KVS lekkage
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: KVS lekkage

    door Bruno » ma dec 19, 2011 12:36 am

    Wat een gedoe allemaal voor een HGF of niet (is een half dagje werk en klaar)...als je er zelf duft/wil aan beginnen :wink: .
    In ieder geval : Als je nu eens gewoon begint met de enginebaycover los te maken, in plaats van te gissen. Kijk gewoon of je ergens een lek ziet zodat je zelf vrij snel ontdekt of het over een lek of over een HGF gaat. Van achter ons scherm is dit immers niet te bepalen, dus heeft het ook geen zin om diagnoses te stellen, van "het zou dit en ik heb al eens dat gehad...". je weet beslist al iets meer als je zelf sleuteltje 10 ter hand neemt en dus even zelf een eenvoudige diagnose stelt. Dat laatste kan het kleinste kind immers. Op de tijd dat je hier op een antwoord wacht (dat weinig waarde toevoegt), heb je de enginebaycover er 100X af, en weet je waar je aan toe bent, maar een HGF is het einde van de wereld niet en 10X minder werk en veel goedkoper dan er een nieuwe motor in steken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: KVS lekkage

    door jantje » ma dec 19, 2011 4:10 pm

    Dat lijkt me een zeer zinnige reactie van Bruno (maar zo kennen we hem)
    Ik begin stilaan een HGF specialist te worden (reeds 3 x mogen meemaken) en de laatste keer was het mij ook zo beu dat ik de gragist vroeg of ik niet meteen een ander motor zou inbouwen. De brave man bekeek me even alsof ik van Mars kwam: een HGF repareren kost een paar 100 EUR, een andere motor een paar 1000. En wie zegt dat je met een andere motor niet na een jaar opnieuw een HGF hebt ?

    Maar zoals Bruno zegt: eerst een diagnose stellen vooraleer de behandeling te starten
    (zo doen de dokters het ook, en die hebben erg lang gestudeerd)
    Enne, ik heb nog nooit mayo aan mijn peilstok gehad... :wink:
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » ma dec 19, 2011 5:18 pm

    Prima, dit is info waar ik wat mee kan. Ik kan helaas niet alles 123 checken omdat ik geen garage heb, daarom moet alles wachten. In ieder geval handig wat wijzer te worden binnen dit onderwerp.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: KVS lekkage

    door Ian » di dec 20, 2011 2:39 pm

    Mijn MGF moeten slepen naar de garage vandaag.. Vanmorgen vertrokken met een gevuld koelvloeistof tankje en geeindigd met een volledig leeg tankje na 29km... Geraakte niet terug of iets dus maar moeten slepen... Ofwel weer lek aan de inlaatpakking of een andere pakking (nieuwe dop zit er bij het tankje nu ook op). Enfin ze gaan eens zien..
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » do dec 22, 2011 3:00 pm

    Vandaag even bij Etienne geweest en de boel nagekeken. Het hele blok is vooralnog kurkdroog en geen lekkage's te ontdekken, ook niet bij de inlaat. De mayo is minimaal en volgende week wordt het blok onder druk gezet om te kijken of ik via daar uitkomst krijg. Ook gaat hij dan de brug op om van beneden de boel eens te bekijken.

    Voor nu rij ik er gewoon mee, geen gekke dingen en ik probeer uit de vogelen waar het plasje kvs vandaan komt. Het leek op de plek van de waterpomp te zitten. We zullen zien :)

    Etienne, vast bedankt voor het nakijken.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: KVS lekkage

    door etienne » vr dec 23, 2011 6:25 pm

    Graag gedaan Tom thumbsup
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » za dec 24, 2011 5:01 pm

    Net terug van de garage,

    Daar is het systeem onder druk gezet, en niets geks te zien. Een testje met uitlaatgassen/olieresten in het expansievat leverde ook niks op. Alles oké daar dus.

    Toen het systeem onder druk werd gezet begon de auto wel te druppelen. Aan de carterpan hangen druppels kvs die vanzelf een mooi plasje vormen onder de wagen. Waar de kvs nu precies vandaan komt kon ik niet zien, dat moet zich volgende week bij Etienne op de brug even uitwijzen.

    Mocht het nu toch op termijn de koppakking zijn kon hij deze maken voor een prijs waar ik van ga grijnzen dus we zullen zien.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: KVS lekkage

    door BlackFox » ma dec 26, 2011 1:53 pm

    Hier is het ook even in de gaten houden...

    Deze morgen de auto nog eens verplaatst, kijk het kvs peil na.... lichtjes gezakt. Ik draai het vatje open --> witte brokstukken in de KVS :shock:

    Oliepeil was ook gezakt, maar was wel nog zuiver.

    Heeft de afgelopen maanden niet meer gereden, maar wel een paar keer even gestart en laten draaien om te verplaatsen ofzo. Ik hoop dat het daar mee te maken heeft en voor de rest niks is om me zorgen om te maken.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » ma jan 02, 2012 10:35 pm

    Vanochtend op de brug in de garage eens even een foto genomen van onder de wagen waarlangs hij kvs lekt. Via de bruin gekleurde schroef drupt het naar beneden.

    Afbeelding

    Donderdag bij Etienne eens kijken of we zien waar het vandaan komt. Vooralsnog blijft de mayo op het eind van de peilstok heel beperkt. Wel hangt er wat lichte mayo-aanslag over de rest van de stok.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: KVS lekkage

    door RemcovanKuilenburg » ma jan 02, 2012 11:29 pm

    Hou eens op met je HGF angst. Het lijkt wel een fobie. Ga eens kijken waar de lekkage vandaan komt. Het is gewoon een kleinigheid. Kijk eens op je kop naast je uitlaat spruitstuk. Daar zitten 2 sensoren en een paar koel buizen op een aluminium huis aangesloten. Pakking tussen het aluminium huis en kop lekt erg vaak en kan ook de oorzaak zijn dat alles droog is als je op zoek gaat. Het zit immers naast je uitlaat dus warm dus verdampen van de lekkage.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » ma jan 02, 2012 11:44 pm

    Ik snap niet waar jij de hele tijd hgf leest, ik zie het nergens? Net zo min als dat ik kan lezen dat ik die erge angst heb voor een hgf...


    Ik post hier enkel informatie en een foto die erbij past, samen met de dingen die ik zie aan mijn wagen. Als dat al teveel is kan ik beter niks meer posten hier. Zoals ook al eerder gezegd wordt deze week beter gekeken waar het vandaan komt. Van de pakking in ieder geval niet, daar is al naar gekeken, daarbij is van boven gezien alles helemaal droog in de motorruimte, nergens een lekkage.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: KVS lekkage

    door RemcovanKuilenburg » ma jan 02, 2012 11:50 pm

    ttdesign6 schreefColonVooralsnog blijft de mayo op het eind van de peilstok heel beperkt. Wel hangt er wat lichte mayo-aanslag over de rest van de stok.


    Ziet er uit als HGF angst.

    Ga eens kijken naar waar de lekage vandaan komt. Kijk eens wat ik aangaf of dat de oorzaak is.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: KVS lekkage

    door etienne » ma jan 02, 2012 11:58 pm

    post je info met foto en krijg je zo,n dom commentaar :!: :!: :no:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: KVS lekkage

    door RemcovanKuilenburg » di jan 03, 2012 12:03 am

    Heeft niets met dom commentaar te maken. Ik geef aan waar de lekkage vandaan kan komen. Dus ik weet niet waar je het over hebt Etienne.

    RemcovanKuilenburg schreefColonKijk eens op je kop naast je uitlaat spruitstuk. Daar zitten 2 sensoren en een paar koel buizen op een aluminium huis aangesloten. Pakking tussen het aluminium huis en kop lekt erg vaak en kan ook de oorzaak zijn dat alles droog is als je op zoek gaat. Het zit immers naast je uitlaat dus warm dus verdampen van de lekkage.


    Is een oplossing of niet?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » di jan 03, 2012 12:07 am

    Over je commentaar gesproken, er was niets van condens te bekennen onder de dop, daar heb ik met Etienne al naar gekeken.

    Kijk en als ik nu de hele tijd domme vragen loop te stellen hier of weet ik wat, oké, maar ik zie dit nog steeds als een topic waar ik mede forummers om hulp kan vragen. Als we allemaal eerst naar oorzaken gingen zoeken en dingen oplossen kan dit gedeelte net zo goed opgeheven worden.

    Enfin, zonder dit topic nu weer te gaan vullen met andere dingen, ik laat wel iets horen als we wijzer zijn.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten