Sander schreefColonmrcarribean schreefColonbij een mems3 gaat dat niet want die klep zit vast in de behuizing.
maar die steppers van een mems 3 gaan wel is vaker stuk.
Volgens mij gebruikt mems 3 een servo ipv een stepper.

Tukker schreefColonVandaag weer aan het sleutelen.
Als ik na een dag stilstand de brandstof leiding los neem staat er nog wat druk op.![]()
Vandaag de bougies er uit gehaald en met een camera in de cilinders gekeken, De tweede vanaf rechts heeft een slechtere verbranding dan de rest die allemaal licht grijs zijn.
Alle bougies op het blok gehouden en deze geven een vonk.
Nieuwe bougies er in gezet volgens het boekje.
Daarna met een stroboscooplamp de tweede en vierde gemeten. (mems3)
Nu lijkt het net of de vierde 2x zo snel flitst als de tweede.
Mijn zoon gevraagd om eens te kijken en die komt met dezelfde opmerking.![]()
Ook als de motor wel constant draait is dit het zo. Morgen eens kijken of ik met een elektronische toerenteller het zelfde resultaat zie.
Is dit mogelijkof is er een verklaring voor.

Tukker schreefColon loopt hij dus gewoon op 3 cilinders.
ECHTER, als de motor rustig loopt heb ik nog steeds de helft van de vonken. Het lijkt er dus op dat de ECM dit probleem probeert weg te regelen en als dat niet lukt hij de optimale instellingen gebruikt zodat ik nog gewoon kan rijden.

schrokke schreefColon[
Met alle respect, maar een onstekingmisser wegregelen kan uw MEMS3 niet,
schrokke schreefColon[
Heb jij nog een zuigend geluid bij het openen van de tankdop? Ook als de auto een dag stilstaat?

Tukker schreefColon
Ga komende week eens kijken of ik een spray rond het inlaatstuk kan spuiten om naar lekkage te kijken.

Tukker schreefColonIk begrijp ook niet dat de auto na een minuut dus geen enkel probleem meer heeft tijdens het rijden, Ik zou toch denken dat met een lekke inlaat hij ook neigingen heeft om af te slaan bij het remmen. toch?

schrokke schreefColonDstributieriem spanning nastellen is de volgende zet volgens mij.
Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.