topspeed met je MGF / TF
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo mei 16, 2010 1:53 pm

    Ik denk niet echt dat het comfortabel is om met elke auto zo hard te rijden. Ik heb vorige jaar in Duitsand met de Audi Q7 250 gereden en toen was ik ook alleen maar bezig nog op de weg te letten.

    Fijn is t zeker niet :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » zo mei 16, 2010 2:16 pm

    BlackFox schreefColonOf jouw teller wijkt totaal niet af, want aan 3000rpm doe ik 110 op gps, echter 120 op teller :lol:

    Idem van die net over 200, op gps...



    Lijkt me sterk dat die van mij niet afwijkt en de rest wel. maar misschien zijn er meer die 3000rpm rijden en dan 110km/u gaan.
    ben in idergeval zeker van mijn zaak, want ik wil niet boven de 3000rpm komen als mijn olie niet warmer is dan 90 graden.
    zit vaak meteen op de snelweg dus rij ik bewust 110km/u (op de teller).
    rij ik 120km/u dan ga ik over 3000rpm heen.
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo mei 16, 2010 7:52 pm

    ttdesign6 schreefColonIk denk niet echt dat het comfortabel is om met elke auto zo hard te rijden. Ik heb vorige jaar in Duitsand met de Audi Q7 250 gereden en toen was ik ook alleen maar bezig nog op de weg te letten.

    Fijn is t zeker niet :lol:


    In onze E-klasse doe je het nochtans met je vingers in je neus en een beetje achtergrond gefluister van de wind :lol:
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » zo mei 16, 2010 8:10 pm

    Bruce schreefColon
    nasredinho schreefColonik reed met een ei in mijn broek naar die 220...
    overal wind enzo... helemaal niet veilig!

    naar 180 gaat het wel zeer zeer vlotjes...
    maar ik denk dat het de laatste keer was dat ik dat deed, is echt gevaarlijk met zo een wagen, je hebt het gevoel dat het minste windstoot ofzo je van de baan veegt...

    4de vitesse 180 :p je motor stond dan wss op ontploffen of niet? :p


    Tijd voor een KH splitter, maakt echt een wereld van verschil.


    wat is een kh splitter?
    Ik doe ook 110 met 3000 rpm
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma mei 17, 2010 8:31 am

    nasredinho schreefColon
    wat is een kh splitter?


    Gebruik de zoek functie maar eens, er is hier meer dan genoeg over te vinden op het forum.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma mei 17, 2010 9:27 am

    LEBLAR schreefColon Overigens is de afwijking ingeprogrammeerd want auto's in de VS geven verbluffend naukeurig de snelheid weer.


    Inderdaad, dat heeft te maken met de wettelijke verplichtingen.
    In de VS mogen snelheidsmeters maximaal 3% afwijken.
    In Europa moeten snelheidsmeters(ik dacht)10% te veel aangeven.

    Ik heb ook eens de theoretische snelheden berekend @ 3000tr/min.
    MPI met 205/50/15 banden=110km/u
    MPI met 215/40/16 banden=108,5 km/u
    VVC met 205/50/15 banden=103,1 km/u
    VVC met 215/40/16 banden= 101,8 km/u

    Logisch dus dat ieder zowat verschillend uitkomt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » ma mei 17, 2010 9:45 am

    gisteren nacht effn de wagen weer open getrokken, ik wilde mijn nieuwe aanwinsten testen...

    - luchtfilter vader carbon air intake mike satur gekocht bij Steven
    - 52mm gasklep ook van Steven zijn wagen


    lol, wat een verschil...
    in geen mum van tijd 215 per uur, dan naar 230 km per uur...

    alles gaat stuk rapper, ik ben blij met mijn aankoop...

    ps: het geluid is waanzinnig!
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » ma mei 17, 2010 12:26 pm

    nasredinho schreefColongisteren nacht effn de wagen weer open getrokken, ik wilde mijn nieuwe aanwinsten testen...

    - luchtfilter vader carbon air intake mike satur gekocht bij Steven
    - 52mm gasklep ook van Steven zijn wagen


    lol, wat een verschil...
    in geen mum van tijd 215 per uur, dan naar 230 km per uur...

    alles gaat stuk rapper, ik ben blij met mijn aankoop...

    ps: het geluid is waanzinnig!


    stuk rapper of rapper stuk? :D
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » ma mei 17, 2010 12:29 pm

    jantje schreefColon
    nasredinho schreefColongisteren nacht effn de wagen weer open getrokken, ik wilde mijn nieuwe aanwinsten testen...

    - luchtfilter vader carbon air intake mike satur gekocht bij Steven
    - 52mm gasklep ook van Steven zijn wagen


    lol, wat een verschil...
    in geen mum van tijd 215 per uur, dan naar 230 km per uur...

    alles gaat stuk rapper, ik ben blij met mijn aankoop...

    ps: het geluid is waanzinnig!


    stuk rapper of rapper stuk? :D


    Het ene sluit het andere niet uit.... :wink:
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » ma mei 17, 2010 12:30 pm

    jantje schreefColon
    nasredinho schreefColongisteren nacht effn de wagen weer open getrokken, ik wilde mijn nieuwe aanwinsten testen...

    - luchtfilter vader carbon air intake mike satur gekocht bij Steven
    - 52mm gasklep ook van Steven zijn wagen


    lol, wat een verschil...
    in geen mum van tijd 215 per uur, dan naar 230 km per uur...

    alles gaat stuk rapper, ik ben blij met mijn aankoop...

    ps: het geluid is waanzinnig!


    stuk rapper of rapper stuk? :D



    http://www.youtube.com/watch?v=aI9CS1NeWKs

    wilde deze vid delen met jullie, MG TF met turbo

    geloof me, ik zorg zeer goed voor mijn wagen, het is een uitzondering als ik zoiets doe
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma mei 17, 2010 2:33 pm

    Ach, eens even flatout gaan kan echt geen kwaad als je motor mooi op temperatuur is hoor, integendeel ;)
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » ma mei 17, 2010 5:47 pm

    BlackFox schreefColonAch, eens even flatout gaan kan echt geen kwaad als je motor mooi op temperatuur is hoor, integendeel ;)


    uhu dacht ik ook
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma mei 17, 2010 6:56 pm

    Ik zou nooit naar 210 gaan zonder KH splitter op de F, beetje tricky. Met splitter zo vast een huis
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 17, 2010 9:11 pm

    Johan schreefColonIk zou nooit naar 210 gaan zonder KH splitter op de F, beetje tricky. Met splitter zo vast een huis


    Grote onzin en broodje aap verhaal. Ik ga zonder de splitter gemakkelijk naar de 210 en heb totaal niet het gevoel dat ik er een nodig heb. Ten eerste vind ik een splitter totaal niet staan onder een f (sorry persoonlijke mening) en hoe vaak rij je nu 210? Maar dat is een discussie die we al vaker hebben gehad hier :wink:

    http://www.youtube.com/watch?v=A2TeBfVJOMA
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » ma mei 17, 2010 9:49 pm

    Tijd voor de raad van tante Kaat... :lol:

    Persoonlijk zou ik me eerst toeleggen op het soms wispelturige weggedrag van een F of TF. Zeker bij nat weer... :twisted:
    Hard rijden is geen kunst... onder controle houden wel... :wink:
    Dit is mijn bescheiden mening...

    Drive safely everyone... :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten