Kachel kapot, weerstandjes?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door ttdesign6 » za nov 26, 2011 4:36 pm

    Het weer zit alvast mee, veel wind, -35 graden en vooral geen regen :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door BlackFox » za nov 26, 2011 4:45 pm

    Vastmaken is inderdaad erger dan loskrijgen... tot zover deze peptalk :D

    Maar even tot rust komen en opnieuw proberen doet vaak wonderen ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door wimk » za nov 26, 2011 8:05 pm

    Een zucht geeft lucht....
    Maar het onderdeel is bevrijd .. na een korte onderbrkening om het verloren bitje weer boven water te krijgen ... en morgen gaan we verder met solderen en terug plaatsen

    Afbeelding

    Afbeelding

    Ik geef me niet (zo snel) gewonnen!! :D
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door Tukker » zo nov 27, 2011 12:43 pm

    Subtiele hint: de eerste foto's voor de "How To" zijn al gemaakt. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door wimk » zo nov 27, 2011 2:24 pm

    zucht..maar nu van OK het is af!! :D
    En resultaat is helemaal super, eindelijk weeer fatsoenlijk regelbare luchtstromen...

    na het verwijderen van de oude spiraaltjes en plaatsen van de nieuwe ziet het er zo uit
    Afbeelding

    Gereedschap gebruikt:
    Bitje: DZ2
    flexibele schroeverdraaier
    kleine ratel
    soldeerbout

    Afbeelding


    leverancier spiraaltjes: http://www.rezpax.com
    73 Marleys Way, Frome, BA11 3NG, UK
    via Ebay besteld , kosten +/- 10 Euro
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door ovi » ma nov 28, 2011 9:46 am

    thumbsup
    Knap werk en tof dat je er even de foto's bijgeplaatst hebt! :wink:
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door luigi1515 » ma nov 28, 2011 10:08 pm

    Fuck volgens mij heb ik hetzelfde probleem! Ik heb laatst een MK2 interieur ingebouwd en ook de console enzo, en na het installeren doet de unit het niet meer (heb gewoon de oude unit er in laten zitten alleen een mk2 spacer er op enzo). Hij blaast wel nog wat, maar volgens mij doen 2, 3 en 4 niet meer. Of zou het wat anders zijn, omdat ik aan die console heb gewerkt (de rest van de knoppen doen het allemaal, tellers enz. ook).
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door wimk » ma nov 28, 2011 10:20 pm

    Beste luigi1515 ,

    de hoogste stand deed het wel toen alles eruit was (en dus de stekker los)
    De spiraaltjes doen dus alleen wat voor de standen 1,2 & 3.
    Stand 0...doet so wie so niets en zonder de stekker eraan doet alleen stand 4 nog iets (flink hard blazen dus)

    als stand 4 het ook niet doet moet je, naar mijn idee, elders in het circuit zoeken.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door RemcovanKuilenburg » ma nov 28, 2011 10:25 pm

    klopt want stand 4 heeft geen weerstand! :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door luigi1515 » ma nov 28, 2011 11:21 pm

    Probleem is deels opgelost. Een stekker had geen goed contact, deze ff opnieuw gestoken. Level 2,3 en 4 doen het nu zoals het hoort, alleen 1 blaast helemaal niet?

    Ik heb wel nog 4 dingetjes die ergens inmoeten met paarse en paars/rode kabel eraan?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door RemcovanKuilenburg » ma nov 28, 2011 11:40 pm

    Dat 1 niet blaast zal wel inhouden dat er een weerstand exit is.

    Dingetjes 4x ??
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door luigi1515 » di nov 29, 2011 12:00 am

    Ah ik dacht je weet wel wat ik met dingetjes bedoel :P Maar even een foto ter verduidelijking. In hoeverre moet trouwens die witte stekker van de heater unit er in worden geduwd. Helemaal? Want ik krijg hem maar halverwege?

    Foto dingetjes:

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door RemcovanKuilenburg » di nov 29, 2011 2:44 am

    Deze zijn van de voetlampjes die in de zijkappen zitten.
    En de stekker zo ver als mogelijk er in doen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door luigi1515 » di nov 29, 2011 10:53 am

    Och tuurlijk ja haha hoe dom :lol: Ik heb inderdaad die panelen nog niet er in omdat ik bezig ben met de schakelknopjes. Bedankt! Ik zal nog even een foto posten van hoeverre de knop er in kan, dan kan je aan de hand daarvan misschien al zeggen of het ver genoeg is. Bedankt en ik zet z.s.m. de foto er op!
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Kachel kapot, weerstandjes?

    door metjel » di nov 29, 2011 12:48 pm

    Ik heb afgelopen voorjaar ook de weerstandjes vervangen. Heb nu last van nek,rug, heup en bekken :lol:
    Ik heb misschien toch nog een tip voor wat betreft het terug plaatsen van de weerstand. Ik heb namelijk de originele boutjes vervangen door vleugelboutjes, waardoor je ze met de hand ( vingers ) kunt vast draaien en je dus geen gereedschap meer nodig hebt.
    Dit alles heb ik bedacht met in het vooruitzicht dat ik de weerstand in de toekomst misschien nogmaals moet vervangen en hem dan dus ook makkelijker kan los draaien. :!:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten