BUTTON_POST_REPLY 41 berichten
kostprijs TF in Duitsland
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

Re: kostprijs TF in Duitsland

door RemcovanKuilenburg » ma jan 30, 2012 11:22 pm

En dat is dan weer niet zo. Ja je kan met het schakelaartje je lichtbeeld aanpassen maar het zal nooit een perfect lichtbeeld worden. Je kapt een deel af wat verblind op een LHD land. Maar aan de rechterkant krijg je er niets bij. Je moet het zien als de plakkers die Engelsen op hun koplampen plakken. Dus of het de oplossing is.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » ma jan 30, 2012 11:24 pm

Bruno schreefColonVoor wat je daar krijgt is 600 euro redelijk aan de prijs zelfs.

En dat voor 2e hands spul is het zeer aan de prijs. Ik begrijp niet dat je een auto uit Engeland haalt en dan moet gaan ombouwen. Wat ben je uiteindelijk goedkoper uit?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 30, 2012 11:39 pm

Buiten een eventueel prijsvoordeel heeft de Engelse markt een grote diversiteit te bieden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » di jan 31, 2012 12:20 am

Remco, dat weet ik, heb zelf RHD koplampen. Ik zeg alleen dat je het door de APK heen krijgt. Let op, dit geldt dus NIET voor de Belgische keuring. En ja, LHD koplampen geven aan deze kant van het water beter licht :lol:
    De nachtspotter!
  • moeir
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo jan 15, 2012 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Aalst

door moeir » vr feb 03, 2012 12:59 pm

De topic ivm ombouw was zeer interessant. Daar ik zeker geen doe-het-zelver ben, en de ombouw zou moeten laten doen, zal ik toch maar uitkijken naar een originele LHD dunkt me....
    In alle geval bedankt voor de reacties.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » vr feb 03, 2012 1:36 pm

Hier een bedrijf dat je F / TF ombouwt voor € 1.600,

http://www.plaats.nl/tiel/kaart/advertentie/472217685/gebruikte-delen-reparatie-onderhoud-mgf-en-tf/

Ik ben er een half jaar ook al eens eentje tegengekomen die het voor € 1000,- deed.

Het is slechts wat ik op het web ben tegengekomen. Over het hoe en wat allemaal durf ik niets te zeggen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaringen ken van mensen die het bij een dergelijk bedrijf hebben laten doen. Ik kan dus niet zeggen of dit goed dan wel niet goed gebeurd.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » vr feb 03, 2012 1:42 pm

Nog even verder gezocht en ook zijn advertentie op marktplaats gevonden:

http://link.marktplaats.nl/526467585

Erbij zeggende dat ze de wagen ombouwen van rechts naar links. Ik weet niet of ze ook de koplampen doen vervangen.
  • moeir
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo jan 15, 2012 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Aalst

door moeir » di feb 07, 2012 11:37 am

Ik heb met deze adverteerder contact opgenomen.Dit is zijn antwoord:

hallo peter,

de auto wordt compleet ogebouwd dwz het plaatsen van nieuw dashboard ,handschoenen kastje, zekering kast, pendalenbox ruitenwisser mechanisme ruitenwisser armen stuurhuis gaskabel kachelmotor dit zijn de delen.
    en eventueel andere spiegels

bij een tf kunnen de koplampen eventueel omgezet worden , en bij een f worden er andere koplampen geplaats.

uitraard zijn het wel gebruikte delen maar wel goed gecontroleerd of deze in goede staat zijn.

de kabelboom wordt verlengt dmv speciale soldeer stekkers om storingen te voorkomen.

u bent de auto ongeveer 4 dagen kwijt bijvoorbeeld op maandag brengen is vrijdag ophalen.

hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht .

met vriendelijke groet,

john van eck auto s
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di feb 07, 2012 1:17 pm

Slechte zaak.

Essentiele delen als de verlichting en de spiegels worden gewoon maar half aangepakt. Ik snap best dat men prijsgunstig wil werken maar ik zou zonder deze twee zaken niet graag zo'n auto gebruiken.

Bij een auto zoals de Elise is het heel gebruikelijk om in delen om te bouwen, daar geldt echter een heel groot verschil, de meerprijs bouwt zich op rond luxe delen, zoals afwerkplaatjes op het dashbord die worden aangepast. Wijzigingen die los staan van veiligheid!

Het mag dan wel zo zijn dat je auto er misschien niet op wordt afgekeurd. Als je spiegels niet zijn ingesteld op de juiste positie in de auto, dan beperk je het zicht enorm. Zeker bij een auto zoals een F of TF met een behoorlijk grote dode hoek als de softtop of hardtop is gemonteerd.

Overigens zie ik maar een zeer beperkt nut van kennis en ervaring die je opdoet bij het ombouwen van een RV8 in vergelijking met een F of TF.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » di feb 07, 2012 1:45 pm

Kasper schreefColonOverigens zie ik maar een zeer beperkt nut van kennis en ervaring die je opdoet bij het ombouwen van een RV8 in vergelijking met een F of TF.

Een beperkt nut is ook nut.. :wink: Wat ik wou aangeven is dat hij enorm handig is. Destijds heeft hij de eerste RV8 omgebouwd van rechts naar links (aldus de MG Car Club Holland). Dat heeft ie zich zelf moeten uitdokteren, dus een TF gaat hem ook wel lukken :D
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo feb 08, 2012 7:02 pm

Je kan het ook anders bekijken, zelf een correct setje lichten en spiegels scoren en dan plaatsen moet je zelf nog wel kunnen. Kabelboom verlengen, dasboard vervangen, pedalbox, e.a. plaatsen zijn een stuk lastiger.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 41 berichten