BUTTON_POST_REPLY 99 berichten
Alarm inschakelen
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » wo feb 02, 2011 6:57 pm

    Ronald, ik zou graag van je aanbod gebruik maken, schikt het als ik morgenavond even bij landgoed Leblanc langskom?
    Laat me maar even weten hoe laat het je schikt.

    Super dat je me wilt helpen :thumbsup:
    MGF VVC 1996 British racing green
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Alarm inschakelen

    door LEBLAR » wo feb 02, 2011 10:51 pm

    Prima. ik ben de hele avond thuis. Na 19:30 is altijd goed.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » do feb 03, 2011 11:26 pm

    Leblar en ik hebben het volgende geconstateerd bij het vergrendelen van de auto met ab:

    -perimetrisch alarm schakelt wel in en werkt ook bij het openen van de deuren
    -volumetrisch alarm werkt niet, ik ben in de auto blijven zitten en alarm ingeschakeld, na veel bewegen geen alarm.
    -double lock werkt niet, ook geen double 'lock geluid' bij het slot
    -geen knipperlichtsignaal bij vergrendelen, wel bij ontgrendelen.
    -het lampje in het dashboard voor startonderbreking begint na een aantal seconden met knipperen na vergrendelen, bij de MG van Leblar knippert het lampje direct snel bij vergrendelen en gaat daarna rustig knipperen. Bij mijn MG knippert het lampje de eerste paar seconden dus niet snel. (helemaal niet) Daarna gaat hij rustig knipperen.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Alarm inschakelen

    door Ultimate » vr feb 04, 2011 6:57 am

    Vreemde zaak.
    Dat er in zitten en kijken of het alarm af gaat is een goeie, ga ik ook eens doen!
    Gister ging mn alarm nog af toen ik de voorklep open deed en het alarm er nog op stond :D
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » vr feb 04, 2011 10:57 am

    idd vreemde zaak :-s , ik hoop ook echt dat iemand mij verder op weg kan helpen hiermee, ik kan er natuurlijk prima rijden maar ik wil dit graag goed hebben.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Alarm inschakelen

    door Thomas » di feb 08, 2011 1:20 pm

    Kachel schreefColonLeblar en ik hebben het volgende geconstateerd bij het vergrendelen van de auto met ab:

    -perimetrisch alarm schakelt wel in en werkt ook bij het openen van de deuren
    -volumetrisch alarm werkt niet, ik ben in de auto blijven zitten en alarm ingeschakeld, na veel bewegen geen alarm.
    -double lock werkt niet, ook geen double 'lock geluid' bij het slot
    -geen knipperlichtsignaal bij vergrendelen, wel bij ontgrendelen.
    -het lampje in het dashboard voor startonderbreking begint na een aantal seconden met knipperen na vergrendelen, bij de MG van Leblar knippert het lampje direct snel bij vergrendelen en gaat daarna rustig knipperen. Bij mijn MG knippert het lampje de eerste paar seconden dus niet snel. (helemaal niet) Daarna gaat hij rustig knipperen.



    Sinds het weekend heb ik exact hetzelfde probleem.
    Ik zal van de week even bij mijn garage langs rijden om te vragen
    of zij enig idee hebben wat het zou kunnen zijn.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » di feb 08, 2011 1:54 pm

    Ik ben zeer benieuwd! Ik heb op de planning staan om van het weekend de deurpanelen te demonteren en te kijken of ik iets bij de sloten kan zien qua schakelaar. Ik heb hier ergens gelezen dat na wassen met hoge druk er wel eens iets met de microswitch kan mis zijn. Maar ik lees graag of de garage er iets van kan maken.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Alarm inschakelen

    door ErikB » di feb 08, 2011 2:16 pm

    dmv. de T4 kan elk slot/sensor afzonderlijk getest worden. Dus de garage moet het makkelijk kunnen vinden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: Alarm inschakelen

    door R.de.heus » zo feb 20, 2011 7:19 pm

    Hey ik ben robert en net nieuw hier en pas net een mgf voorstellen doe ik binnenkort even als ik wa meer tijd heb.
    Maar ik heb dat probleem ook al meerdere keren gehad vanmorgen nog als ik dan de deur paar keer open en dicht gooi werkt het weer.
    Even alle zekeringen controleren niet kijken maar ze er ook echt uit halen en na 10 sec weer terug steken en twijfelaars en kapotte vervangen dat hielp bij mij ook doordat je ook de zekeringen van het alarm trekt reset het alarm weer een keer.
    Ik heb nog bij komend probleem dat het alarm eens in de zoveel tijd graag een hele dag laat horen dat ie het nog doet :-s Dus ik denk idd dat er ergens iets met een schakelaar niet goed is.
    Dat is alles wat ik er nu van weet dus veel succes er mee.

    gr robert
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Alarm inschakelen

    door RemcovanKuilenburg » zo feb 20, 2011 8:26 pm

    Hoi Robbert,

    Allereerst welkom op het forum! Dank je wel voor je leuke en handige input. Hebben wij graag!

    Zou jij je woonplaats willen invullen?


    Remco
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: Alarm inschakelen

    door R.de.heus » zo feb 20, 2011 10:32 pm

    hey remco jah als ik zeg Zuidland zeg jij natuurlijk gelijk OW daar :P
    das een dorpje in de buurd van spijkenisse tussen rotterdam en de maasvlakte
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Alarm inschakelen

    door RemcovanKuilenburg » zo feb 20, 2011 11:53 pm

    Oooowww daar. Niet dat ik het perse wil weten maar wel dat het in je profiel ingevuld kan worden. Heb ik al even voor je gedaan :wink:

    En kijk je shift toets even na :lol: en let even op je spelling. Wij hebben een aantal Engelse en Duitse leden die vertaal programma's gebruiken.

    Have fun op het forum!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Alarm inschakelen

    door philipvanv » zo feb 20, 2011 11:55 pm

    Ondertussen nog even vermelden dat mijn F zichzelf heeft gemod en het alarm nu niet meer afgaat als ik de koffer met de sleutel open. Als ik de deuren op slot doe met de AB terwijl de koffer openstaat gaat het alarm nu ook pas op als ik de koffer sluit. Altijd leuk zo'n wagen die af en toe zichzelf verandert ;)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Alarm inschakelen

    door Ultimate » zo feb 20, 2011 11:59 pm

    R.de.heus schreefColonEven alle zekeringen controleren niet kijken maar ze er ook echt uit halen en na 10 sec weer terug steken en twijfelaars en kapotte vervangen dat hielp bij mij ook doordat je ook de zekeringen van het alarm trekt reset het alarm weer een keer.


    Welke zijn dat? (nummers)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: Alarm inschakelen

    door R.de.heus » ma feb 21, 2011 3:04 am

    nummers weet ik nie uit me hoofd ik heb ze er gewoon allemaal 1 voor 1 uit gehaald
    nummers staan wel aan de binnenkant van het klepje onder het stuur waar de zekeringen zitten welke zekering voor wat is
    let op onder de voor kap zit ook een zekering kasje daar zit 100% zeker de hoofd zekering van de centrale vergrendeling en alarm die heb ik er een poosje uit gehaald en er in gedaan toen werkte alles weer alleen begind bij mij na paar dagen het gedonder weer
    ik denk dat door het weer en het vocht dat daar de schakelaars in de sloten erg gevoelig voor zijn.

    bij mij begon het met geen binnen verlichting ACC zekering bleek kapot kwam door de auto radio zat niet goed aan gesloten ik kreeg pas binnenverlichting bij het aan zetten van het contact omdat de ACC kabel aan de constante plus op de radio zat door verbonden waardoor ook het alarm geen voeding kreeg als die ACC zekering kapot is die moet je dus ook even checken of zonder sleutel alle rest opties goed werken en je niet de radio aan kan zetten zonder het contact aan te doen anders zit er dus een draad niet goed waardoor zekeringen steeds kapot gaan en het alarm blijft raar doen

    als ik meer weet over mijn auto laat ik het weer horen
    succes
BUTTON_POST_REPLY 99 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten