BUTTON_POST_REPLY 41 berichten
Stalen velgen
  • Sigrid
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON za jun 17, 2006 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerken

    door Sigrid » do dec 02, 2010 11:13 am

    gaan de velgen van een f ook op een zr passen?
    heb nog een setje stalen velgen liggen..
    een mga een bgt.....mgfle75
    Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 02, 2010 11:42 am

    ZR en F/TF wielen zijn niet uitwisselbaar. Eerst en vooral zijn de PCD (de diameter van de denkbeelduige cirkel waarop de gaten voor bouten/moeren zitten) verschillend.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 02, 2010 12:59 pm

    Inderdaad, spijtig genoeg niet. De straights van de racer hadden anders mooi gestaan onder de F :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » do dec 02, 2010 2:15 pm

    Didier schreefColon
    Kasper schreefColon
    BlackFox schreefColonIn de sneeuw of in de regen juist meer, in theorie.


    Niet alleen in theorie, zeker ook in praktijk.


    Dus met smallere banden is hij minder tricky of juist meer? Ik dacht gelezen te hebben dat smallere banden minder tricky zijn, omdat dan meer gewicht op een relatief kleinere oppervlakte drukt?


    Pas even op met jullie reactie jongens want jullie weten net zo goed als ik dat de breedte van de band 1 aspect is. Compound, profiel vorm en diepte spelen een zeker zo grote zo niet grotere rol.
    Waar ik op doelde was dat het wegdek ook in de winter wel eens droog is. Doorgaans de meeste dagen. Als je er dan van uit gaat net zoveel grip te hebben als met een bredere band kon dat wel eens vervelend uitpakken.

    Dus Didier. Er van uitgaande dat je goede banden hebt en niet door rijdt tot op het canvas, heb je met smallere banden in sneeuw meer grip. Is het wegdek droog dan heb je een heel andere situatie.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » do dec 02, 2010 4:21 pm

    Ik lees net dat mijn topicje weer actueel is.
    Vorig jaar ben ik drie keer om de as gegaan, twee keer in het centrum van Nijmegen in de spits :lol: en een keer in Oosterbeek. Niks geraakt maar uitbreken dat doet ie zeer snel door de achterwielaandrijving en middenmotor.

    Wat dingen die ik langs zag komen:
    * Ik denk dat ik 4 reserve velgen van overleden MG's heb of zo
    * Mijn rijcomfort is niet achteruit gegaan
    * Bij wat harder remmen in de sneeuw wil ie nog altijd wegglijden.
    * Bij harder gas geven in de sneeuw wil de achterkant uitbreken
    * Bochten altijd voorzichtig nemen ook voor het uitbreken
    ...Doch
    De winterbanden pakken een uitbraak direct op als je het gas loslaat.
    Ik voel gewoon meer grip dan met de andere banden.

    Maar, rij met gevoel, probeer als je iets ruimte hebt even te remmen om de weg te testen op gladheid. Of als je wilt spelen op een afgelegen parkeerplaats eens wat lekker slippen. Door dit te doen leer je je wagen kennen en weet je wanneer ie gaat, en dat als ie echt gaat in de sneeuw dat je er niks aan kan stoppen (mijn ervaring).
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do dec 02, 2010 11:19 pm

    Uitbreken in de winter? Doet de mijne nu constant bij elke bocht eigenlijk. Ik glij gewoon door Nijmegen heen. Kan met die slicks te maken hebben wat een paar achterbanden voor moet stellen maar tot nu toe nog geen ongelukken gehad 8)
    De nachtspotter!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do dec 02, 2010 11:49 pm

    LEBLAR schreefColonPas even op met jullie reactie jongens want jullie weten net zo goed als ik dat de breedte van de band 1 aspect is. Compound, profiel vorm en diepte spelen een zeker zo grote zo niet grotere rol.
    Waar ik op doelde was dat het wegdek ook in de winter wel eens droog is. Doorgaans de meeste dagen. Als je er dan van uit gaat net zoveel grip te hebben als met een bredere band kon dat wel eens vervelend uitpakken.

    Dus Didier. Er van uitgaande dat je goede banden hebt en niet door rijdt tot op het canvas, heb je met smallere banden in sneeuw meer grip. Is het wegdek droog dan heb je een heel andere situatie.


    Helemaal juist, maar de vraag was alleen gesteld over de breedte, het aspect van winterbanden was aanleiding voor de discussie, dan ga ik er vanuit dat die stap reeds genomen is. Al kom ik nog erg veel mensen tegen die het nut van winterbanden niet zien zitten, ook vandaag niet.

    Mijn F-je blijft lekker binnen staan, de Alfa had juist op tijd winterslofjes.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » vr dec 03, 2010 1:08 am

    Wat betreft het nut van winterbanden,

    Ik ben vandaag met de Mini Cooper op een haar na niet achter op een taxi geklapt. Berg af met 40 ongeveer ging hij langzaam op de rem en de Cooper met de zomerbanden er nog op schoof gewoon door. Op het laatste moment aan het stuur getrokken, rond gegaan en ik kwam net voor een boom stil. Echt akelige momenten...

    Ik raad iedereen winterbanden aan met dit weer, het maakt echt veel versdhil! Ik ben maar wat blij met mijn Nokian banden.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr dec 03, 2010 12:40 pm

    De dagelijkse kar heeft ook enkele jaren winterbanden gehad (Continental iirc): een absolute afrader. In natte weersomstandigheden, slipten deze onmiddellijk door en boden ze amper grip.
    Om ze versleten te krijgen hebben we er zelfs 2 zomers mee gereden en nog geraakten ze niet op.
    Ondertussen liggen er Brigestone's op en die bieden (voor deze auto) meer veiligheid het hele jaar rond.

    Om even aan te tonen dat niet elke winterband op elke auto een ultieme combo is. Het blijft verstandig rijden.
  • Mau
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON do aug 05, 2010 11:52 am
    WoonplaatsCOLON Groningen
    CONTACTCOLON

    door Mau » za dec 04, 2010 11:54 am

    @ ttdesign6

    Raar om te lezen dat jij dat ook pas hebt gedaan....
    Ik heb jouw setje overgenomen en heb daar winterbanden om liggen..

    voor de zomer gebruik ik weer mijn 17 inch, nu 16 inch met winterbanden, ziet er dan ook in de winter strak uit..
    MGF 1.8I, '99, Anthracite / Rolbeugels, Artech 17 inch, 16 inch winterset, Beige afdekhoes, Xenon HID, Witte knipperlichten, 3e remlicht / Chromen grill & luchthappers / Hardtop /euhhhh....
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » za dec 04, 2010 2:29 pm

    Wat heb ik pas gedaan? :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 41 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten