de f stuurt slecht HELP TEN EINDE RAAD
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Mr. Dj M. » di maart 11, 2014 5:55 pm

    brusten schreefColonenkel op de gewone weg is hij nog altijd bouncy, wie begrijpt dit?


    Als ik m'n straat uit ga heb ik eerst allemaal hofjes die op een klinkerweg zitten en daarna een asfalt weg. Een soort ringweg. De mijne stuitert daar ook heel erg, maar dat is gewoon de weg die niet perfect strak is. Je ziet het niet, maar de weg is dus hobbelig en geeft in combinatie met de snelheid, relatief straffe vering en relatief korte wielbasis dit effect.

    Jij hebt waarschijnlijk nu hetzelfde gevoel. Kijk eens of je met een andere F een stukje kan rijden om te vergelijken thumbsup
    Afbeelding
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Cagivist » di maart 11, 2014 7:01 pm

    De weg is de boosdoener in vele gevallen, heb dat zelfde gevoel ook wel regelmatig.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » ma maart 17, 2014 8:40 pm

    hey mannen ivm het bouncy effect, kan dit te maken hebben met de nitrogen van de hydras?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Sander » di maart 18, 2014 9:06 am

    Volgens mij snappen we allemaal nog niet precies wat je bedoelt. Dus kunnen we je ook niet helpen.

    - Is de wagen nu bijzonder hard (dat kan te maken hebben met de bovenste kamer van de hydragas, de nitrogen, die mogelijk (deels) vol is gelopen met vloeistof, aldan niet langs het membraam.
    - Is de wagen nu bijzonder slap (lucht in het vloeistof gedeelte)

    Bovenstaande heeft te maken met hoe *ver* de wagen inzakt bij een bepaalde belasting.
    Dit kan je evt vergelijken met een andere F op dezelfde hoogte die ook wel/niet lowering pins heeft.

    2e factor is de *snelheid* waarmee de wagen inzakt bij belasten, en hoe snel deze terug komt bij het wegnemen van de belasting. Dat wordt in jouw geval eigenlijk alleen maar bepaald door je nieuwe dempers.

    Is bouncy springering, dan kan het ook te maken hebben met (losse) delen in de ophanging.

    Rij gewoon eens een keer naar Bruno anders, en laat hem even kijken. Over het algemeen zijn het simpele zaken, die je snel over het hoofd ziet. Bruno kan met een frisse blik naar je F kijken of je geruststellen als er echt niks mis is.

    Nu ben je met hagel op een mug aan het schieten, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door amnon » di maart 18, 2014 9:27 am

    Nou Sander, nu heb je meteen perfect de antwoorden bij alle vragen gezet die al gesteld waren (maar waar geen antwoord op kwam) en als er nou nog geen antwoord op komt zodat we weten wat er loos is dan weet ik het ook niet meer ;-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 18, 2014 5:29 pm

    Hey mannen we hebben de f nogmaals vacuum getrokken en nadien terug op 400psi gezet. Alle bouten nogmaals overlopen en alles staat zeer goed vast. Hij staat dus goed op druk al oogt hij nu toch wel beetje hoog maar hij stuurd in ieder geval goed. Wat ik bouncy noem zou je inderdaad zoals tukker zegd stuiteren kunnen noemen. Bruno indien je dit leest laat maar weten wanneer je eens met de auto kan rijden.Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Sander » di maart 18, 2014 6:48 pm

    Heb je lowering pins ? Zo ja, op welke druk staat hij nu dan ?
    Building >200BHP K-series
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 18, 2014 6:51 pm

    ja Sander de lowpins zitten eronder staat op 400psi
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door amnon » di maart 18, 2014 6:52 pm

    Ja, die heeft hij en zit nu op 400 psi.
    Dat is overigens een waarde die we voor het circuit ook hanteren op de Trophy. 27,5 a 28 BAR.
    Op de foto ziet ie er niet overdreven hoog uit, voor een beetje meer maar dat ben ik gewend.
    De optie van lekke stikstof kamers die al dan niet geheel gevuld zijn geraakt Met Hydragas staat nog wel open. De kans is klein dat dat bij alle 4 zal zijn, dus moet je indien dat het euvel is, verschil kunnen voelen als je de auto per hoek induwd met je volle gewicht. Er moet er dan eentje, of misschien meer hoeken stijver aanvoelen dan de andere...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Sander » wo maart 19, 2014 11:25 am

    Wat is vooraan de hoogte van het centrum van het wiel tot aan de rand van de wielkast ?

    400psi is vrij weinig, de hoogte is vrij hoog. Ik vind het vreemd.
    Building >200BHP K-series
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » wo maart 19, 2014 1:41 pm

    Hey Sander de hoogte vooraan is +-332 achteraan 348 . De vering induwen lukt bijna niet dat kan stefke beamen, we hebben dit reeds getest en dachten dat de gaz shocks te hard stonden maar ze staan op bijna het min.
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Bart-K » wo maart 19, 2014 3:25 pm

    Hoogte op de foto klopt niet met de druk die je opgeeft.

    Mijn F staat op 400psi en die ligt een stuk lager.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » wo maart 19, 2014 3:46 pm

    Hey Bart stefke heeft hem op druk gezet dus en ik stond erbij toen de 400psi bereikt werd, ja weet het klinkt en ziet ernu hoger uit dan toen stefke de f de week ervoor op dezelfde druk zette. Toen stond hij inderdaad lager. Ik kan er niet meer over zeggen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Sander » wo maart 19, 2014 5:16 pm

    Links en rechts even hoog ? Drukmetertje kapot op de pomp van Stef ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door amnon » wo maart 19, 2014 7:29 pm

    Normaliter doet de toenemende buitentemperatuur de auto ook wat stijgen als deze op een koude dag gevuld was.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten