Mijn F start niet
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » ma dec 12, 2005 3:57 pm

Vorige week heb ik een nieuwe accu (55 Ah) laten plaatsen, maar zaterdag en vanmorgen wilde hij weer niet onmiddelijk starten. :x :x :x Het is me na een aantal pogigingen wel gelukt. Ik heb nu een grotere accu, maar mijn probleem is niet opgelost, wat eigenlijk wel logisch zou zijn door de te kleine accu die er eerst in lag.

Ik heb er nog eens over nagedacht en het valt me eigenlijk op dat hij slechter/niet start als het vochtig/nat en toch ook wel koud is. Dat zou dus kunnen komen door slechte bougiekabels. Ondertussen toch ook maar dikkere bougiekabels besteld. Die gaan er hopelijk komend weekend in.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma dec 12, 2005 6:34 pm

Even tussendoor: vrijdagavond de F (staat in een garage) gestart en zonder problemen de weg op. De vorige keer dat ie gereden had (of gestart was) was met de Dynojet (eind oktober). Het alarm stond volledig op, klokje is mooi aangesloten en de radio gebruikt elektriciteit voor z'n permanent geheugen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma dec 12, 2005 7:23 pm

Jean schreefColonIk heb er nog eens over nagedacht en het valt me eigenlijk op dat hij slechter/niet start als het vochtig/nat en toch ook wel koud is. Dat zou dus kunnen komen door slechte bougiekabels. Ondertussen toch ook maar dikkere bougiekabels besteld. Die gaan er hopelijk komend weekend in.

told you !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » di dec 13, 2005 9:49 am

told you !
    :lol: :lol:

Het klopt dat je dat gezegt hebt, maar de accu was ook logisch omdat hij te klein was. Nog even afwachten of hiermee ook daadwerkelijk het probleem is opgelost.

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » vr jan 13, 2006 2:14 pm

Ik had last van het slecht starten van mijn F. Ik had echter geen tijd om er naar te kijken, maar hij heeft me weer een keer laten staan toen het nat en koud was (gelukkig in het weekend en ik kon de auto van mijn vriending nemen). Normaal starte hij wel als ik wat langer probeerde, maar nu weigerde hij aan te slaan. Soms wilde hij op 1 cilinder, maar verder kwam ik niet. Wel ik heb nu tijd gehad/gemaakt.

Hierbij heb ik de bougiekabels vervangen voor nieuwe. De blauwe van magnecour (als ik het goed schrijf) en de bougie's na gekeken. Hierbij viel me op dat er 1 redelijk los zat. Hierbij was het witte (keramische)gedeelte net boven de metalen rand zwart. :shock: Verder hadden de andere 3 een gelige kleur rond het metaal. Verkeerde bougie? :?:

Dus het liep niet echt lekker. Ik had geen nieuwe bougies liggen dus ik heb de oude er weer ingedraaid. Ik moet zeggen dit scheelt merkbaar met starten en rijden. :D

Ondertussen liggen er al 4 nieuwe klaar voor als ik weer tijd heb.

Dus heren het zal bij mij een combinatie zijn geweest van slechte bougiekabels en een losse bougie.

• MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » vr jan 13, 2006 2:32 pm

heb je al een nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk en de motor? Een groene zou het moeten zijn, je kan het checken aan een van de zijkanten, daar komt een stukje naar buiten. De originele zwarte lekte soms in de motor waardoor je motor in het begin slechts op 3 cilinders draait. Dat kan ook zorgen voor een verkleuring van het ceramische gedeelte.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » vr jan 13, 2006 3:56 pm

Ik denk niet dat er geen nieuwe in zal zitten. Kan ik dat nog ergens aan zien/merken dat die pakking lekt? Kan deze zelf vervangen worden? Wat kost zoiets?

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr jan 13, 2006 4:21 pm

Jean schreefColon(gelukkig in het weekend en ik kon de auto van mijn vriending nemen)

Zo noem ik ze ook meestal. Het is een voorwerp ;)
    Lotus Elise S2 111s
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » vr jan 13, 2006 4:25 pm

:lol: :lol:
    Goed gezien.

Ik corrigeer de tekst nog wel eens als ik het na lees. Dan kan er zoiets insluipen wannneer ik te weinig van de oude tekst weg haal.
    De tekst was zo echter niet bedoeld.

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jan 13, 2006 4:31 pm

Ik geloof je meteen
    Lotus Elise S2 111s
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » vr jan 13, 2006 4:35 pm

Dat komt erg geloofwaardig over. :roll:

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jan 13, 2006 4:44 pm

We raken een beetje offtopic maar het is maar net op de manier waarop je het zegt. Ik bedoel het positief :)
    Lotus Elise S2 111s
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » vr jan 13, 2006 4:56 pm

Oké dan gaan we nu weer ontopic:

heb je al een nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk en de motor? Een groene zou het moeten zijn, je kan het checken aan een van de zijkanten, daar komt een stukje naar buiten. De originele zwarte lekte soms in de motor waardoor je motor in het begin slechts op 3 cilinders draait. Dat kan ook zorgen voor een verkleuring van het ceramische gedeelte.

Ik denk niet dat er geen nieuwe in zal zitten. Kan ik dat nog ergens aan zien/merken dat die pakking lekt? Kan deze zelf vervangen worden? Wat kost zoiets?

• MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » vr jan 13, 2006 6:24 pm

het is een goedkope dichting, enkele euro's maar het installeren vergt veel tijd. Alle details staan op
    Dieter's site onder Einlasskrümmer Dichtung
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » ma jan 16, 2006 10:21 am

Ik ben gisteren nog eens bezig geweest en heb de bougies vervangen. Dit heeft natuurlijk geen grote veranderingen op geleverd maar ik vind de auto nu wat beter lopen. Nu maar hopen dat mijn startprobleem helemaal verholpen is. Vanmorgen starte hij gewoon, maar het was niet echt vochtig. Dus nog even afwachten.

Ik ga dan ook eens kijken naar de dichting en die eventueel vervangen.