BUTTON_POST_REPLY 35 berichten
AUTO IMPORTEREN
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma apr 10, 2006 5:14 pm

    Ik post het nog maar een keer, want op de vorige pagina werd er niet meer op gereageerd.

    Wat is een "attest Übereinstimmungsgenemigung"?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo apr 12, 2006 10:20 am

    ErikB schreefColon...moet je... euhm hoe zal ik het stellen... enig gewicht in de schaal kunnen werpen. De seat lowering kit werkt vnl. onder invloed van massa en niet zozeer oiv. lengte....

    Of als je echt lang bent kun je je met je hoofd afzetten tegen het dak? :wink: Maar mijn 60 kg. is niet genoeg?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 12, 2006 12:39 pm

    Sorry Bakel we zijn inderdaad verre van "On Topic"

    Zover ik me nog kan herinneren (Mijn F is ook van "Duitschen" bloed)
    Bij een Duitse auto horen wat andere papieren dan bij een Nederlandse.
    er is een certificaat wat bijhoud wie de vorige eigenaars zijn geweest. En er is een certificaat waarin een aantal gegevens staan opgenomen zoals maatvoering van banden, sproorbreedte, gegevens van de motor etc. Hierdoor kan de keurmeester van de TUV eenvoudig zien waaraan de auto moet voldoen om door de keuring te komen.

    Dit briefje zou je beste wel eens moeten kunnen overleggen aan de RDW om een NL plaat op je auto te kunnen schroeven.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    door Rene » wo apr 12, 2006 6:56 pm

    bakel schreefColonIk post het nog maar een keer, want op de vorige pagina werd er niet meer op gereageerd.

    Wat is een "attest Übereinstimmungsgenemigung"?


    Vraag 6: Wat is een CVO en waar kun je deze aanvragen?
    Antwoord: Vanuit Europa: Als u een auto van bouwjaar 1996 of jonger vanuit een Europese lidstaat in Nederland wilt importeren, dan dient de auto te voldoen aan een Europese Typegoedkeuring. Dan is een Certificaat van Overeenstemming (CVO) vereist. Dit certificaat vormt niet alleen het bewijs dat de auto een Europese Typegoedkeuring heeft, maar bevat ook voertuigtechnische gegevens die essentieel zijn voor de RDW-keuring. Het CVO wordt eenmalig afgegeven door de fabrikant of de oorspronkelijk leverende importeur van het betreffende merk.
    Buiten Europa of een niet EG-lidstaat: Wilt u een auto importeren vanuit een niet EG-lidstaat, dan is de auto niet voorzien van een Europese Typegoedkeuring en is dus ook het vereiste CVO niet voorhanden. Indien de auto niet als verhuisgoed, waarbij de voorwaarde is dat de eigenaar minimaal één jaar in het buitenland heeft gewoond en de auto minimaal een halfjaar in bezit had, ingevoerd wordt kan de aanvraag van een kenteken kostbaar worden en veel tijd in beslag nemen. Bovendien moet de auto diverse aanpassingen ondergaan, zoals bijvoorbeeld het aanbrengen van Europees goedgekeurde koplampen. U moet kunnen beschikken over een z.g. Certificate of tittle (U.S.A.) en uit andere landen een aankoopbewijs. Nog een belangrijk aspect is dat de eventuele garantie niet van toepassing is in ons land.
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » wo apr 12, 2006 11:39 pm

    hehe, maakt niet uit dat het offtopic ging hoor 8)

    Maar bedankt beide voor jullie info, nu weet ik wat het inhoud :) :D
BUTTON_POST_REPLY 35 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten