BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ovi » ma jun 27, 2011 10:25 am

    BlackFox schreefColonDacht ik ook, maar kan het niet te maken hebben met het feit dat het nog vrij recente bougies zijn?

    Ze moeten echt wel grijs zijn!
    Wat heb je juist verandert voor je dit probleem had?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » ma jun 27, 2011 10:44 am

    Euh... niets specifiek denk ik.

    Heb eerst de gehele ontsteking vernieuwd, maar er was daarvoor niet echt iets aan de hand.
    Af en toe draaide 'ie wel wat ruw 's morgens, maar dat leek me nog "normaal".

    Toen is hij binnengeweest bij Bruno voor een distributiewissel, lekkende waterpomp en TF nokkenassen. Bij het openhalen van de kop zijn ze echter wat horrors tegengekomen zoals afgekitte oliekanalen...
    Dat is allemaal mooi opgekuist geweest, gasklep is afgesteld, de nokkenassen zitten erin en werden juist getimed (veronderstel ik toch :mrgreen: ), nieuwe olie en oliefilter, additiefje,...

    Dag erna naar de Nürburgring geweest en daar deed 'ie opeens bang en draaide hij heel slecht onder de 3000rpm en bij gas lossen. ECU en gasklep gereset en alles terug ok.

    Wat kan dan oranje bougies verklaren ??
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » ma jun 27, 2011 12:35 pm

    Te weinig olieverbranden.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » ma jun 27, 2011 1:01 pm

    Olie verbranden is sowieso niet de bedoeling :lol:

    Google leert mij echter dat het blijkbaar met het additief te maken kan hebben.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » ma jun 27, 2011 1:04 pm

    Die oranje kleur heeft weinig met olieverbranden te doen, meer met benzineadditieven...

    Van het mini seven forum.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ovi » ma jun 27, 2011 2:25 pm

    Hoe dat je aan die oranje bougies komt weet ik ook niet maar ze moeten in ieder geval mooi grijs staan.
    Toch ergens een afstelling die niet juist is en die er waarschijnlijk ook voor zorgt dat hij bij het starten even op 3 cilinders loopt! :?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » ma jun 27, 2011 2:31 pm

    Zoals ik rondlees lijkt het mij effectief van het additief te komen, is blijkbaar vaak voorkomend bij octaan boosters...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Bruno » ma jun 27, 2011 11:05 pm

    Het additief heeft totaal niks met een octaanbooster te maken. T'is een petroleumderivaat, dat reinigt, smeert, beschermt, water opneemt en waar er al milioenen van verkocht zijn in Europa, heel veel problemen zijn er al mee opgelost en nog nooit leidde dit additief tot een claim. Dat het iets met het additief te maken heeft is dan ook onbestaand, te meer het één van de meest veelzijdige, en modernste additief op de markt is, op dit moment. Ook de Nokkenassen etc. hebben hier mijn inziens niks mee te maken, te meer je het probleem voor de modificatie gedeeltelijk ook al gewoon had. Een lekkende koppaking zou wel kunnen, maar diagnoses stel ik liever niet zonder het voertuig te zien....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » di jun 28, 2011 8:45 am

    Ik zeg ook nergens dat het jouw fout is eh Bruno ;)

    Is gewoon een toevallige samenloop. Voor die oranje bougies kan ik geen verklaring vinden, op internet lees je overal dat gekleurde bougies te maken hebben met additieven...?

    Het koelvloeistof is ondertussen ook niet meer gezakt, maar dat is waarschijnlijk nog wat te voorbarig.
    Laatst bijgewerkt door 1 op BlackFox, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » di jun 28, 2011 8:50 am

    Oranje leunt dicht aan tegen roest bruin maar ik lees verder geen symptonen van een lekkende koppakking.

    Misschien dat er veel water in uw brandstofsysteem zat, dat is met het additief mee naar de motor gevoerd en dan is het niet van belang. Het additief kan dan misschien wel voor de oranje bougie's gezorgd hebben, het kan nooit aanleiding gegeven hebben of zijn voor uw probleem.

    Komt er abnormaal veel rook uit uw uitlaat bij zo'n start? En zo ja, welke (witte, blauwe) rook zie je dan?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ovi » di jun 28, 2011 9:58 am

    schrokke schreefColonOranje leunt dicht aan tegen roest bruin maar ik lees verder geen symptonen van een lekkende koppakking.



    Koppakdichting is meestal op 1 cilinder en dan is meestal de bougie zwart!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » di jun 28, 2011 12:03 pm

    schrokke schreefColonKomt er abnormaal veel rook uit uw uitlaat bij zo'n start? En zo ja, welke (witte, blauwe) rook zie je dan?

    Absoluut niets!
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » di jun 28, 2011 12:06 pm

    't is wel te zeggen, die keer dat 'ie zo heel fel op 3 cilinders draaide heb ik er niet op gelet. Maar 't zou me wel zijn opgevallen denk ik als er abnormaal veel rook was geweest.

    De dagen erna heb ik mijn vader ernaar laten kijken wanneer ik startte en toen was er telkens niks abnormaal.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » di jun 28, 2011 1:56 pm

    Tja benny, ik vrees ervoor..

    Tijd om de wagen in onderdelen te doneren(free baby, free) aan het mgf.be forum :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ttdesign6 » di jun 28, 2011 2:06 pm

    Ik vrees dat Benny nog liever sterft dan dat hij zijn F in onderdelen verkoopt :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten