagens met een Common rail-injectie. De krachtvermeerdering verkrijgt men dankzij de directe aanslag afgeleid door de karakteristieken van de injectie-elektrovannes in functie van de initieele parameters.

    De injectiepomp:
    Dit systeem geldt voor de wagens met een injectiepomp. Het krachtresultaat verkrijgt men op dezelfde manier dan bij een Common Rail.

    Boxen voor benzineauto's:
    De boxen voor de benzineauto's werken op min of meer dezelfde manier dan de boxen voor de dieselauto's behalve voor een paar parameters die verschillen zoals bijvoorbeeld de connectie die hier gebeurt door 5 draden van de boxen te lassen op de broche (spil) van de calculator.

    De drukte van de suralimentatie wordt niet actief beïnvloedt. En alle functies van het bestuursdispositief worden behouden. De montage gebeurt aan de hand van originele waterdichte met stekkers met vergoude contact van eerste kwaliteit.
    Laatst bijgewerkt door 3 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 17, 2004 3:44 pm

    ErikB schreefColonElke handige Harry kan immers een add-on chip ontwikkelen, maar gefoefel met waarden kunnen toch leiden naar omstandigheden die verre van ideaal zijn voor de motor. Met wat gepruts en geknoei haal je uit een 1.8 K-series +200pk (meer dan alleen een chip) en dan kan je zeggen dat ie de eerste 100m lekker en vlotjes rijdt/reed.... maar 't hoeft toch geen verder betoog dat om een bedrijfszekere 1.8 K-series met +200pk te bouwen je net iets voorzichtiger moet omspringen met alle parameters.



    De mensen van FGA, zijn dan ook geen foefelaars, maar ingenieurs die echt wel weten waar ze met bezig zijn, en weten wat kan en wat schadelijk is en wat niet. Neem van mij aan dat ze echt geen risico's op schadeclaims willen lopen. Ze maken immers ook boxen voor alle merken, tot Porsche en Masserati (ferrari) en Lotus toe.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma mei 17, 2004 4:10 pm

    Bruno schreefColonen Lotus toe.


    Dat had ik niet verwacht :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 17, 2004 4:15 pm

    mmmh, inderdaad, dom, want de Esprit staat er niet meer bij, dus dat was vrij logisch, dat ze voor de elise ook een box hadden :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma mei 17, 2004 7:09 pm

    Nou, dat genereerde even een reeks argumenten. :wink: Wat mij dan nu nog rest is een verhaal verzinnen dat de auto er veiliger op wordt. :roll: Of dat het routine onderhoud is :?: Als dat lukt doe ik mee. :twisted:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma mei 17, 2004 7:25 pm

    Ik sta er toch nog steeds positief tegenover......

    Even de (vrienden :D )prijs en de Dynobank uitdraai afwachten......
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten