BUTTON_POST_REPLY 44 berichten
Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » do mei 19, 2011 8:13 pm

    Daarnet bekeken, heb de opstaande rand afgeschuind en heel lichtjes de armpjes aangepast ook zodat de blokken nu gelijk vallen met de schijf. Spacer valt niet aan te passen.

    Remmen zijn nog steeds ok, geen vreemde klopgeluiden ofzo, blokjes zaten ook goed vast in de klauw voor zover ik kon voelen.
    Maar het gepiep komt er nog steeds :(
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » zo mei 22, 2011 8:50 am

    Het gepiep komt toch niet van een achterwiel?
    Heb je de pennen van het andere voorwiel ook losgemaakt?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » zo mei 22, 2011 11:03 am

    Nee, als ik de handrem optrek blijft het gepiep, raak ik de gewone rem aan stopt het ;)

    Pennen van beide voorwielen zijn losgeweest.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » di mei 24, 2011 7:33 pm

    Je kan nog eens proberen met een pasta op de ruggen van de remblokken te smeren.
    Anders misschien toch wat speling op het wiellager, je kan evt de centrale moer eens heraantrekken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door Bruno » di mei 24, 2011 7:45 pm

    op de ruggen gaat weinig uithalen denk ik, de boven- en onderkant opzij zijn wel een goed idee.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » di mei 24, 2011 8:00 pm

    Ik gebruik er al eens kopervet voor, maar er bestaat ook een pasta voor en dat is veel beter en effectiever. Extra plaatjes maken om er bij achter te steken doe ik ook al eens. Hangt wel af van de remblok, op sommige zit een coating op de rug en dan kun(moet) je er niks meer aan doen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » wo mei 25, 2011 8:43 am

    Er zit al kopervet op de randen en de rug en nog eens extra anti trilplaatjes... helpt allemaal niet :(

    Maar het is wel verminderd, of het is te zeggen, het duurt langer eer het begint met piepen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » wo mei 25, 2011 8:00 pm

    Dan week ik het zo direkt niet meer.
    Ooit heb ik zo'n probleem eens opgelost door de centrale moer aan te trekken, dat was op een voorwieltrekker en die moer na een cardanhoes vervanging niet vast genoeg gezet. In uw geval echter kan ik me moeilijk inbeelden dat die moer te los zit.
    Heb je geen andere remblokken meer liggen om eens te proberen?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » wo mei 25, 2011 8:15 pm

    Yup, is een mogelijkheid.

    Maar om eerlijk te zijn heb ik geen zin om wéér de wielen er af te halen :lol:

    Ik kijk wel na de trackday, dan zullen de remmen wel genoeg afgezien hebben om niet meer te piepen. Of hoogstwaarschijnlijk nog veel erger :D
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » za jun 25, 2011 3:16 pm

    Ondertussen een tijd verder en het gepiep is nog steeds aanwezig.

    Met koude remmen draaien de wielen overigens vrij rond zonder dat je iets hoort.
    Zodra er temperatuur inzit begint het gepiep en voel je ook dat het wiel meer weerstand heeft.

    Ik weet het niet meer... maar ik word er wel gek van :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » ma jun 27, 2011 8:50 am

    Het probleem is wel ontstaan na uw upgrade, heb je al eens andere remblokken geprobeerd?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » ma jun 27, 2011 9:24 am

    Klopt niet helemaal, het probleem is pas ontstaan na een sportieve rit ;)

    Heb dit weekend overigens alles nog eens los gehad en goed ingevet, ook de geleiders (geen zorgen, siliconenvet gebruikt hiervoor).

    En nu lijkt het weer geholpen te hebben.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » di jun 28, 2011 8:14 am

    BlackFox schreefColonKlopt niet helemaal, het probleem is pas ontstaan na een sportieve rit ;)


    Dan zou ik zeker de remblokken vernieuwen. Slepende remmen zijn geen goede zaak. Maar als alle auto's die met slepende remmen rondrijden zouden piepen zouden we oordopjes moeten dragen op de weg.

    Je hebt eerder al alle mogelijke actie's ondernomen om het piepen tegen te gaan, er blijft niets anders meer over. Tenzij dat de spacers niet stijf genoeg zijn, maar dan had je er al meer moeten over horen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » di jun 28, 2011 9:02 am

    Ja, maar dan zouden ze toch zeker piepen bij het remmen? Dat doen ze dus totaal niet.

    Nu nogmaals, het probleem is ondertussen opgelost blijkbaar ;)
    Ben nog steeds zeer tevreden van de remmen, als ze wat temperatuur hebben bijten ze echt goed door. En ook qua uithouding had ik totaal niet te klagen.

    Benieuwd of de 2pot AP's met standaard 304mm schijven en standaard blokken het gaan kunnen evenaren...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 44 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten