BUTTON_POST_REPLY 44 berichten
lekkende slave cilinder
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » vr aug 05, 2011 10:00 pm

    Ja, ik heb de remmerij ook ontlucht en dat ging goed :wink:
    Maar in dit geval dus eerst de leiding die direct op het expansievaatje zit ontluchten?
    Daarna de boel bij de slave ontluchten?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Lekkage?

    door etienne » vr aug 05, 2011 10:08 pm

    ik heb het systeem na soort gelijke reparatie ontlucht met zo,n simpel remontluchtings apparaatje wat bij iedere automatrialenzaak verkrijgbaar is en dat ging heel goed druk op het systeem zetten en ontluchten bij de slavecilinder... one men can do the job :D :thumbsup:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Lekkage?

    door Bruno » vr aug 05, 2011 10:13 pm

    Kachel schreefColonJa, ik heb de remmerij ook ontlucht en dat ging goed :wink:
    Maar in dit geval dus eerst de leiding die direct op het expansievaatje zit ontluchten?
    Daarna de boel bij de slave ontluchten?



    Klopt, en inderdaad met een toestel kan het ook en alleen zelfs, maar heb je dat niet, moet je uiteraard met 2 zijn. T'vraagt ook iets meer moeite om te ontluchten dan remmen trouwens.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » vr aug 05, 2011 10:29 pm

    etienne schreefColonik heb het systeem na soort gelijke reparatie ontlucht met zo,n simpel remontluchtings apparaatje wat bij iedere automatrialenzaak verkrijgbaar is en dat ging heel goed druk op het systeem zetten en ontluchten bij de slavecilinder... one men can do the job :D :thumbsup:


    Dat is misschien ook wel eens handig om aan te schaffen.
    Bedankt voor de info allen!
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » za aug 06, 2011 5:01 pm

    Het is gelukt hoor :thumbsup:

    De meeste lucht zat idd bij het reservoir. Wel vreemd, je hebt bij het blok de boel los en de lucht zit voot :-s

    Al met al prima te doen met de kennis die ik nu heb :mrgreen:
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » za dec 03, 2011 6:10 pm

    ffkes weer verder bij een oud draadje, zoals je in dit topic kan lezen had ik 5000km geleden lekkage bij de slavecilinder die op het blok zit. Nu heb ik de rubberen ringen vervangen en geen lekkage meer, dit gaat nog steeds goed. Maaarrrr nu heb ik na 5000km ineens te weinig druk, hij ontkoppeld niet meer goed en dus krijg ik hem niet meer in de versnelling. Het pedaal voelt ook te licht aan tot de helft. Het laatste stukje heb ik wel goede druk. De slave op het blok beweegt wel gewoon mee met het intrappen van de koppeling maar zal denk ik niet ver genoeg meer de hendel van de koppeling wegdrukken. Kan het zijn dat er toch nog lucht in het systeem zit na 5000km? (hij lekt dus niet bij de slave en master cilinder.)
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Lekkage?

    door etienne » za dec 03, 2011 9:59 pm

    misschien heb je wel een inwendige lekkage in de mastercilinder dat kun je van buiten af niet zien.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » za dec 03, 2011 10:23 pm

    Is er een manier om dat te controleren?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: lekkende slave cilinder

    door Kachel » zo dec 04, 2011 5:27 pm

    Vandaag de hele boel opnieuw ontlucht. Bij de master cilinder zat veel lucht. Bij de slave op het blok niks. Na het ontluchten weer perfecte druk op het pedaal. Oorzaak is dus lucht, maar nu de oorzaak nog van de lucht in het systeem. Na een kwartier proefrijden had ik het idee dat het al weer minder werd met de druk op het pedaal en het aangrijpmoment van de kopppeling weer op de bodem zat. Ik verdenk nu de master cilinder van lekkage aangezien daar de lucht ook weg kwam. Ik denk dat deze in zijn geheel vervangen moet worden?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: lekkende slave cilinder

    door Emile » zo dec 04, 2011 5:39 pm

    trekt hij geen lucht naar binnen bij de slave, misschien een rubbertje niet goed gedaan?
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: lekkende slave cilinder

    door Kachel » zo dec 04, 2011 9:26 pm

    Ik heb bij het vervangen goed gekeken hoe de rubber ring om het staafje moest. Mede doordat het ook on een ander topic genoemd werd door Bruno omdat het nog wel eens verkeerd werd gemonteerd. Ik ga er dus eerst maar vanuit dat het goed zit maar het is uiteraard iets om te onderzoeken. Is mijn theorie dat de master cilinder lekt redelijk of komt dat niet voor?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: lekkende slave cilinder

    door etienne » zo dec 04, 2011 9:39 pm

    dan durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat het de mastercilinder is,je kunt het helaas niet testen..maar een revisiesetje is niet zo duur :wink:
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: lekkende slave cilinder

    door Kachel » zo dec 04, 2011 10:44 pm

    Ik heb een revisiesetje besteld voor de master. Is dit op dezelfde manier te doen als bij de slave cilinder?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: lekkende slave cilinder

    door Kachel » vr dec 30, 2011 9:12 pm

    MGF VVC 1996 British racing green
BUTTON_POST_REPLY 44 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten