

Didier schreefColonKasper schreefColonBlackFox schreefColonIn de sneeuw of in de regen juist meer, in theorie.
Niet alleen in theorie, zeker ook in praktijk.
Dus met smallere banden is hij minder tricky of juist meer? Ik dacht gelezen te hebben dat smallere banden minder tricky zijn, omdat dan meer gewicht op een relatief kleinere oppervlakte drukt?

LEBLAR schreefColonPas even op met jullie reactie jongens want jullie weten net zo goed als ik dat de breedte van de band 1 aspect is. Compound, profiel vorm en diepte spelen een zeker zo grote zo niet grotere rol.
Waar ik op doelde was dat het wegdek ook in de winter wel eens droog is. Doorgaans de meeste dagen. Als je er dan van uit gaat net zoveel grip te hebben als met een bredere band kon dat wel eens vervelend uitpakken.
Dus Didier. Er van uitgaande dat je goede banden hebt en niet door rijdt tot op het canvas, heb je met smallere banden in sneeuw meer grip. Is het wegdek droog dan heb je een heel andere situatie.



Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.