BUTTON_POST_REPLY 230 berichten
Mijn MGF VVC
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 1:51 pm

    De mijne staat nu op 34.0
    3 cm verlaagd dus, maar ik heb wel lowering Knuckles laten plaatsen.

    Let erop dat je als je de gewenste hoogte heb, hij opnieuw uitgelijnd moet worden.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 1:53 pm

    PatrickT schreefColonvolgens mij staat die van jou nu gewoon op 36,8cm. de originele hoogte. Een MG garage heeft mijn F ook eens zo hoog gezet, met als smoes dat hij nog wel wat zou zakken in de loop van de week. aangezien dat niet het geval was ben ik terug gegaan en hem lager laten zetten. Want 36,8 is gewoon TE hoog voor een F.

    Ik laat het overigens niet meer door de garage doen. www.mg-sp.com is een goed adres voor je F. :wink:

    ik heb hem nu zelf ongeveer 34/35cm staan.


    Klopt precies wat je vertelt, met die smoes, dat die nog gaat inzakken.

    En ik geloof dat die zei 36.8 is standaard en nu staat die op 36cm...maar me vader zei dat die 2 cm verlaagt is maar dat klopt niet.

    Ohja, en veert de auto nu nog goed? En kom je gemakkelijk de drempels over enz.?
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 1:53 pm

    Remieme schreefColonDe mijne staat nu op 34.0
    3 cm verlaagd dus, maar ik heb wel lowering Knuckles laten plaatsen.

    Let erop dat je als je de gewenste hoogte heb, hij opnieuw uitgelijnd moet worden.


    Oke bedankt :D , en waar dienen die lowering knuckles voor?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 1:55 pm

    Heb geen moeite met drempels nemen, mits ik er stapvoets overheen rijd.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 1:56 pm

    Remieme schreefColonHeb geen moeite met drempels nemen, mits ik er stapvoets overheen rijd.


    Ook niet als je over een klinker weg rijdt?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 2:01 pm

    Het blijft een hard geveerde wagen, dus prettig vind ik zo'n klinkerweggetje niet. Maar de vering kan het wel verwerken.

    De lowering knuckles dienen om de wagen 3 cm te verlagen, terwijl het Hydragassysteem toch op de juiste druk staat.

    Plus is het voor de wegligging een stuk beter dan enkel de druk te verlagen, om dezelfde hoogte te verkrijgen.

    Kijk ook maar eens bij Bruno's topic
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 2:20 pm

    Dus het is niet verstandig om vloeistof uit me wagen te laten lopen dan, omdat de hydrovering dan minder goed werkt :?: Zonder die lowering knuckles
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 01, 2006 2:30 pm

    Als je op de afbeeldingen klikt zal die vergroot worden.

    15 inch voor:
    Afbeelding


    15 inch achter:
    Afbeelding


    16 inch voor:
    Afbeelding


    16 inch achter:
    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op Coen, in totaal 0 keer bewerkt.
    Lotus Elise S2 111s
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 2:33 pm

    Bedankt voor de opmeting, ik zie dat jou hoogte ongeveer 29cm is..dus 7cm verlaagt?

    En heb je ook Lowering Knuckles? of puur vloeistof uit laten pompen?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 01, 2006 2:34 pm

    Sorry foto 2 is niet helemaal goed, had foto 1 dubbel. Ik zal zo de post aanpassen. Zelf heb ik geen lowering knuckles of de vorige eigenaar moet het hebben gedaan.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 01, 2006 2:37 pm

    Nu zijn de foto's goed. Hoe hoog staat die van mij nu? Bekijk je dat gewoon vanaf het midden van de band?
    Lotus Elise S2 111s
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 2:39 pm

    Coen schreefColonNu zijn de foto's goed. Hoe hoog staat die van mij nu? Bekijk je dat gewoon vanaf het midden van de band?


    Je moet eigelijk meten vanaf het midden van de wielnaad ( dat wielkapje waar mg opstaat dus) tot de wielkast..
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 01, 2006 2:45 pm

    bakel schreefColon
    Coen schreefColonNu zijn de foto's goed. Hoe hoog staat die van mij nu? Bekijk je dat gewoon vanaf het midden van de band?


    Je moet eigelijk meten vanaf het midden van de wielnaad ( dat wielkapje waar mg opstaat dus) tot de wielkast..


    Dan is die van mij alsvolgt:

    Voor 15 inch: 60-30.5 = 29.5 cm
    Achter 15 inch: 60-30.5 = 29.5 cm
    Voor 16 inch: 58 - 31.5 = 26.5 cm
    Achter 16 inch: 57.5 - 31.5 = 26 cm

    En 36.8 moet het zijn? :shock: Dat nooit!
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 4:32 pm

    Bij mij stond ie oorspronkelijk bij aflevering op 38.6 :x

    Twee maanden later de lowering knuckles laten plaatsen en op 33.8 cm gezet. Merkte het verschil bijzonder goed :)
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma mei 01, 2006 4:39 pm

    Bakel: Toevallig bij damen en croes geweest dan? op de zoetelieve? (herver, richting rosmalen)

    En ja, ik kan nog makkelijk over drempels heen. Normale drempels kan ik gewoon rustig nemen, natuurlijk niet met 40km/h ;) die wat hogere/stijlere drempels (afritten) neem ik in de 1ste versnelling :) (just to be sure.)

    Het is namelijk niet al te best om telkens de onderkant te raken van je F, aangezien daar je koel leidingen lopen. en als je die kapot rijdt zonder het te merken heb je een probleem :roll:

    Het is natuurlijk altijd beter om lowering knuckles te plaatsen. daarmee komt de auto 3cm lager te staan terwijl het systeem wel volledig opgepompt is (36,8cm dus). Want wat je nu doet is gewoon de vering spanning slapper zetten door vloeistof eruit te laten lopen. Dus als je nu een drempel neemt veert hij heel makkelijk in terwijl hij dat op volledige spanning niet zou doen.

    Conclusie is dus dat je makkelijk met ~35cm kan rijden. Maar zet de lowering knuckles wel op een verlang lijstje zou mijn advies zijn ;) het rijdt gewoon een stuk prettiger. ik heb ze zelf ook niet, maar wil ze op kort termijn wel hebben. Alleen hebben andere modificaties een prioriteit. :)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
BUTTON_POST_REPLY 230 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten