BUTTON_POST_REPLY 135 berichten
Wegligging en nog eens wegligging
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Wegligging en nog eens wegligging

door The_Ripper » vr apr 12, 2013 9:49 pm

ttdesign6 schreefColonOnder de 50 trilt de wijzer, daarna is dit weg.

Ik heb precies hetzelfde! Dit heeft te maken met?...
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » vr apr 12, 2013 9:55 pm

The_Ripper schreefColon

Dat is de kabel van de teller die wat weerstand heeft je kan deze losdoen en wat smeermiddel in spuiten... maar zover ik weet is dit enkel de meter zelf die hierdoor aangestuurd is niets elektronisch ofzo (indien je aan servo dacht)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » vr apr 12, 2013 10:23 pm

The_Ripper schreefColon

Ik heb de oorzaak bij mij net een paar weken geleden gefixed, de speedsensor die op de versnellingsbak zit was stuk.
    Soms was het goed, dan deden teller en stuur het prima, maar al de teller begon te fluctueren en zelfs helemaal terugviel naar 0, terwijl je gewoon 100 reed, dan voelde het stuur aan of je op ijs aan het rijden was. Dood en dood eng.
    Mijn Trophy heeft net als de TF een losse electronische sensor op de connector met wormwiel in de versnellingsbak aangesloten, maar de F heeft daar een kabel naar toe lopen. De speedsensor die ik vervangen heb rammelde helemaal, zo stuk was ie.
    Ik kan me voorstellen dat het bij jullie ook de oorzaak is als de Km teller niet rock steady is.
    Dit gedrag komt door EPAS, die denkt dat de snelheid laag of 0 is en geeft dan maximale stuurbekrachtiging...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr apr 12, 2013 10:52 pm

Je verhaal klinkt logisch al dacht ik inderdaad ook dat het kwam door een knikje in de kabel. Waar vind ik die sensor?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za apr 13, 2013 2:23 am

Bij de MY2 en TF in de versnellingsbak, bij de F in de KM teller.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » za apr 13, 2013 5:33 pm

ttdesign6 schreefColonJe verhaal klinkt logisch al dacht ik inderdaad ook dat het kwam door een knikje in de kabel. Waar vind ik die sensor?

Wat Carl zegt klopt. Op de TF en Trophy is het makkelijk, roostertje van de Engine bay eraf en je kon er met een gestrekte arm zo bij. Niet erg toegankelijk met een tool om hem los te krijgen, maar gelukkig zat ie handvast...
    Daarna was het als nooit tevoren, ik wou dat ik het eerder gedaan heb... Ik heb er zelfs nog mee geracet in die conditie, gelukkig deed ie dan nooit moeilijk, maar de gedachte liet me niet los tijdens het rijden...
    Part nummer is YBE100520 voor de TF / 160
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » zo apr 14, 2013 2:11 pm

Hmm moet ik ook eens bekijken bij de mijne dan... ik krijg het gevoel dat de servo nog te veel doet op snelheid maar ben niet zeker... mijn oude F op 16inch was namelijk een ander stuur gevoel als de trophy nu en zover ik weet moet die het zelfde aanvoelen?
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » zo apr 14, 2013 2:18 pm

Carl schreefColonBij de MY2 en TF in de versnellingsbak, bij de F in de KM teller.

Bedoel je dan in de tellerunit zelf Carl? Ik heb er nog 2 liggen, wellicht kan ik ze daaruit halen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » do apr 25, 2013 5:00 pm

@ Tom :Er zit in de tellerunit inderdaad een elementje dat de draaiende beweging omzet in een puls. Wat ben je ermee van plan?

Ter info. Vandaag de F opnieuw laten uitlijnen en volgende waardes laten zetten. :

vooraan : toespoor van 0°11' totaal, dus 0°5' per kant
    achteraan : toespoor van 0°14' , dus 0°7' per kant.

vroeger was het vooraan rechtuit (0°)
    en achteraan 0°3' per wiel, alles toespoor.

op zich zij deze waardes wel bizar, want volgens het vorige rapport was de wagen op fabrieksspecificaties gezet.

De camber blijkt overal op ongeveer -1° te staan, links 22' meer dan rechts. Mogelijks is het verschil met en zonder bestuurder te verklaren.
    Achter zit dit tussen fabrieksopgave, vooraan is het echter beduidend meer dan opgegeven.

De achterbanden zijn perfect gelijk afgesleten, de voorbanden zijn binnenin erg afgesleten.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do apr 25, 2013 7:46 pm

crazywolf schreefColonHmm moet ik ook eens bekijken bij de mijne dan... ik krijg het gevoel dat de servo nog te veel doet op snelheid maar ben niet zeker... mijn oude F op 16inch was namelijk een ander stuur gevoel als de trophy nu en zover ik weet moet die het zelfde aanvoelen?

Krik hem voor eens op, met beide wielen van de grond en motor aan. Sturen de wielen naar een kant dan moet de rechtuitstand van EPAS gehercalibreert worden en klopt jouw gevoel dat de servo`s extra werk doen. Maar er moet wel een voelbaar verschil zijn met hoge en lage snelheid, dat zowiezo.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » do apr 25, 2013 10:54 pm

Hey Amnon, bedankt voor het meedenken, maar uiteraard is dat één van de eerste dingen die werden gecontroleerd.
    Ik heb ondertussen een ritje gereden over echt slechte (Antwerpse)wegen en ben er wel uit wat de resultaten van de nieuwe uitlijning zijn: Hoewel de veranderingen op zich minimaal zijn is er toch wel behoorlijk wat verschil bij de reactie op bump steer. Dit maakt dat ook extreme spoorvorming VEEL controleerbaarder zijn geworden.

Kort gezegd komt het erop neer dat voorheen de auto bij het raken van een oneffenheid in de weg extreem veel IN de bocht stuurde, wat een erg onaangenaam instabiel gevoel had. Nu is deze reactie erg afgezwakt, zodat het gedrag op een oneffenheid in de bocht relatief normaal aanvoelt, de auto wil dan gewoon dezelfde bocht blijven nemen.

De uitlijner wou de toe-in waarde nog een pak hoger zetten om slijtage aan de binnenzijde van de band verder te beperken, maar ik ga het toch even zo proberen.

ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr apr 26, 2013 7:43 am

@Carl, mocht daar het probleem zijn heb ik nog wat tellerunits liggen om het evt te vervangen vandaar...

Al vermoed ik inmiddels bij mij dat het puur te maken heeft met rubbers die vervangen moeten worden in de ophanging. Als ik een voorwiel over een drempeltje rij dan hoor ik de auto geluid maken. Harde tikken alsof er metaal op metaal komt. Ik zet hem zsm op de brug om te kijken.

MG TF 135

Flying Dutchman
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

door The_Ripper » vr apr 26, 2013 8:59 am

Ik heb precies hetzelfde Tom. Dat is de rubber in de wielophanging denk je?
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr apr 26, 2013 5:15 pm

Misschien kan iemand dit bevestigen?

MG TF 135

Flying Dutchman
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » za apr 27, 2013 10:34 am

Jullie auto staat toch niet zo laag dat de (rubber, dat wel) eind stops geraakt worden?
BUTTON_POST_REPLY 135 berichten