hydragas
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    door Didier » wo dec 01, 2010 9:16 pm

    Super! Ik ga morgen meteen even bellen. :P
    MG-F 1.8i (red)
  • Didier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON zo nov 07, 2010 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden

    door Didier » do dec 02, 2010 10:57 am

    Firma Balt in Heerlen (LB) is per 1 December 2010 (=gisteren) gestopt met het vullen van Hydragas vering... :(

    Firma Moorthaemer in Susteren (LB) telt max. € 80,- hiervoor.
    MG-F 1.8i (red)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do dec 02, 2010 11:15 am

    Didier schreefColonFirma Balt in Heerlen (LB) is per 1 December 2010 (=gisteren) gestopt met het vullen van Hydragas vering... :(


    Niet alleen gestopt met het vullen van de vering ;)

    http://www.limburger.nl/article/2010112 ... /101129661
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » do dec 02, 2010 1:24 pm

    Hee, maar dit vind ik serieus klote zeg :|

    Ik ga echt niet veel meer betalen voor een beetje vloeistof die er in een paar minuten in zit....

    Ik wil al bijna voorstellen met de Limburgers in deze zaal zelf een pomp te kopen en het zo gaan oplossen. €80,- vind ik niet normaal...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 02, 2010 5:57 pm

    Is inderdaad veel, maar toch weer even een bedenking :
    Rond de 80 euro ? Dat is altijd zo geweest bij de dealers. Vroeger klaagde hier niemand over. Ik heb immers de indruk dat de trent binnen de MG gemeenschap en vooral hier op het forum, meer en meer die is, van elke euro is er eentje te veel. Ik hoop dat deze trent zich snel omdraait, want deze houding is dikwijls de doodsteek voor onze hobby, hoe raar het ook klinkt. Ik zeg altijd, wil je met iets anders rijden dan een ander, moet je hier ook meer voor willen betalen dan een ander, of anders gewoon een andere meer alledaagse auto kiezen, als budget boven plezier gaat. Ik wil niemands rekening hier maken, maar de steeds weerkerende onderwerpen over "te duur" en zo, ergeren me wel een beetje, maar t'is een beetje de tol van de verjonging hier. Hopelijk pikken de oudere members terug wat meer aan, want dat zijn de redders van ons merk.
    Spijtige evolutie, want hierdoor, zijn er velen die gewoon met toeleveren van aftermarket of originele spullen, stoppen, om dan bij een ander merk hun heil te vinden, daar waar men nog wel wil betalen voor service en goederen.
    Als ik een officiele MG Rover garage had, was ik ook al lang van merk veranderd of gewoon gestopt, ik begrijp die evolutie immers best....
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do dec 02, 2010 5:59 pm

    ttdesign6 schreefColonHee, maar dit vind ik serieus klote zeg :|

    Ik ga echt niet veel meer betalen voor een beetje vloeistof die er in een paar minuten in zit....



    Gewoon een mooi ritje naar op den berg of in het dal. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » do dec 02, 2010 6:16 pm

    Ik sluit me helemaal aan bij Bruno. Het gaat de laatste tijd meer en meer over budgetautorijden ipv genieten van de F of TF. Hoe hard en vervelend het misschien ook mag klinken maar de F is toch een sportieve auto die aandacht en daarmee dus ook investering vraagt. Door de afbraak prijzen vanuit met name de UK is de F bereikbaar geworden voor een publiek met een beperkt budget. Begrijp me niet verkeerd, daar is niets mis mee, maar realiseer je wel dat je er alleen met de aanschaf niet bent. Maak je keuze en aanvaard de consequenties!
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do dec 02, 2010 6:36 pm

    ttdesign6 schreefColonIk wil al bijna voorstellen met de Limburgers in deze zaal zelf een pomp te kopen en het zo gaan oplossen. €80,- vind ik niet normaal...

    Ach voor die enkele keer...

    Hier in Limburg is er zoals ik reeds zei ook iemand die het voor 45 eur doet, op de juiste druk en niet enkel op hoogte...
    En Bruno is nu ook weer zo ver niet en je doet een goede daad voor het forum ;) (al moet ik wel bekennen dat ik zijn tarief hiervoor niet weet :lol: )
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do dec 02, 2010 6:42 pm

    Bruno schreefColonIk wil niemands rekening hier maken, maar de steeds weerkerende onderwerpen over "te duur" en zo, ergeren me wel een beetje, maar t'is een beetje de tol van de verjonging hier. Hopelijk pikken de oudere members terug wat meer aan, want dat zijn de redders van ons merk.
    Spijtige evolutie, want hierdoor, zijn er velen die gewoon met toeleveren van aftermarket of originele spullen, stoppen, om dan bij een ander merk hun heil te vinden, daar waar men nog wel wil betalen voor service en goederen.
    Als ik een officiele MG Rover garage had, was ik ook al lang van merk veranderd of gewoon gestopt, ik begrijp die evolutie immers best....


    Nu niet gaan veralgemenen ook niet eh Bruno ;)

    Feit is nu eenmaal dat je moeilijk kunt verantwoorden waarom je elders meer dan het dubbele zou betalen voor exact dezelfde klus?
    Zolang er voor de rest niet bespaard wordt op materialen (en dan vooral de zeer noodzakelijke dingen zoals banden) zie ik daar ook geen graten in. Het is inderdaad een hobby, en een deel van die hobby is dan ook (voor mij dan toch) zelf er aan werken... en ja dat bespaart uiteindelijk ook een serieuze cent in vergelijking met de dealer. Maar dat is voor mij niet de hoofdreden...
    Uiteindelijk komen we ook allemaal naar de Berg voor klusjes die bij de dealer makkelijk een veelvoud zouden kosten en waarvan het eindresultaat hetzelfde is (of zelfs beter) ;)

    Maar dat kan ook te maken hebben met de technieker die daar op de Berg rond loopt natuurlijk :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 02, 2010 6:55 pm

    Ik mag hopen dat men niet naar de Berg afzakt voor de prijs, maar eerder voor de gezelligheid, door alle MG's met respectievelijke eigenaars, die je er tegenkomt, voor de babbel erbij, en het feit dat je kan zien wat en hoe het gebeurt. Als het puur voor de prijs is, gaan de prijzen, per morgen, voor mijn part gewoon direkt omhoog.
    Feit is, dat de Berg een hobby project is, waarvan ik hoop dat het niet direkt concurrent is van garages, maar eerder een fijne samenwerking kan opleveren waar alle partijen alleen maar beter van worden, in de zin van afname van onderdelen, en klanten naar elkaar doorspelen. Garage Ruys en garage Anthonis bv. zullen dit alleen maar bevestigen.
    Maar daar ging het niet over, t'ging gewoon om de trend van de "centen", waarin iedereen, als je eerlijk bent, mij hierin best volgt (vooral de oudere garde dan :wink: ). Let op, ik betaal ook liever minder dan te veel, maar een gulden middenweg hierin is de juiste houding. Niet alleen de prijs mag primeren, want anders is alles rond het merk (dat op zich niet echt nog levendig is) ten dode opgeschreven. Eens die weg ingeslagen, wordt alles pas echt duur.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    door Jodc » do dec 02, 2010 7:01 pm

    "Ik wil niemands rekening hier maken, maar de steeds weerkerende onderwerpen over "te duur" en zo, ergeren me wel een beetje, maar t'is een beetje de tol van de verjonging hier. Hopelijk pikken de oudere members terug wat meer aan, want dat zijn de redders van ons merk."

    Of ik me nu bij de verjonging moet rekenen (what's the age limit? :wink: ) of niet doet niet echt terzake, ik wil ook absoluut geen polemiek ontketenen, maar dit lijkt me nogal krasse taal en er zouden best wel wat leden zich geschoffeerd kunnen voelen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do dec 02, 2010 7:13 pm

    Bruno schreefColonIk mag hopen dat men niet naar de Berg afzakt voor de prijs, maar eerder voor de gezelligheid, door alle MG's met respectievelijke eigenaars, die je er tegenkomt, voor de babbel erbij, en het feit dat je kan zien wat en hoe het gebeurt.

    Mijn laatste zin staat er daarom ook niet zomaar bij natuurlijk ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 02, 2010 7:14 pm

    Jodc schreefColonOf ik me nu bij de verjonging moet rekenen (what's the age limit? :wink: ) of niet doet niet echt terzake, ik wil ook absoluut geen polemiek ontketenen, maar dit lijkt me nogal krasse taal en er zouden best wel wat leden zich geschoffeerd kunnen voelen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...


    Ten eerste bedoel ik met verjonging NIET de leeftijd van de persoon, maar de tijd dat hij zich op het forum bevindt. Er zijn mensen van 18 jaar, die al 5 jaar meedraaien hier. De jongsten qua leeftijd, misschien, maar wel de anciens op dit forum.
    Ik doel verder op niemand in het algemeen, ik doel eerder op een trend die zich meer en meer voordoet op dit forum en laten we wel zijn, een trent is die rechtstreeks verband houdt met een duidelijke ancieniteit hier. Logische evolutie uiteraard en ik bedoel hier niet dat, omdat je qua ancieniteit hier minder lang meedraait, minder wil/kan investeren in je hobby, laten me daar heel duidelijk over zijn. Nieuwe leden zijn trouwens een garantie voor een continuiteit binnen het forum, maar er moet een gezonde balans zijn hierin en wat ik uit meerdere hoeken hoor, haakt de oudere garde soms een beetje af, omdat het hier tegenwoordig meer en meer over alleen nog "prijs" gaat. Da's alles wat ik bedoel, en nogmaals niemand hoeft zich hierin geviseerd te voelen, t'is een algemene vaststelling, waarin iedereen mij gewoon bijtreedt denk ik. Verder is dit een trend die gewoon gevaarlijk is voor onze hobby, de hobby van de nieuwelingen en die van de anciens :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » do dec 02, 2010 7:26 pm

    Ik ben het volledig eens met het deel dat je voor deze hobby gewoon geld moet uittrekken. Als er naar 1 ding veel geld uit gaat dan is het wel de MG.

    Alleen denk ik niet dat het de jongere generatie is die hier veel wil besparen op auto's. De jongeren hier die een MG hebben, hebben deze auto zeker weten niet gekocht omdat ze geen rode cent te besteden hebt, dan koop je wel een Alto. En daarbij is de jongere generatie net zoveel als de oudere bezig met het opleuken van de auto en wil daar zeker niet op besparen.

    Het enige waar het erg fijn is om op te besparen is op hoge garage kosten, zoals het leuk en gezellig bij een MG-vriend op te knappen en daarbij blijf ik €80,- voor een beetje vloeistof belachelijk vinden.

    Als dit op de manier gaat waarop Bruno het doet, dus op druk en alles goed nakijken, kan ik hier nog enigzins inkomen. Maar als ik naar een garage rij waar ze een beetje vloeistof in de MG pompen, meelint ernaast en hup naar huis binnen een kwartier, blijf ik dit buitengewoon vinden. Ik denk ook dat de meesten het hiermee wel eens zijn.

    Ik hoop er nu trouwens niet meer te komen aangezien de bollen van de F weer spik en span zijn :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 02, 2010 7:29 pm

    ttdesign6 schreefColonIk hoop er nu trouwens niet meer te komen aangezien de bollen van de F weer spik en span zijn :lol:


    Blij te horen en graag gedaan !

    ttdesign6 schreefColonAlleen denk ik niet dat het de jongere generatie is die hier veel wil besparen op auto's. De jongeren hier die een MG hebben, hebben deze auto zeker weten niet gekocht omdat ze geen rode cent te besteden hebt, dan koop je wel een Alto. En daarbij is de jongere generatie net zoveel als de oudere bezig met het opleuken van de auto en wil daar zeker niet op besparen.


    Zoals ik reeds zei in mijn bovenstaande posting gaat het helemaal niet over leeftijd maar over ancieniteit op het forum en een algemene trend die zich hier voordoet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten