Het moest er toch van komen! HGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Sander » ma okt 22, 2012 3:31 pm

    Een echte Payen (!!!) MLS pakking kost je €100,- Een Payen elastomeer pakking €60,- Zijn ze (aanzienlijk) goedkoper is het imitatie. Imitatie kan je tegenwoordig overal krijgen. De ebay link is imitatie.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door The_Ripper » ma okt 22, 2012 4:02 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColon@ The ripper. Zit er mayo aan je peilstok? Zo nee geen HGF maar een lekkage ergens. Ga eerst eens op zoek wat het werkelijk is voor je aan een HGF denkt ;-) iedereen denkt altijd gelijk aan een HGF. En 2 uur rijden met een HGF en koelvloeistof die niet blijft. Zou het niet doen. Je sloopt meer dan je lief is.


    Ik kan je nu al vertellen dat er geen mayo-achtige rotzooi aan mn pijlstok zit, dus dan sowieso geen HGF?

    Ik zal hem anders eens wegbrengen, maar woon naast Dordrecht dus moet eerst even een mg specialist vinden in de buurt... Dat olie- en koelwaterverbruik moet namelijk toch ergens vandaan komen...

    Dat genoemde bedrijf van mij trouwens gesproken, en die geven gewoon schriftelijke garantie.
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Johan » ma okt 22, 2012 6:09 pm

    Vroeger goede ervaring met Autohome. Niet goedkoop, wel goed.

    Kan natuurlijk verandert zijn, is al lang geleden. Toen waren ze zeker ook eerlijk. Zit tegenwoordig in Leiderdorp. Zeker dichterbij dan Groningen.
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door gille » ma okt 22, 2012 7:35 pm

    De ebay link is imitatie.

    Mag best waar zijn, maar is een imitaitie dan steeds slechter als het origineel??
    prijsverschil zit hem gewoonlijk toch in de ontwikkelingskost,welke bij imitaite
    uiteraard niet van toepassing is.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door RemcovanKuilenburg » ma okt 22, 2012 8:20 pm

    Dus geen HGF :wink: Dus back on topic de HGF van DBC.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door mgf_stefke » ma okt 22, 2012 10:00 pm

    Inderdaad back on topic zoals Remco zegt
    Hgf topic

    Is er iets kapot moet het gemaakt worden.
    Stilstaan en verzekeren en taks kost ook geld
    Dan heb in er liever plezier aan als deze rapper gerepareerd is.

    Volgend weekend 4 november moet mijn Mg f terug rijden
    Ik ga morgen checken en beginnen demonteren van de bovenblok
    Om te bekijken wat er juist is gebeurt en waar de hgf vandaan komt ?
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Tukker » ma okt 22, 2012 10:10 pm

    D.B.C. schreefColonIk kies eieren voor mn geld en als ik iets meer moet betalen om het makkelijker voor mezelf te maken, so be it. Ik heb al genoeg rompslomp omtrent mn studie en ik denk dat als ik op dit soort reparaties ga besparen dat het me als nog duur komt te staan.


    Ik vind 1500,- voor een HGF reparatie veel geld, Maar voor 750,- gaat er geen pakkingset in zoals Remco omschrijft.

    Als je het niet zelf kan doen dan zou ik voor de 1500,- euro gaan met een goede garantie. Kan je alles zelf doen en dus geen uren betaald dan durf ik wel eens een gokje te nemen op de goedkope set. :D
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door D.B.C. » ma okt 22, 2012 11:01 pm

    Tuurlijk kan ik het zelf wel doen, maar dan word het prutswerk en niet beter dan dat het was en laat het liever goed doen door een vakman.
    Sommige dingen doe je zelf gewoon niet. Je laat een vuilnisman ook geen vliegtuig besturen alleen omdat hij het kan, het risico is gewoon te groot.

    1500 is een gemiddelde, maar kan ook zeker meer worden en ook minder
    Wat voor onderdelen er in komen weet ik niet precies, maar hij had het er over dat het speciale verbeterde producten waren (Niet goedkoop) en een volgende HGF met wat
    jaartjes uitgesloten zou moeten zijn.
    Afhankelijk van rijstijl natuurlijk, maargoed ik heb mijn olie temp. nog nooit over de 100 gezien terwijl ik toch wat kilometers heb gemaakt.

    Ik denk ook dat het verstandig is om meteen de distributie riem en dergelijke mee te pakken. Ik ga al 3 jaar naar BCC en altijd tevreden met het resultaat, ook al is het wat duurder dan gemiddeld, heb met mn vorige F duurdere reparatie gehad. Daarvoor ga ik niet moeilijk doen om opzoek te gaan naar een goedkopere plek.

    Mijn F staat nu nog gewoon lekker voor de deur, met mijn tentamens voor de deur heb ik andere dingen aan mn hoofd en kan de auto makkelijk wachten, ik heb eventueel een andere auto voor vervoer als het moet.
    Volgende maand gaat ie naar de garage, ik heb gelukkig een autoambulance ter beschikking dus wanneer ik wil en kan rij ik de auto zo weg.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Tukker » ma okt 22, 2012 11:07 pm

    Misschien kan je met hen een prijsafspraak maken over wat ze gaan doen en in welke periode.

    Als je geen haast hebt kunnen zij het misschien in de verloren uren, ik ken de firma niet en weet niet of zij ruimte hebben daar voor. succes.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Borrie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo nov 04, 2009 11:37 pm
    MG'sCOLON MGF VVC 1998
    WoonplaatsCOLON Stiens (NL)

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Borrie » di okt 23, 2012 12:57 am

    The_Ripper schreefColonDat genoemde bedrijf van mij trouwens gesproken, en die geven gewoon schriftelijke garantie.


    Dat genoemde bedrijf is diagnose service noord in Bergum. Begin dit jaar begonnen, na 7 jaar bij hofstee in drachten en 1,5 jaar bij Terpstra in Kollum gewerkt te hebben. Ik ben er nog niet geweest maar als ik iets moet laten doen, ga ik daar zeker naar toe.
    MGF MK1 VVC Tahiti Blue 1998
    Volvo V70 T6 AWD Momentum 2009
    Fiat Panda Edizione Cool 2010
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door D.B.C. » zo dec 16, 2012 5:02 pm

    Auto staat nu bij de garage

    Het word alleen veel duurder van gepland, hier alvast een indicatie
    Afbeelding

    Er komt een speciale 3laagse pakking tussen vertelde die en de plaat waar de kopbouten in gedraaid worden word vervangen voor een verstevigde zodat de bouten strakker vast gedraaid konden worden.
    De uren declaratie is trouwens een uiterste schatting en gaat nog gereduceerd worden

    Hij vertelde me dat het tussen een mpi en een VVC veel verschilt in de prijs omdat bij de VVC de kop uit elkaar moet en dat kost veel tijd.

    Al met al een dure reparatie, maar ik kan als het goed is volgende week wel weer rijden
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door crazywolf » zo dec 16, 2012 6:51 pm

    70euro per uur... jezus ik moet dringend verhuizen naar NL zodat ik daar kan werken :roll:

    Bij ons is het 45euro excl per uur en we zijn merkverdeler (chevrolet) die werkuren in NL blijven me verbazen :-s

    Maar moet wel zeggen zo te horen gaan ze het wel correct aanpaken zelf met een nieuwe oil rail, zelf wel nooit gedaan maar het zou dan nog beter zijn blijkbaar.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 16, 2012 7:19 pm

    De olie rail is een onderdeel van de multilayer pakking ook wel de landrover optie genoemd.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Arjan » wo dec 19, 2012 12:02 am

    Hmz, ik weet niet waarom je deze indicatie factuur plaatst? Om de mening van andere forummers te vragen? Ik weet wel dat je het een "dubbel" gevoel geeft als ik je vertel dat ik het uur tarief bestwel pittig vind. Maar daar kan jij niets aan doen nu hij geheel open bij de monteur staat en je niet meer van garage kan veranderen. Koppakkingset met oliegel en waterpomp zullen echt geen 100,- euro duurder zijn :wink: Of er inderdaad montage verschil zit tussen een mpi en een VVC weet ik niet. Met mijn TF zijn ze ruwweg 11 werkuren bezig geweest.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door kris2 » wo dec 19, 2012 12:39 am

    Als je de kop niet laat vlakken is er geen montageverschil tussen een Mpi en een VVC.
    Voor het vlakken moeten nokkenassen (en kleppen ?) verwijderd, bij VVC en waarschijnlijk Mpi ook. Dan kost het opnieuw timen van het VVC mechanisme wel een beetje meer tijd dan de rechte nokkenassen van de Mpi. Niet meer dan een klein uurtje.
    MGF VVC Charcoal

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten