door schrokke » wo maart 07, 2012 5:58 pm
Ik heb mij vorig jaar zo'n pomp aangeschaft, gezien de lage prijs durfde ik het risico te nemen.
Ik heb er ineens de "low loss connector" bijgenomen en dan krijg je een aangepaste versie van de pomp.
De pomp is niet direct super kwaliteit maar ze werkt wel.
Mijn problemen met de pomp waren:
-de O-ringen waren na 2 keer pompen stuk, het heeft me wat moeite gekost om er andere te vinden maar het is nu toch in orde geraakt. Ik heb in de aanzuigopening 2 schuine kanten gedremeld om opnieuw kapotte O- ringen te voorkomen en dat is gelukt.
- de terugslag komt steeds vast te zitten in de zitting. Het is eigenlijk simpelweg een kogeltje dat tegen een verloopstukje word gedrukt, het is niet op elkaar afgestemd. Daarom heb ik dat verloopstukje ingerodeerd met polierpasta. Net zoals je kleppen rodeerd. Ook dat werkt nu perfect.
- het drukmetertje gaat maar tot 400psi, dat was meteen kaduul daar ik tot ver boven de 400psi moest drukken alvorens die vastzittende terugslagklep los kwam. Ik heb nog geen andere drukmeter gemonteerd maar heb om voorlopig verder te kunnen deze meter terug gezeroteerd maar dan wel met reeds een druk van 5bar op het metertje. Ik moet nu van de aflezing steeds 5bar aftrekken om de juiste waarde te meten maar het werkt nu wel.
Ik heb ze al meerdere keren probleemloos gebruikt en alles blijft werken dus ben ik er nu wel tevreden over.
Volgende stap word nu nog een verloopstukje halen om het aan te sluiten op mijn vacuumpomp of koelcircuit vulapparaat. Eens ik dat ook werkend heb, heb ik een hydra-vacuumpomp voor een zeer zeer lage prijs.
Ik laat steeds wel wat hydragas vloeistof in de pomp zitten omdat deze uit gietijzer is vervaardigd en ik zo het roesten wil tegengaan.
groetjes Herman
MGF MPI '97 BRG