Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier..
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 11, 2005 7:45 pm

    Ik heb nog enkele relaties als het om lederen interieurs gaat :wink:

    Ik zal nog eens naar de laatste prijzen informeren.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:47 pm

    Bruno schreefColonIk heb nog enkele relaties als het om lederen interieurs gaat :wink:

    Ik zal nog eens naar de laatste prijzen informeren.


    Top, bedankt!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jul 11, 2005 7:59 pm

    Wat een reacties, hopen dat je er wat aan hebt, Ray! (?)

    Jarno
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 8:07 pm

    MGF schreefColonWat een reacties, hopen dat je er wat aan hebt, Ray! (?)

    Jarno


    Ik heb er zekers wat aan, hartstikke bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

    door johnnl » ma jul 11, 2005 8:22 pm

    Wat mij vreemd vorkomt is het feit dat de garage al meerder keren naar het probleem heeft gekeken ??? Als ik jou was zou ik overwegen om met die F even langs een andere dealer als jouw eigen garage te rijden. (Zie voor betrouwbare garages andere post op dit forum http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.php?t=1268 ) voor een tweeede opinie. Misschien is er wel veel meer aan de hand dan dat nu verstopt wordt. Ik wil je niet aan het schrikken maken maar gewoon meegeven wat ik zou doen in dit geval. :roll:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 8:40 pm

    John, de auto is niet gekocht bij een MG Rover dealer. Hij gaat er nu wel mee naar de officiele dealer.
    Lotus Elise S2 111s
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 8:52 pm

    johnnl schreefColonWat mij vreemd vorkomt is het feit dat de garage al meerder keren naar het probleem heeft gekeken ??? Als ik jou was zou ik overwegen om met die F even langs een andere dealer als jouw eigen garage te rijden. (Zie voor betrouwbare garages andere post op dit forum http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.php?t=1268 ) voor een tweeede opinie. Misschien is er wel veel meer aan de hand dan dat nu verstopt wordt. Ik wil je niet aan het schrikken maken maar gewoon meegeven wat ik zou doen in dit geval. :roll:


    Hoi John,

    Bedankt voor je reactie. Wat jij schetst gaat nu ook gebeuren. Ik heb mijn auto bij een BOVAG garage gekocht en die krijgen het probleem niet verholpen. Nu wordt volgende week Woensdag de auto naar de Rover dealer gebracht en gaan hun er mee aan de slag.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jul 11, 2005 9:03 pm

    Minder voor de hand liggend, omdat velen ervaringen hebben met de afdichtingen langs de ramen, is dat het doek water doorlaat. Indien de kap regelmatig schoongemaakt is met zeep i.o.d. dan wordt de waterafstotende laag verwijderd. producten zoals bijvoorbeeld die van Autoglym maken de stof weer waterdicht.
    Een behandelde kap (bij mij 1 jaar terug) laat druppeltjes op het doek zien. onbehandelde kappen nemen al het vocht op.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma jul 11, 2005 9:07 pm

    het kan zijn dat de window stop stuk is. ttz, als je het raam omhoog duuwt, zie je dan op het einde van de rit dat de cheater (de zwarte plastick driehoek met spiegelhendel) mee naar boven wordt geduwd?

    Het kan ook zijn dat je softtop niet strak genoeg aangespannen zit. je kan de vergrendeling middels een schroefje strakker zetten, waardoor steviger op de rubbers wordt gedrukt

    Je kan ook in het drainegekanaaltje (in de rubber van de A-stijl) een dun plastic pijpje stoppen, zo blijft het afvoerkanaaltje open en krijg je geen water meer naar binnen. Veel toegepaste truuk ! hier zie je het buisje

    Afbeelding

    en hier de website met handleiding (ff scrollen):

    http://www.mgf-net.de/window/index.htm

    je kan de cheater ook verplaatsen. Dit is ook veelal het probleem:

    http://www.mgfcar.de/adjust/index_e.htm

    succes, hou ons op de hoogte van het resultaat,

    jupke
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 11, 2005 9:11 pm

    Kasper schreefColonMinder voor de hand liggend, omdat velen ervaringen hebben met de afdichtingen langs de ramen, is dat het doek water doorlaat. Indien de kap regelmatig schoongemaakt is met zeep i.o.d. dan wordt de waterafstotende laag verwijderd. producten zoals bijvoorbeeld die van Autoglym maken de stof weer waterdicht.
    Een behandelde kap (bij mij 1 jaar terug) laat druppeltjes op het doek zien. onbehandelde kappen nemen al het vocht op.


    Klopt als een bus, maar ofwel reinigt het produkt goed, ofwel laat het een waterafstotende film na.
    Een combinatie is haast onmogelijk, omdat, wanneer het produkt een echte dieptewerking heeft, zodat het alle vlekken verwijdert, het tevens ook een beetje de film aantast. Als het de film niet aanstast, of zelfs een film achterlaat, reinigt het niet echt zeer krachtig. Een perfecte oplossing is dus bv. reinigen met bijvoorbeeld Multi cleaner van, jawel Kent, of een andere sterke reiniger, gevolgd door een produkt als Autoglym, om er terug een waterafstotende laag op te zetten.
    Maar dit is eerder een onderwerp voor een nieuwe topic....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 11, 2005 9:16 pm

    De truuk met het rubberen pijpje is mijns inziens eerder een lapmiddel dan een echte oplossing. Als de rubbers zo slecht afsluiten, dat een buffer van enkele millimeter vereist is (zoals het pijpje op de foto) kan je beter de rubbers integraal vervangen (en ja, ik weet dat ze duur zijn). Probeer dus altijd eerst met siliconenspray, alvorens te gaan "bricoleren" met darmpjes.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma jul 11, 2005 9:19 pm

    ´t is dan ook maar één van de 4 oplossingen hé. beter dat dan nog 2 dagen natte stoelen :lol:
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 9:48 pm

    Deze truukjes beschouw ik maar als laatste reddingsmiddel, maar ik ga er van uit dat de Rover dealer ook beschikt over deze kennis en het niet de eerste MG-F is die ze voor deze klachten onder handen krijgen ;)
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

    door johnnl » ma jul 11, 2005 10:34 pm

    Sorry ik ben niet duidelijk genoeg geweest veronderstel ik. Ik gaf aan dat jij zelf moet bepalen waar je een tweede opinie vraagt en niet bij de bevriende rovergarage van jouw garage
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 10:38 pm

    johnnl schreefColonSorry ik ben niet duidelijk genoeg geweest veronderstel ik. Ik gaf aan dat jij zelf moet bepalen waar je een tweede opinie vraagt en niet bij de bevriende rovergarage van jouw garage


    Nou het is niet de "bevriende" Rover garage, ik mocht zelf ook bepalen waar. Ik heb vanmiddag aantal Rover dealers gebelt hier in de regio (zitten er 2) en die hebben pas over 5 weken tijd allebei. Ik heb geen zin om zo lang te wachten dus laat ik het nakijken bij die Rover dealer in de buurt van waar ik mijn auto gekocht heb. Het is heel simpel, als ze hem gefixed hebben dan zet ik er iedere week even de tuinslang op en als ie weer begint te lekken (en dan bedoel ik dus niet 2 druppeltjes) dan gaat ie naar een andere dealer toe die het dan mag fixen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten