BUTTON_POST_REPLY 199 berichten
Rotor kabel kapot!
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door etienne » zo jan 16, 2011 8:49 am

    tom je kunt ook gewoon naar bachaus in brunssum gaan of naar heuts voor een rotor/verdelerkap
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » zo jan 16, 2011 12:29 pm

    etienne schreefColontom je kunt ook gewoon naar bachaus in brunssum gaan of naar heuts voor een rotor/verdelerkap


    Oke top. Straks ga ik alles controleren en indien nodig rij ik morgen even langs Huets of Bachaus. :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    F start weer, maar hikt onder het rijden

    door ttdesign6 » zo jan 16, 2011 4:30 pm

    Zojuist de motor eens nader bekeken. Er hing niets los deze keer. De verdeelkap en de rotor er eens even afgehaald en een klein beetje opgeschuurd. De rotor eens even doorgemeten en vreemd was dat we eigenlijk best wel hard in de bovenkant van de rotor moesten krassen wilde de meter wat aangeven. Dit ook een beetje opgeschuurd en toen was het beter.

    De auto startte vandaag ook weer zonder enkele problemen, maar wel even een test rondje gedaan. Bij een koude motor ging alles goed, maar toen de motor warm werd begon hij te hikken.

    Iedere keer als ik accelereerde of als ik gewoon een constante snelheid had hikte hij. Of bonkte is misschien een beter woord. Het is alsof hij heel even een halve seconde naar 3 cilinders springt en dan is het weer goed.

    Is dit nu toch een probleem in de ontsteking? Of in de inspuiting?

    Wel mooi aan het ritje is dat ik een andere F tegen kwam die eens vrolijk zwaaide :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Bruno » zo jan 16, 2011 4:32 pm

    Als de rotorarm geoxideerd is, vervang deze dan maar eens eerst....Zo nieuw zal hij toch niet geweest zijn :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » zo jan 16, 2011 4:35 pm

    Rotorarm en verdeelkap ga ik morgen sowieso opnieuw kopen.

    Wat is het dan dat deze producten van Elise-shop van mindere kwaliteit maakt, daar alles nieuw is als ik het bestel? :?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Kevin » zo jan 16, 2011 5:05 pm

    staat er ook een merk op wat zij leveren, bv zo'n lucas ofzo?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » zo jan 16, 2011 5:07 pm

    Op het moment kan ik niet op mijn armpje kijken, wegens alles weer dicht gemaakt.

    De site zegt dat het een OEM deel is. Zie link >>

    http://elise-shop.nl/rotor-oem-deel-eli ... -p-83.html
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door LEBLAR » zo jan 16, 2011 6:17 pm

    Ik zou eens contact opnemen met de Elise shop alvorens een nieuwe te kopen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » zo jan 16, 2011 6:35 pm

    Zojuist gemaild.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door BlackFox » zo jan 16, 2011 10:04 pm

    Ik heb de rotor en verdeler in de kelder liggen van Elise shop, hopelijk krijg ik niet dezelfde miserie :lol:

    Het doosje waar het inzit is in ieder geval gewoon wit (merkloos).
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » ma jan 17, 2011 12:52 am

    Verdeelkap is volgens mij wel origineel aangezien er een MG doosje op mijn bureau staat die bijna zeker daarvan is.

    Ik moet er wel even bij opmerken dat de auto alleen hapert als de motor warm is. Bij een koude motor heb ik helemaal nergens last van en rijdt de auto perfect.

    Pas als de motor op temperatuur begint te komen begint hij te haperen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door BlackFox » ma jan 17, 2011 12:59 am

    ttdesign6 schreefColonVerdeelkap is volgens mij wel origineel aangezien er een MG doosje op mijn bureau staat die bijna zeker daarvan is.

    Vreemd, dan hebben ze dit toch recent aangepast. Ik heb voor zowel de verdeelkap als de rotor een wit doosje. Op beide onderdelen ook nergens geen merk terug te vinden.

    Enkel de oliefilter (ook van eliseshop) heeft een origineel MG-Rover doosje.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » ma jan 17, 2011 1:09 am

    Hmm, ik zit me even af te vragen of ik nog wat van MG besteld heb, maar dit komt zo even niet in me op.
    De rotor was sowieso in een wit doosje geleverd.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: F start weer, maar hikt onder het rijden

    door schrokke » ma jan 17, 2011 12:13 pm

    ttdesign6 schreefColonDe auto startte vandaag ook weer zonder enkele problemen, maar wel even een test rondje gedaan. Bij een koude motor ging alles goed, maar toen de motor warm werd begon hij te hikken.

    Iedere keer als ik accelereerde of als ik gewoon een constante snelheid had hikte hij. Of bonkte is misschien een beter woord. Het is alsof hij heel even een halve seconde naar 3 cilinders springt en dan is het weer goed.

    Is dit nu toch een probleem in de ontsteking? Of in de inspuiting?


    Als dat werkelijk bonken is, wat dan overeenkomt met heel sterk inhouden gok ik toch op de verdelerkap die doorslaat. Dat betekent dan dat de ontsteking niet meer via de rotorvinger naar de juiste bougie word geleid maar dat deze overspringt vanuit het centrale contactpunt naar de verkeerde cilinder. De motor houd dan heel sterk in.
    Je moet nu de verdelerkap en rotor eens grondig nazien op barstjes of scheurtjes. Vind je een barstje op de rotor en kan je deze er nog uit snijden of vijlen kan het probleem al verholpen zijn. In den tijd van de contaktpunt ontstekingen was in zo'n geval de verdelerkap makkelijk te controleren op doorslag, tegenwoordig is een nieuwe proberen de enigste mogelijkheid volgens mij.
    Ook nog een ervaring uit de oude doos is dat verdelerkappen het altijd opgeven als ze het wat warmer krijgen. Dus ook daar vind ik een herkenningspunt met uw probleem.
    Dus voorlopig zeg ik ontsteking met voorop verdelerkap/rotor of de bobine die de losgekomen kabel slecht verteerd heeft of de krukassensor die kortstondig onderbreekt.
    Vanuit injectie kun je ook zo'n inhoudende motor krijgen tgv stoorsignalen op de gaskleppotentiometer maar laat die denkpiste nog even achterwege.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » ma jan 17, 2011 12:20 pm

    Bedankt voor de reactie,

    Eigenlijk is het ''schokken'' van de motor een beetje te vergelijken met als je de koppeling onder het rijden te snel laat opkomen en de auto bonkt even, alleen dan wat minder hard.

    Het enige wat mij zo opviel aan de verdelerkap was dat er bij de pakking ervan een stukje plastic afgebroken was??

    Je hebt die ronde pakking (plastice ring), waarbij aan de binnenkant een opstaande rand is, en daar was een driehoekje uitgebroken.

    Ik ga dan inderdaad vandaag een nieuwe rotor+verdelerkap kopen en dan zullen we zien. Ik hoop dat diepere problemen uitgesloten kunnen worden.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 199 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten